Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är fel typ 41?


perdahlberg

Rekommendera Poster

Final cut visar plötsligt ingen koppling till råmaterialet och alla renderingar är borda. SKylt som säger FEL TYP 41 dyker upp.

Vad har hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel 41 var ett problem som fanns 1999 och kom den 5 varje månad under uppstart om jag inte minns helt fel, så kolla att datumet är rätt inställt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Fel typ 41 är "can't load Finder" och brukar dyka upp om Finder är skadad eller har korrupt förinställning. Det kan dyka upp även om Finder är igång och brukar då bero på att, tillägg som egentligen inte är tillägg utan bakgrundsprogram inte kan starta. Detta kan i sin tur bero på både Finder och på själva tilläggsprogrammen.

 

Jag är inte bekant om FCP använder sig av såda programkomponenter. Så det kan löna sig att slänga förinställningarna till FCP om det håller i sig. Eller rent av installera programmet.

 

Dyker fel typ 41 upp även i andra sammanhang gissar jag på att Finder som är problemet.

 

Sen kan det också vara fel -41 som betyder "Memory full". Filen är för stor, eller så har FCP fått för mycket minne tilldelat som innebär att det inte finns över något minne till Quicktime.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och 42 är svaret på allt! ;)

 

ps. jag läser om Liftarens Guide...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...