Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fontbook


progg

Rekommendera Poster

Någon som kör Panther och har börjat titta på fontbook? Eller vet ngt om ev begränsningar? Jag har börjat stoppa in typsnitt men nu verkar det vara tvärstopp vid bara 462 stycken. Är det så att det verkligen är en maxgräns på något sätt så försvann ju alla förhoppningar för typograferna tämligen omgående… Eller är det bara hos mig? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackare, får du nåt felmeddelande när du försöker lägga in fler fonter?

:( nej…

 

Försökte precis med en full cd med typsnitt (lite elakt med en hel cd, jag vet, men det var medvetet) – fontbook störtdök…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde precis samma sak med FontFolio 9 cdn nog tuggade det endel men till slut var den klar ;)

Prova kopiera in fonterna på disken och installera dem där?

 

Dyker den när du lägger in dem en och en också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dyker den när du lägger in dem en och en också?

Nu har det hänt något – vet inte vad - men med små delmängder så verkar det fungera (vilket INTE var fallet för en halvtimme sedan) – är uppe i 490 nu…

Får väl fortsätta lite försiktigt, men helst skulle jag ju vilja dra allt tillhårddisken osorterat och bara låta fontbook suga i sig alltihopa själv.

Människans önskemål är ett paradis…

 

Försiktigt gladare nu… :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW – vilket är vettigast: att installera enbart för mig eller för alla användare? Rent praktiskt så är det nästan bara jag som använder burken, men jag menar om det har någon övrig praktiskt betydelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja spelar ingen roll, lägger du in de för alla så läggs det i /Library/Fonts och lägger du inte det bara för din användare så läggs det i ~/Library/Fonts

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja maccis – nu närmar du dig 1000-gränsen. Över hundra bara idag… hur i hela heta hinner du med. Simultankapacitet... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja och så har jag hunnit med och kolla på Freddy vs Jason också ;) Och nu håller jag på o funderar på varför min ena bränanre beter sig så jäkla illa mot mig, är den inte snäll så åker den ut nästa gång (har ändå tänkt köpa en DVD-R nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAPP! DÄR SATT DEN! Vet inte vad som strulade med mina fonter men proppen har släppt. Är inte halvvägs ännu men nu har jag i alla fall tryckt in 1195 typsnitt. (w00t) (w00t) (w00t)

 

Fast undrar vad det var som bråkade? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gjorde kanske något annat "betungande"? Fast nä de skulle inte påverkat heller, kanske nåt trasigt typsnitt?

 

Över 1000 typsnitt har du använt alla minst en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 1000 typsnitt har du använt alla minst en gång?

Nope. Inte än.

Men det är tvunget på vbp där jag sitter fn, jag har ju mitt rykte att tänka på…

"Typsnitt? Visst - gå till han där borta - han är gammal blytypograf och har under åren samlat på sig allt du kan tänka dig i typsnittsväg!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över 1000 typsnitt har du använt alla minst en gång?

Nope. Inte än.

Men det är tvunget på vbp där jag sitter fn, jag har ju mitt rykte att tänka på…

"Typsnitt? Visst - gå till han där borta - han är gammal blytypograf och har under åren samlat på sig allt du kan tänka dig i typsnittsväg!"

Jaha okej så du samlar på dig allt du hittar :) Så det är du som tjatar på chefen varje år om att få budgetera en 20.000kr till fonter varje år ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är du som tjatar på chefen varje år om att få budgetera en 20.000kr till fonter varje år ;)

Betala? *host host * ja - självklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är du som tjatar på chefen varje år om att få budgetera en 20.000kr till fonter varje år ;)

Betala? *host host * ja - självklart!

Hrm :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, nu får det vara bra för idag - nu har jag knôtt in (som vi göteborgare säger) 2262 typsnitt. Kanske skall stanna där? Eller vad tycker du maccis? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...