Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa Internet läsaren?


BoZZo

Rekommendera Poster

Kör med Safari eller shiira

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar
Detta är endast en inställning, som så mycket annat, och är inte särskilt avgörande vid val av webbläsare.

 

Safari och Firefox är mina favoriter. Fast ska du köra Firefox så rekommenderar jag en optimerad version som finns att hämta här. Finns optimerad för G4, G5 och Intel.

 

 

Måste bara säga att den är otroligt snabb BonEcho. Har kört de flesta webbläsare (tror jag) men denna slår alla rekord, den renderar/genererar (eller vad man nu kallar det) mycket snabbare än både Safari/FireFox/Opera/Camino tycker jag. Skillnaden är stor tycker jag. Tackar för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att den är otroligt snabb BonEcho. Har kört de flesta webbläsare (tror jag) men denna slår alla rekord, den renderar/genererar (eller vad man nu kallar det) mycket snabbare än både Safari/FireFox/Opera/Camino tycker jag. Skillnaden är stor tycker jag. Tackar för tipset!

Kan man ha vanliga FF och denna samtidigt eller skrivs orginalet över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CAMINO!

Den är inte alls snygg tyvärr. Eller finns safaritema till den? Nackdel är också att man inte kan trycka ÄPPLE+K för att markera googlesökrutan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte alls snygg tyvärr. Eller finns safaritema till den? Nackdel är också att man inte kan trycka ÄPPLE+K för att markera googlesökrutan.

 

Jag tycker den är helt okej! Snyggare än firefox iallafall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ha vanliga FF och denna samtidigt eller skrivs orginalet över?

 

Vet inte jag hade båda samtidigt och när jag skulle ta bort Firefox klagade BonEcho på att den använde något bibliotek som firefox hade. Men sen avslutade jag båda och tog bort båda med alla filer som jag kunde hitta i spotlight, sen la jag på BonEcho igen och den funkar utmärkt. Väldigt snabb måste jag säga, blixtsnabb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte alls snygg tyvärr. Eller finns safaritema till den? Nackdel är också att man inte kan trycka ÄPPLE+K för att markera googlesökrutan.

 

äpple-shift-F för att markera googlerutan förresten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äpple-shift-F för att markera googlerutan förresten...

En knapp för mycket ;) Firefox med Grappletemat UNO är oslagbart snyggt om man normalt gillar Safarilooken.

http://www.takebacktheweb.org/

 

Kör Bonecho nu med Grapple UNO. Känns som Safari fast med alla fördelar som Firefox normalt ger. Underbart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En knapp för mycket ;) Firefox med Grappletemat UNO är oslagbart snyggt om man normalt gillar Safarilooken.

http://www.takebacktheweb.org/

 

Kör Bonecho nu med Grapple UNO. Känns som Safari fast med alla fördelar som Firefox normalt ger. Underbart! :)

 

 

Mmmmm håller med riktigt snyggt o snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här rättstavningen som är påslagen med Bonecho stör mig fruktansvärt vid skrivande i forum. Går den slå av? Den är inställd på engelska så det är röda sträck under varje ord.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter de tester jag gjort så går det fortare att ladda ner progam

med Safari än Firefox.

 

Vill man däremot läsa i tidningar så går det synbart fortare att

börja rulla ner på sidorna i Firefox, men det kaske har med någon

inställning att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter de tester jag gjort så går det fortare att ladda ner progam

med Safari än Firefox.

 

Vill man däremot läsa i tidningar så går det synbart fortare att

börja rulla ner på sidorna i Firefox, men det kaske har med någon

inställning att göra.

Fasterfox gör Firefox snabbare. Likaså om man kör ONYX och väljer snabb rendering för Safari så blir den läsaren snabbare.

 

Förresten, kan man markera googlesökfältet liknande ÄPPLE+K för firefox i Safari på något vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasterfox gör Firefox snabbare. Likaså om man kör ONYX och väljer snabb rendering för Safari så blir den läsaren snabbare.

 

Förresten, kan man markera googlesökfältet liknande ÄPPLE+K för firefox i Safari på något vis?

Tror dock inte fasterfox spelar in i program-nerladdning (fast jag antar att deras prefetch system bara förladdar HTML länkar, det stämmer kanske inte?). Frågan är om det faktiskt finns en skillnad i hur snabbt man laddar ner filer i Firefox och Safari... låter väldigt underligt enligt mig, fast jag har inte gjort några tester, så kan ju aldrig vara säker ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inte alls snygg tyvärr. Eller finns safaritema till den?

Man kan välja borstad metall som tema vilket gör den, alltså Camino, väldigt snygg (och lik Safari).

 

EDIT: Man måste visst installera CamiTools för att välja metalltema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av dom läsare jag testat har Shiira krossat precis a l l a när det gäller hastighet. Den laddar tokfort!

Så jag svarar Safari eller Shiira. (Shiira är ju en "alternativ" Safari, så det kanske inte är så konstigt. ;-)

Firefox känns ju som att köra PC igen. Blä. Isf är både Opera och Camino bättre alterantiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Opera tycker jag är en fin webbläsare

 

snabb och väldigt anpassbar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Opera, jag tycker inte att den senaste versionen är så väldigt krashbenägen. Opera har blivit bättre, både stabilitets- och kompabilitetsmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox känns ju som att köra PC igen. Blä. Isf är både Opera och Camino bättre alterantiv.

 

Dåligt argument. Vill du att det ska kännas som PC så är det Explorer du ska köra... Ironiskt nog så lär IE 5 för Mac vara en av de bästa versionerna av IE.

 

Överhuvudtaget så är IE djävlens påfund.

 

Firefox är däremot prima vara, förutom den lite långsammare uppstarten än konkurrenterna.

Jag själv tycker dock att Firefox funkar aningen bättre på Windows än till Mac. Lade till och med in ett tema på FF i Macen för att det skulle bli mer PC:igt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt argument.

 

Kanske rent sakligt, men det är så jag upplevr det.

Om jag ska svara mer utförligt då; Jag föredrar Safari och Shiira. Firefox är en bra webbläsare funktionsmässigt men jag upplever att det är något som gör att man får en PC-stämning när man kör det, vilket jag försöker undvika nu när jag äntligen har Mac OS X. Att det finns teman och så vet jag, men jag har ändå känt att det är för mycket av en kompromiss. Väger man in detta anser jag att både Camino och Opera är bättre webbläsare, även om det inte främst handlar om funktionsmässiga skillnader. Nu kanske svaret är lite mer nyanserat och tilll belåtenhet? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan välja borstad metall som tema vilket gör den, alltså Camino, väldigt snygg (och lik Safari).

 

EDIT: Man måste visst installera CamiTools för att välja metalltema.

Jag installerar Camitools men får inte upp valet under preferences i Camion.. Kör senaste Camino.

 

Shiira är en lite favorit faktiskt. Jag pendlar mellan firefox, safari och shiira men skulle gärna slå mig till ro med en men alla saknar något tyvärr.

 

PS: Har ni märkt så mycket skönare det är att scrolla sidor i Safari eller Shiira? För ögat alltså..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att varit mångårig Opera fan unde PC har jag sett den som klart den bästa läsaren. Senaste tiden har jag känslan av att mer och mer sidor inte fungerar perfekt dvs lika bra som med FX.

Efter bytet till OS X upptäckte jag att Opera inte alls var lika snabb eller stabil som i Win.

En annan sak är att i FX har dom lagt in funktioner som finns i Safari som att markera text eller bilder och dra till skrivbordet. Som vi vet så skapas en txt fil eller bildfil automatisk, en praktisk MAC funktion.

Detta känns lite som att Opera inte ger hundra procent i utvecklingen till MAC och satsar mer på PC, kan vara en förklaring varför funktionen inte finns?

En annan sak är mousgestures som alltid Opera vart bra med dvs känslan i rörelserna är korrekta och svarar rätt.

Är en livsviktig funktion för dom som vant sig och fått mig att tveka inför bytet under PC.

Får nog säga att skulle ja kört Pc igen så blir det nog FX test för All-in-One Gesture 0.18.0 fungerar rikigt bra.

Opera har mycket från start men FX är klart anpassningsbar med sina Add-ons men det gäller att hitta rätt det är ett jobb i början.

En mycket trevlig läsare och ser den som besegrare över Opera till MAC idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerar Camitools men får inte upp valet under preferences i Camion.. Kör senaste Camino.

 

Shiira är en lite favorit faktiskt. Jag pendlar mellan firefox, safari och shiira men skulle gärna slå mig till ro med en men alla saknar något tyvärr.

 

PS: Har ni märkt så mycket skönare det är att scrolla sidor i Safari eller Shiira? För ögat alltså..

Konstigt...

 

I inställningarna till höger om ikonerna ser jag hos mig bara två pilar till höger, klicka på dem om du ser detsamma så ser du att det står CamiTools. Välj där View och längst ner där sedan Appearence.

 

Ser det inte ut så hos dig? Jag kör också senaste Camino (tror jag).

 

Har precis börjat prova Shiira själv och jag är positivt överraskad. Scrollningen är skön och Aftonbladets TV funkade bäst i Shiira av de jag provade (FF tvåa, Safari trea och Camino inte alls). Den känns väldigt snabb också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt...

 

I inställningarna till höger om ikonerna ser jag hos mig bara två pilar till höger, klicka på dem om du ser detsamma så ser du att det står CamiTools. Välj där View och längst ner där sedan Appearence.

 

Ser det inte ut så hos dig? Jag kör också senaste Camino (tror jag).

 

Har precis börjat prova Shiira själv och jag är positivt överraskad. Scrollningen är skön och Aftonbladets TV funkade bäst i Shiira av de jag provade (FF tvåa, Safari trea och Camino inte alls). Den känns väldigt snabb också.

Får kolla sen. Kör Shiira nu. Shiira är bra men lite omständingt med bookmarks. Väljer man att den ska läsa firefox bokmärkerna går det bra, tills man sparar nya med Shiira. Då läggs de i en annan mapp och man får inte upp dom i tex bookmarktabben. Men när man väl löst det så funkar det bra. Vad skönt det vore med en bokmärkescentral så man aldrig behöver bry sig om att uppdatera i varje browser utan alla hämtar data från samma databas så alla jämt har senaste bookmarksen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...