Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse


majos

Rekommendera Poster

Hejsan!!

 

Jag ska just köpa en ny mus!

 

Men... Nu har jag hört att Mighty Mouse är kass!!

Funderar på hur ni tycker att den är! Jag är astrött på mina sladdar så nu är det en mus utan sladd som gäller!!

Berätta gärna vad ni tycker om M M eller om det finns något bra alternativ till denna mus. Dock ska musen vara lite för mina händer är inte av den störremodellen.

 

Oki!

 

/

Ma

 

:pompoms::pompoms::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Köpte en Mighty Mouse för cirka två månader sedan. Hade en trådlös Microsoftmus innan. I mitt tycke är det en stor skillnad, både på kvalitetskänslan, funktionen och inte minst utseendet. Jag är väldigt nöjd med den och nu känns andra möss väldigt konstiga i handen. Det vettigaste är dock att känna på en innan du köper om du har möjlighet till det.

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Jag gillar också Mighty Mouse jättemycket. Framförallt för att den är så macig, men också för att den ligger skönt i handen och är liten och smidig. Däremot är tvåknapparsfunktionen kass, högerknappen funkar bara ibland. Det gör ju inte så mycket i os x men kör du mycket windows på macen blir det irriterande i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ich Liebe Mighty Mouse!

 

Den är mycket bra! Tog en månad eller så innan jag vande mig, men nu är alla andra musar kass!

 

Ärligt talat så är den inte helt perfekt, de skulle gjort en separat högerknapp, och sidoknapparnas funktion och ergonomi kan man ju diskutera...

 

Men den är ändå superb! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

mighty mouse är snygg

 

det är det enda som jag tycker talar för dess fördel

 

allt annat så som ergonomi är inte toppklass, men inte heller botten

 

 

logitech rekommendera jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var på pc city idag och kände på mighty mousen. Scroll-hjulet var riktigt äcklig. Vet inte om den är trasig eller nåt, är den ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
jag var på pc city idag och kände på mighty mousen. Scroll-hjulet var riktigt äcklig. Vet inte om den är trasig eller nåt, är den ok?

478625[/snapback]

 

 

känt "problem" på mighty mouse

 

dessutom brukar de fastna efter ett tag, ett rykte iaf

 

 

använder inte min mighty mouse längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känt "problem" på mighty mouse

 

dessutom brukar de fastna efter ett tag, ett rykte iaf

använder inte min mighty mouse längre

478626[/snapback]

 

 

Ok, är den konstig från början eller blir den sådan. När jag rörde vid den kändes det som om det gnisslade fast det inte hörs. :o Eller som små vibrationer uuhh

Det är svårt att förklara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Ok, är den konstig från början eller blir den sådan. När jag rörde vid den kändes det som om det gnisslade fast det inte hörs.  :o  Eller som små vibrationer uuhh

Det är svårt att förklara

478637[/snapback]

 

 

ja, mighty mouse är ett jävla påfund

 

tycker inte alls om den, oskön att hålla i

 

ska erkänna att den var ett impulsköp som medföljde min macbook

 

impulsköp är inte bra :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gabriel.fjellander

Ja, scrollhjulet har en tendens att fastna, men det lossnar också väldigt lätt igen. Jag tycker inte scrollhjulet är äckligt, jag antar att det är en vanesak. Jag gillar min Mighty Mouse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Ja, scrollhjulet har en tendens att fastna, men det lossnar också väldigt lätt igen. Jag tycker inte scrollhjulet är äckligt, jag antar att det är en vanesak. Jag gillar min Mighty Mouse!

478646[/snapback]

 

 

smaken är som baken :ThumbsUp:

 

inte är mighty mouse nån dålig mus, men det finns betydligt bättre musar för den summan :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!!

 

Här var det många bud!! Det bra att få många vinklar vad det beträffar för och nack delar!!

Det blir en M.M!!

 

Ha en fin kväll!!

 

/

Ma :pompoms:

 

:yeahbaby::yeahbaby::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trams! Scrollhjulet är ju det bästa på hela musen (som för övrigt är en alldeles utmärkt mus).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Trams! Scrollhjulet är ju det bästa på hela musen (som för övrigt är en alldeles utmärkt mus).

478673[/snapback]

 

har hört flera som haft problem med scrollhjulet

 

på en annan macsida läste jag en tråd om en kille som ville ha tips hur han skulle få skolan att byta till Mac, vilka argument han skulle använda

 

fick flera svar som "använd inte Apples egen mus, scrollkullan fastnar alldeles för lätt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag hade problem med att högerknappsfunktionen ibland slutade fungera efter en stunds användande. Efter att ha fått samma fel på en utbytesmus så fick det bli pengarna tillbaka istället. Men eftersom att felet försvann när man startade om musen så tror jag det hänger ihop med någon programvara. Det är inte alls säkert att du får samma problem. Scroll-kulan är det bästa med musen. Jag tyckte väl dessutom att den är lite för "platt" för att ligga bra i handen. Lite för låg hastighet på muspekaren kanske.. Förutsatt att den fungerar så kan jag rekommendera ett köp :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Lite för låg hastighet på muspekaren kanske.. Förutsatt att den fungerar så kan jag rekommendera ett köp :-)

478734[/snapback]

 

har för mig att det går att ställa in någorlunda

 

sedan är ju musen i mac inte samma som på Pc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar ok numera. Men det har ibland hänt att rullkulan inte vill hänga med i ena riktningen, minns inte om det var upp eller ner. Den är inte så "mighty" som namnet antyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, man får väl tvätta händerna när man kommer från trädgårdslandet så funkar den utmärkt... Älskar "kläm-knapparna" på sidan tillsammans med exposé, den är en dröm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aningen älskar man den eller så hatar man den, undrar om inte MightyMouse kommer bli denna macgenerations variant av puckmusen :lol: Jag tycker om den i alla fall, scrollen funkar perfekt, den liggar bra i handen och den är snygg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Den funkar ok numera. Men det har ibland hänt att rullkulan inte vill hänga med i ena riktningen, minns inte om det var upp eller ner. Den är inte så "mighty" som namnet antyder.

479284[/snapback]

 

Japp, scrollklotet blir lätt igenkärvat så fort det blir lite smutsigt. Det funkar att torka av med lite fuktigt papper eller nåt, men kan vara irriterande.

Jag vet inte om det beror på att klotet är så himla litet.

 

Det är väl så att en mus ska alltid ha minst en kula som man får rensa. Oavsett om den sitter på under- eller ovansidan. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Världens sämsta mus, helt oanvändbar.

 

Folk har överseende med den usla funktionaliteten pga utseendet och för att det är Apple som tillverkat den. Det hade varit kul att höra sågningarna om Microsoft hade gjort en sån mus.

 

Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad ni har för bebishänder, men MM är grymt oskön. Handen ligger knappast normalt på den. Sedan att skrollen knappt går att hitta, att sidoknapparna är för sega och att den blir klibbig av svett... MX 1000 ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Världens sämsta mus, helt oanvändbar.

 

Folk har överseende med den usla funktionaliteten pga utseendet och för att det är Apple som tillverkat den. Det hade varit kul att höra sågningarna om Microsoft hade gjort en sån mus.

 

Tycker jag.

479396[/snapback]

 

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde med MM ett tag men skrollhjulet började jävlas så man fick rensa det ofta! :( Och den är ej rolig att skruva isär kan jag säga så nu är den som reservmus bara...

Sku skrollhjulet varit bättre skulle jag ha fortsatt använda den men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

fattar inte varför Apple inte kan tillverka en ordentlig mus?

 

lika irriterande var den fula puckmusen som bla levererades med iMac G3

 

nåt vidrigare att lägga handen på får man leta efter :bla:

 

 

Längtar efter en snygg, men ergonomisk mus som är skön att vila handen på

 

där ligger Microsoft och Logitech ljusår före Apple, i mitt tycke iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...