Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse


majos

Rekommendera Poster

InPezonator

Jag älskar min Mighty mouse... Extremt smidig och snygg samt scrollen har enligt mig det perfekta motståndet...

Det enda lilla man möjligen skulle kunna klaga på är högerknappsdelen... Då handen inte vet vart sensorn för denna tar det tid att hitta dit, en lösning på problemet hade varit en minimalt liten ingropning i plasten för lättare lokalisering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
Jag älskar min Mighty mouse... Extremt smidig och snygg samt scrollen har enligt mig det perfekta motståndet...

Det enda lilla man möjligen skulle kunna klaga på är högerknappsdelen... Då handen inte vet vart sensorn för denna tar det tid att hitta dit, en lösning på problemet hade varit en minimalt liten ingropning i plasten för lättare lokalisering...

Det roliga med det hela att jag tycket som du i början.

Nu när jag klickar på högerknappen kan jag klicka vart som helst från center på rullljulet ut helt till höger kanten utan problem.

Censorn är extremt stor och täcker hela höger sidan, testa får du se.

Men håll inte vänsterfingret på vänsterknappen bara.

Är toppen nöjd med musen men det tar ett tag att vänja sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat i inställningar för musen efter alternativ för högerklick. Hittar inget, var ändrar man detta?

Skojar du nu eller missförstår jag?

post-18285-1182866495.png

 

Jag menar att om man håller båda fingrarna på samtidigt och högerklickar blir det ett vanligt klick. Sensorn känner bara av högerklick om man inte har ett finger på "vänsterknappen", därav "lyfta fingret". Om du kan högerklicka utan att lyfta pekfingret så är du den ende jag vet.

Jo som nybörjare på den tiden :) Så fattade jag inte men nu är det korvspaa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du nu eller missförstår jag?

Nej jag är lite bakom i vissa fall. ^_^ Börjar väl bli gammal. :fundersam: Ok, så det är alltså samma knapp som man gör två olika val för. Sekundär knapp=högerklick. Och sen ska man hålla inne sidoknapparna samtidigt när man högerklickar? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är lite bakom i vissa fall. ^_^ Börjar väl bli gammal. :fundersam: Ok, så det är alltså samma knapp som man gör två olika val för. Sekundär knapp=högerklick. Och sen ska man hålla inne sidoknapparna samtidigt när man högerklickar? :blink:

Nej inte riktigt. Båda sidoknapparna är en och samma funktion som du kan ställa in i systeminställnigarna enligt bilden, är inte oberoende av varandra.

 

Normalt sätt är höger, vänster samma knapp dvs enknapps funktion.

Ställer du in höger som sekundär knapp får du 2knapps funkt som på windows.

För att höger ska fungera får du inte hålla ett finger på vänster samtidigt.

Sen har du en 3e knapp faktiskt och det är om du trycker på skrollhjulet så hela musen trycks ihop.

Där kan du tex lägga in Exposé funktionen som jag har för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaa! Nu har jag kommit på det. Man trycker inte på nån knapp överhuvudtaget utan på musens "högra axel", dvs i högra framkanten utan att ha nåt tryck på musens "vänstra axel". :ThumbsUp:

 

Mac Hjälp är ju värdelöst i detta fall. Om man söker på "högerklicka" så finns det bara ett ämne som passar. Det lyder: Ställa in en Windows-dator på att dela filer med Macintosh-användare. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min mening är MM en riktigt nice mus. Förstår inte vad vissa säger med att scrollhjulet är konstigt? Det är det bästa på hela musen tycker jag. Okej, den kan bli smutsig ibland o haka upp sig men det är lätt fixat. Det enda som talar emot den är priset..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo skrollhjulet är grymt bra så skön alltså. Kan säga att blåtand musen är ännu segare än den sladddrivna MM.

Kör man med bara ett batteri så blir den intefullt så tung och något bättre.

Men pekaren känns klart fördröjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...