justin25 Posted October 29, 2003 Share Posted October 29, 2003 hej, själv har jag en pc med win 98 men jag har blivit tillfrågad om jag kan hjälpa till och installera ett modem till en mac. så är det någon vänlig person som vill göra en bruksanvisning om hur man gör Jag har även ett internt modem över från min pc går det att stoppa in i macen och få det att fungera? tacksam för hjälp niklas, ja jag heter inte justin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccis Posted October 29, 2003 Share Posted October 29, 2003 Koppla in modemet fysiskt i macen. Det enda du behöver göra sen är att ändra modemscriptet som ska användas i OS9 så hittar du detta under äpplet / Inställningar / Modem OSX där hittar du det i Systemprefs / Nätverk / Välj modem porten Sen ska det vara klart, jag antar att maskinen i fråga redan är uppsatt för att ansluta via modem så då behöver du inte oroa dig för det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
justin25 Posted October 29, 2003 Author Share Posted October 29, 2003 mmm... det lät ju lätt. men nu har han mac os 8.6 och ett extrent modem Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccis Posted October 29, 2003 Share Posted October 29, 2003 Då gör du exakt likadant som för OS9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.