Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad använder du för mus?


Lage

Vilken typ av mus använder du?  

94 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken typ av mus använder du?

    • En gammal Apple-mus med kula.
      6
    • En optisk Apple-mus.
      19
    • En pek-platta.
      7
    • En rull-kula som jag rullar tummen på.
      1
    • En vanlig mus fast inte från Apple.
      23
    • En trådlös mus med kula.
      2
    • En trådlös optisk mus.
      15
    • En trådlös optisk mus med många roliga knappar.
      13
    • En joy-stick.
      0
    • En härlig Sun-mus med de tre obligatoriska knapparna.
      0


Rekommendera Poster

Hej!

 

Har precis köpt en ny mus och blev då lite intresserad av vad folk har för möss och varför och vad det är som är viktigt.

 

Jag satt själv länge med min tidigare dator men en standard-apple-mus med kula i sig som ständigt blev smutsig och fungerade dåligt. För alla utom jag själv alltså. (Man lär sig göra rätt rörelsemönster för att undvika att fastna.)

 

När jag köpte ny dator blev det en standard-apple-optisk mus som jag har trivts med, den fungerar bra och är trevlig och härligt genomskinlig. Efter att ha jobbat en hel del med scroll-hjul är jag dock nu så frälst i detta att jag kände mig tvungen att köpa en med scroll-hjul. Eftersom det inte var så mycket dyrare att köpa en optisk trådlös mus med många roliga knappar gjorde jag detta och är faktiskt riktigt nöjd.

 

Vad har ni för pekdon? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En icke-Apple-optisk mus med många roliga knappar och skrållan. Du glömde den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En icke-Apple-optisk mus med många roliga knappar och skrållan. Du glömde den...

Ja och nej.

Jag räknade med den i kategorin "en optisk trådlös mus med många roliga knappar". Att den inte är Apple är uppenbart, däremot skrev jag inget om scroll-hjul, men det finns väl på alla sådana möss, eller?

 

vänligen,

Lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klickade på optisk Apple-mus. Fast egentligen använder jag nästan aldrig mus.

Hemma kör jag med den inbyggda styrplattan på min gamla PowerBook.

På jobbet kör jag med Wacom-bord med penna, och ibland med musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En icke-Apple-optisk mus med många roliga knappar och skrållan. Du glömde den...

Ja och nej.

Jag räknade med den i kategorin "en optisk trådlös mus med många roliga knappar". Att den inte är Apple är uppenbart, däremot skrev jag inget om scroll-hjul, men det finns väl på alla sådana möss, eller?

 

vänligen,

Lage

Nja... min är inte trådlös. Det är väl en ganska stor skillnad om vi nu ska bry oss om att tänka på det... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... min är inte trådlös. Det är väl en ganska stor skillnad om vi nu ska bry oss om att tänka på det... (w00t)

Du har helt rätt. Det missade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Powerbook på jobbet = styrplatta. Inte så precis, men duger för det jag gör.

Power Mac hemma = tvåknappsmus med skrollhjul från okänd tillverkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär, platsade inte i pollen eftersom jag använder en usb-ansluten vit skönhet från Microsoft. Optisk med fem fyra knappar + skroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech MX300 och nu skulle jag aldrig byta tillbaka till gamla en-knapps "mojjängen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika som ovan fast blå o utan den o-moderna kabeln eller var det sladd det hette :)

En helt sjukt bra mus, Apple musen jag fick med fick tjäna som tvålkopp efter en klyvning med skruvmejsel, helt sjukt bra som det flyter gör den också:)

 

//Danne

 

PS skönaste musen är… Apples "ägg"mus, synd att den aldrig fick scroll (tycker jag iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft Optical Mouse Blue med snöre, stadig basmus. Ville ha en som passar både höger- och vänsterhänta. Använde en skön Contour förut, men den saknar skrollhjul och måste rengöras ganska ofta. Tycker inte om enknappsmöss.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Ett år gammal tråd hittade jag... :P

 

Funderar själv på att skaffa mig en trådlös mus, vad har ni därute idag?

 

Computercity säljer Microsoft Wireless Intellimouse Explorer för 499:- Kan det vara något?

Har inte "känt" på den ännu, måste göras för det är viktigt att trivas med den i handen.

 

Logitech MX1000 Laser CDL...kan den passa Mac måhända, står inget om det?

 

Logitech Cordless Desktop Optical deluxe för 499:- var ju inte så farligt, trådlöst tangentbord och mus.....

 

Det finns så mycket att välja bland (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MX700 med... få se nu.. 1-2-3-4-5-6-7-8! knappar (inkl scrollhjulsknappen)

Den fungerar bra :)

 

Sen har jag Apples Bluetoothmus i datorväskan. Den använder jag när jag tar med mig datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick byta till en Kensington studiomouse graphite *phuu* vilket namn :) då mousemannen inte fungerade med x, men såg att nya drivisar från logitech fanns nu så nu laddar jag batterierna till den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitech MX1000 Laser CDL...kan den passa Mac måhända, står inget om det?

Jag har läst i ny teknik, att den ska funka till mac. Någon MX1000 var det, och jag chansar på att det inte finns mer än en sådan.

Men om alla extraknappar funkar, har jag ingen aning om

 

Om du inte har gjort det, kolla hos logicetch, så får du veta om den funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MX 500 har inte dom funktioner som man haft i system 9 och som man förväntar sig skall finnas i X. Kontrollera om det är samma med MX 1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med en Logitech Dual optical

Samma här + en Logitech marble mouse på andra sidan tg-bordet. Dual opticalen duger även för vänsterhanden och marble-mouse-modellen är helt höger/vänster symetrisk.

Är i princip misstänksam mot trådlösa möss, vad är dom bra till ? Att äta batterier ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jag har köpt en optisk sladdlös och batterioberoende A4tech mus (NB-30) för 240 kr på Clas Ohlson. Den fungerar utmärkt med Tigern som en 2-knappsmus (knapp 3 =klickbart skrollhjul vill inte riktigt). Klart värt att pröva tycker jag för de som är trötta på sladdar som kommer i vägen. :ph34r:B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Apple Pro Mouse (svart) Min gamla Logitech med två knappar och scroll gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...