Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa Internet läsaren?


BoZZo

Rekommendera Poster

Lite kul med Shiira är att man tagit hjälp av frivilliga för att "localize" webbläsaren, bl a har macprofiler som jag själv lärt känna lite genom 99Mac och Offtopic deltagit - t ex nixon, Nicklas Högås, Rajje och Mondo. De får också cred för det när man kollar "About Shiira" under "localize".

 

Lite mer oväntat är att även "Avbryt sidhämtning" och "Programidentitet" får cred där! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar
Man kan välja borstad metall som tema vilket gör den, alltså Camino, väldigt snygg (och lik Safari).

 

EDIT: Man måste visst installera CamiTools för att välja metalltema.

 

Kör man Hicks-temat med sina iTunes-aktiga knappar så blir den som Safari, fast snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man slå av rättstavningen i Bonecho eller? Tex när man skriver svar här så blir det röda streck under varje ord :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man slå av rättstavningen i Bonecho eller? Tex när man skriver svar här så blir det röda streck under varje ord :(

 

Gå in under "Tillägg" så borde du kunna plocka bort det därifrån. Det är väl den som heter "Svensk ordlista", antar jag.

 

Eller så är det bara du som stavar väldigt dåligt... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in under "Tillägg" så borde du kunna plocka bort det därifrån. Det är väl den som heter "Svensk ordlista", antar jag.

 

Eller så är det bara du som stavar väldigt dåligt... :P

Check spelling as I type var ju på. :) Nu så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tänk va olika smaker man har :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att den kommande Opera 9.5 som släpps i dagarna kommer bli mycket bra kanske tillomed bäst.

Om man nu ser på testet dom gjort.

http://www.css3.info/selectors-test/test.html

Opera 9.21 346/587

Safari 2.0.4 336/578

Firefox 2.0.0.3 357/578

 

Nyaste Operan 9.5 har dom maxat 587/587!! vilket får sägas extremt bra.

Sen kommer en hel del prestanda saker samt utseende förbättras vilket klart är spännande.

Ett mer platforms integration som jag ser mycket fram emot.

 

Har kört Opera sen v4.x och sett utveckligen och den har rent ut sagt exploderat med sina smart funktioner som många har kopierat idag.

Dessutom från att haft problem med många sidor faktiskt blivit riktigt bra idag.

Tyvärr är inte rendrerings hastigheten alls som i Windows versionen tyvärr men hoppas det fixas med 9.5.

 

Jag hänger allfall på dörren och väntar genom RSS.

Kestrel is coming!

http://my.opera.com/desktopteam/blog/kestrel-is-coming

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen anser jag att Safari slår ALLA webläsare.. Den bråkar vid ett enda tillfälle med mig och det är när jag hemifrån skall logga in på vårt företagsnät (IFS) där jag kan registrera tider och inte alls köper att det är webbaserade rullgardinsmenyer men det är faktiskt det enda jag stött på som Safari inte tar till sig. Firefox har jag givetvis testat men slängt ögonaböj, den e låååångsam som attan (för mig) och har ett gränssnitt som inte alls tilltalar mig. Tack å hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen anser jag att Safari slår ALLA webläsare.. Den bråkar vid ett enda tillfälle med mig och det är när jag hemifrån skall logga in på vårt företagsnät (IFS) där jag kan registrera tider och inte alls köper att det är webbaserade rullgardinsmenyer men det är faktiskt det enda jag stött på som Safari inte tar till sig. Firefox har jag givetvis testat men slängt ögonaböj, den e låååångsam som attan (för mig) och har ett gränssnitt som inte alls tilltalar mig. Tack å hej!

Gillar också Safari men är man van med Mouse Gestures från Opera så går det inte surfa på ett effektiv sätt.

Att sitta med musrörelser och öppna, stänga, refresha fönster, navigera back, fram är en ren fröjd och svårt att leva utan.

Firefox har en plugin som heter all in one gestures som faktiskt fungerar helt ok. Men som du säger känns firefox allmänt seg och har en del störande moment man inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som du säger känns firefox allmänt seg och har en del störande moment man inte gillar.
FF är kompetent och har en stor verktygslåda. Men tyvärr så är han lite nördig, trög och ful. Men han har en väldigt snygg, smidig och snabb och kompetent syrra i Camino. Som med senaste varianten (1.5) har det mesta man behöver i tilläggsväg inbyggt. Vill man utrusta henne lite ytterligare så kan man titta in på pimpmycamino.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör FF av den enkla anledningen till att med den kan man fullständigt blockera all reklam. Jag testade nya Safari och den var cool, men jag stör mig så in i h*****e på all reklam så jag bytte tillbaka till FF.

 

Jag är totalt beredd att sälja bort andra egenskaper (snabbhet, mus-rörelser, estetik etc), bara jag slipper reklamen...

 

Visst, FF är inte snyggt, men tema iFox Smooth 2.4.4 så ser det helt OK ut tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör FF av den enkla anledningen till att med den kan man fullständigt blockera all reklam. Jag testade nya Safari och den var cool, men jag stör mig så in i h*****e på all reklam så jag bytte tillbaka till FF.

Då får jag kanske tipsa om Saft som är ett litet tillbehör till Safari :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anade att det skulle finnas någon plugin för att blockera reklam...

 

Funkar Saft med nyaste Safari (3.0.2)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Camino med Growl, helt toppen. Har Leopard-temat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anade att det skulle finnas någon plugin för att blockera reklam...

 

Funkar Saft med nyaste Safari (3.0.2)?

Japp det gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga Opera är den absolut bästa webbläsaren i fråga om funktionalitet, användbarhet och framförallt standardisering. Den enda webbläsare som rendrerar inline-block på korrekt sätt till exempel. Tyvärr uppfattar jag den även som den mest instabila och buggiga webbläsaren på marknaden, så oftast använder jag Firefox.

 

Safari är precis som Firefox hyfsat bra på att följa standard och tillräckligt stabil för att användas, men jag tycker den saknar alldeles förmycket funktionalitet (tabbar, plugins, dela bokmärken med en linuxdator(?!)) för att vara användbar i en arbetsmiljö, så den använder jag bara till att snabbt kolla på någon enstaka länk ibland.

 

I vilkel värld lever du? Safari har flikar (dock inte utan att man behöver ändra i inställningarna i versioner äldre än 3b), plugins (jag kör t. ex. ForgetMeNot), och kan exportera bokmärken till html format (en html-sida med länkar helt enkelt) som borde gå att importera i andra webläsare. Jag tycker dessutom att Safari har klart cleanast gränssnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatörer som inte har förstått vad mouse gestures är och vad det innebär för effektiv surfning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amatörer som inte har förstått vad mouse gestures är och vad det innebär för effektiv surfning.

 

Låt höra.. Har aldrig hört talas om det..

 

*Kikar runt lite själv*

 

Det funkar inte till Safari då?

 

Edit: denna kanske? pimpmysafari.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå flikar å annat.. Jag har aktiverat fliksurfning i Safari men hur gör jag för att varje nytt bookmark som jag väljer öppnas i flikar istället för i ett nytt fönster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt höra.. Har aldrig hört talas om det..

 

*Kikar runt lite själv*

 

Det funkar inte till Safari då?

 

Edit: denna kanske? pimpmysafari.com

Jo cocoa har jag hört om till safari men den kostar numera och har inte direkt lust att lägga pengar på en garanterat sämre produkt.

Jo mousegestures kontrolerar man olika funktioner genom att hålla inne högerknapp och dra små snabba mönster på skärmen, stängafli, öppna, startsida, uppdatera och en hel del annat.

När man väl vant sig med detta som förövrigt gör sufen till en ren fröjd av enkelhet.

Själv backar jag och går fram genom sidorna med millimeter stora rörelser höger som vänster.

Mestdels stänger jag tabbar och öppnar dom också.

Lite av funktionerna som finns föt tillfället.

http://www.opera.com/products/desktop/mouse/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar - ska kika lite på detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om man inte kan få safari att öppna en ny sida från bokmärken med en ny flik.. Den vill bara öppna ett nytt fönster.. Dock har jag med USB overdrive cfg:at en av mina knappar på musen att göra ett äpple + T för en ny flik och sen då välja fritt ur mina bokmärken.. Lite märkligt kan tyckas när Apple på denna sida säger att det går... Jag får det inte att funka iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
RogerAndOut

Själv har jag kommit att tycka om Safari väldigt mycket. Den är snabb, enkel och hanterar de flesta sidor med galans. För de som krånglar använder jag FF.

 

Dock har jag några punkter jag kanske kan få hjälp med, om det finns någon.

 

1. Finns det plugins till Safari som till FF, vart i så fall?

2. Går det att byta till en flik utan att trycka på den med muspekaren?

3. Går det att fixa så att Nedladdningsfönstret inte markeras när man startar nedladdning och stängs när nedladdningen är klar?

4. Går det att ställa in en fix storlek och fix placering av webläsarfösntret? I mitt fall har det en tendens att krympa efter varje gång jag surfat runt lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...