Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"refresh" i finder OSX?

ahlzen

Recommended Posts

Finns det något kommando för att uppdatera fönster i osx?

Problemet är att filer i nätverket inte blir synliga direkt när

någon sparat ner dem ibland, utan jag måste avmontera enheten

och koppla upp mot den igen. Det händer inte alltid men är såklart

mycket störande när det gör det.

Några tips?

/Anders

Finns det något kommando för att uppdatera fönster i osx?

Problemet är att filer i nätverket inte blir synliga direkt när

någon sparat ner dem ibland, utan jag måste avmontera enheten

och koppla upp mot den igen. Det händer inte alltid men är såklart

mycket störande när det gör det.

Några tips?

/Anders

Nä det har jag också märkt, om jag spar ner något i ett öppet fönster lär jag stänga det o öppna igen för att filen ska bli tillgänglig/synlig.

Så det är ju inte ett "realtime" system man har :)

Ja har man uppe en ftp så syns ju inte filerna direkt du måste ju köra en reload.

Men jag kör mkt mot servrar (OS X Servrar och ASIP) och där har jag inga problem vet jag att en fil ska vara där så är det bara att markera en fil eller stänga o öppna fönstret igen så brukar de dyka upp. Någon sekunds fördröjning kan det väl iofs vara också.

Skumt, på ftp:n är det värst... där måste jag ibland gå in med Captain FTP för att se

vissa filer. Ibland blir de inte synliga i findern även om jag logga av och på igen...

Men nu fattar jag inte, har du servern mountad med ett ftp program? Eller är den uppmountad på skrivbordet?

Vad är det för OS på servern då?

Jag är ansluten via fiber till FTP:n (den står inte i samma byggnad som jag sitter i) och på den ligger Unix, vårt interna nätverk körs på OSX Server...

FTP:n är uppmountad som en enhet på skrivbordet, precis som resten av diskarna på nätverket... blev du klokare nu :)

Du skriver att FTPn ligger på en UNIX maskin, menar du då en MacOS X Server?

Men jag vet inte vad felet är men jag förstår inte hur du kan mounta upp ex en Solaris burk eller liknande med Kringla K ;) har ni lagt in netatalk eller liknande på den då? Eller är det SMB?

Oj, ursäkta... den körs INTE på Unix utan Linux (blandar ihop dessa ibland) med ATalk.

Tror jag hittat felet nu... verkar som filer innehållande ÅÄÖ inte blir synliga på FTP:n...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...