Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importera adresser från Outlook


musik

Rekommendera Poster

Jag försöker importera min adressbok från Oulook Express till adressboken i OSX. Jag har fått föjande beskrivning av hur det går till:

 

"Börja med att kontrollera mappen "Dokument" på din hårddisk. Om det finns en mapp som heter "Microsoft Användardata" där, måste du flytta den till Dokument mappen i din hemma mapp under OS X.

Starta Outlook under Classic och se att informationen finns där. I programmappen finns en mapp som heter "Applescript". Öppna den och öppna mappen "Example Scripts". Här finns en mapp som heter "Mail scripts", öppna den och dubbelklicka på "Import Addresses.scpt" För att starta importen, tryck på "Run" knappen. Nu får du frågan om vilket program du vill importera ifrån, välj "Outlook express" Nu får du en varning om att du får in mer information om du väljer att importera direkt från programmet, så tryck "OK" Nu kan du välja om du vill importera från en textfil eller direkt från programmet, välj "From application".

Nu ska Outlook Express startas och importen börjar. Om du har många adresser kommer det ta en stund. Ett meddelande dyker upp när importen är färdig."

 

Allt går som beskrivs ovan tills Outlook skall starta. Jag får då själv söka upp och välja Outlook men möts endast av beskedet: "script dosn't seem to belong to applescript".

Kan någon hjälpa mig med detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att dra ut kontakterna till en mapp bara?

 

Dvs starta OE dra ut kontakterna var för sig till din mapp på skrivbordet, sen dra in dem i adressboken bara.

 

Det funkar i Entourage så och kanske kan funka i OE också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men prova och dra ut allihop iofs i Entourage resulterar det bara i en grupp vilket kanske inte är så lyckat.

 

Men beroende på hur viktigt problemet är så får du ju själv prioritera. Men kolla på versiontracker.com ifall de inte finns nån vcard exporter eller liknande till OE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst problemet. Förde helt enkelt över Outlookfilerna från G4:an till min iBook och se -där fungerar det som utlovats. Men fråga mig inte varför. Tank ändå för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...