Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse


majos

Rekommendera Poster

Har en sådan och den fungerar alldeles utmärkt. :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar
A_bite_of_the_apple
Har en sådan och den fungerar alldeles utmärkt. :skondans:

479769[/snapback]

 

Pucken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Skall införskaffa mig ett Apple tangentbord, nu är frågan om det skall följa med en M.M till det :S beslut beslut, uscha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall införskaffa mig ett Apple tangentbord, nu är frågan om det skall följa med en M.M till det :S beslut beslut, uscha

Den snygg, skön (gillar inte sådana som fyller hela handen) och kulan är behändig. Tycker däremot inte det är optimalt att behöva lyfta pekfingret för att kunna högerklicka (vänjer sig snabbt men det är sämre) och kulan har börjat småfastna lite. Det går att fixa snabbt genom att bara rulla massor med den, men det känns som den kommer fastna ordentligt inom en snar framtid. Om man inte får den med datorn tycker inte jag den är värd pengarna, hoppas på en MM v2 inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Apple kan inte bygga musar, så är det bara

 

först var det pucken, hur fasen de nu tänkte, följt av Pro Mouse, sedan mighty mouse som är en pro mouse med helvitt hölje och scrollkula

 

när fasen kommer en ergonomisk, bra mus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Tycker däremot inte det är optimalt att behöva lyfta pekfingret för att kunna högerklicka (vänjer sig snabbt men det är sämre)

Du erak jag undrar vad menar du med det att lyfta fingret?

Har jag fått fel mus för jag behöve inte lyfta fingret.

Blev rätt besviken jag trode att musen hade sensorer under plasten men halva musen klickar med microbrytare som traditionella möss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
när fasen kommer en ergonomisk, bra mus?

 

Logitech har hur många som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple kan inte bygga musar, så är det bara

 

först var det pucken, hur fasen de nu tänkte, följt av Pro Mouse, sedan mighty mouse som är en pro mouse med helvitt hölje och scrollkula

 

när fasen kommer en ergonomisk, bra mus?

då får vi hoppas på att det kommer en ny mus på måndag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

köp Logitech!!

Handlar om design så köp inte logitech.

Loggi mössen körde man när man var liten.

Faktiskt gillar jag Razor mössen sen nått år nu men bytte till Mighty för designens skull, faktiskt den fungerar som den ska också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Samlar lätt smuts på undersidan!
  • Bra: Skön scrollning! Sidled och höjled mumma!
  • Ibland så reagerar inte den på högerklick

Ja, den är bra men alldeles för dyr tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

För min del är MM det bästa som hänt datorvärlden, annat än Locitechs alptoppar, bryt handen över den så passar den kanske, tunga är dom också. (Kanske inte alla).

 

Scrollkullan har fastnat nån gånga ja, men efter att jag fick den att lossna har det inte hänt på över ett år.

 

Och så är den snygg.

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight

MM är fin... när man får en som funkar. Min första mmBT åkte tillbaka. fick en ny. högeklicket funkade inte på den gamla.

 

scrollen är jävligt nice. hade hellre sett att man körde på någon vanlig teknik istället för tryckpunktstjofset...

 

plus att sidoknapparna är helt värdelösa.

 

Logitech och razer är min vote... razer är lite smäckrare än logitechditona + razer har en grymt snygg i vit... dunno name.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight
Världens sämsta mus, helt oanvändbar.

 

Folk har överseende med den usla funktionaliteten pga utseendet och för att det är Apple som tillverkat den. Det hade varit kul att höra sågningarna om Microsoft hade gjort en sån mus.

 

Tycker jag.

 

Jag är nog tvungen att hålla med dig där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem i början med att scrollkulan inte "greppade". Men efter att ha rengjort den med Isopropyl Alcohol så har jag inte haft problem med detta. Den funkar bra och jag gillar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

Mightymouse är super!

Man kan inte spela spel med den eftersom högerknappen bara funkar med vänsterknappen uppsläppt, men ergonomin är toppen (lätt att byta grepp) och mushjulet funkar fint om man putsar det med en trasa med jämna mellanrum.

Grymt snygg är den med (men känn på den först som nån sa)!

 

ED: gällande kritiken så håller jag med om att sidoknapparna är oanvändbara och att den är för dyr helt enkelt.. synd med sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är inte heller mycket för den. Köpte hela kitet samtidigt i hopp om att Apple e grymma på det mesta, men ack så fel jag hade. Tangentbordet har jag väl inget att klaga på, fungerar helt ok, men musen! USCHA! Ligger inte skönt i handen, SAMTLIGA knappar är värdelösa, känns otroligt plastig, speciellt när man ska försöka trycka på sidoknapparna. Det enda jag gillar lite är hjulet. Design bryr jag mig inte så mycket om när det gäller en mus.

 

Hade en Logitech innan till min gamla PC, som har vart helt underbar i handen. Kommer antagligen köpa en annan mus snart.

 

Någon som kan tipsa om någon bra, gärna Logitech, som har BT, så man slipper sladdar/usb adaptrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som känner igen detta: du ska högerklicka... det blir vänsterklick!

Ärligt, att den inte utvecklats till något bättre vid de här laget förvånar mig mycket, sidoknapparna måste man ju va arnold för o trycka in, för att inte tala om att den är gjord för kvinnohänder-på sin höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen rekommendera Logitech V150 Laser, den är liten, smidig och följsam. Perfekt om man har en bärbar dator och inte har något behov av fler knappar utöver de som är standard på mössen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du erak jag undrar vad menar du med det att lyfta fingret?

Har jag fått fel mus för jag behöve inte lyfta fingret.

Blev rätt besviken jag trode att musen hade sensorer under plasten men halva musen klickar med microbrytare som traditionella möss.

Jag menar att om man håller båda fingrarna på samtidigt och högerklickar blir det ett vanligt klick. Sensorn känner bara av högerklick om man inte har ett finger på "vänsterknappen", därav "lyfta fingret". Om du kan högerklicka utan att lyfta pekfingret så är du den ende jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
Hejsan!!

 

Jag ska just köpa en ny mus!

 

Men... Nu har jag hört att Mighty Mouse är kass!!

Mång tycker det, andra inte. Jag gillar den. Den är snygg och matchar tangentbordet och macen, och jag har inga speciella klagomål på den.

 

Man måste aktivera högerklick i systeminställningarna, och sedan lyfter man på pekfingret för att högerklicka.

 

Scroll-kulan kan sluta fungera om det kommer smuts i den, ja. Det hände mig, men butiken jag köpt den i bytte då snällt ut den.

 

Kläm-knapparna på sidorna är mycket smidiga till exposé!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som känner igen detta: du ska högerklicka... det blir vänsterklick!

Ärligt, att den inte utvecklats till något bättre vid de här laget förvånar mig mycket, sidoknapparna måste man ju va arnold för o trycka in, för att inte tala om att den är gjord för kvinnohänder-på sin höjd.

 

Alltså, det här är ett "känt" problem och jag tror det är Bluetooth mössen som är drabbade. De jag provat till min dator hade en högerknappsfunktion som fungerade ett tag och sen ungefär var tredje klick, för att sen lägga av (klicken registerades som vänsterklick). Efter en omstart av mus/dator etc så fungderade det ett tag igen.

 

För somliga verkar det fungera att byta mus, men jag hade samma problem med två möss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...