Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HJÄLP - har problem med hårddisken


edo

Rekommendera Poster

hej

finns det någon kunnig mac användare som kan förklara detta för mig ?

"

Check Catalog Tree

A major error was found in the header node of the wrapper’s Catalog B-tree.

The leaf record count is incorrect.

(11,2,20)

The problem was not fixed at user request. "

 

och hur kan jag lösa det ?

tack

edo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta upp på din OSX skiva och försök fixa det med Disk Utility.

 

Du hålla inne cmd S vid uppstart och sen när den är klar skriver du fsck -y gör det två ggr eller nåt och kolla om fsck kan fixa det.

Skriv reboot för att starta om sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker det inte med att skriva "exit"??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man väljer själv jag tycker det känns mer naturligt och skriva reboot :) När man startat upp i single user mode så rebootar den väl med exit också men loggar du in i >console så innebär exit bara att du kommer tbx till aqua.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar inte Disk Utility, eller som det heter på vårt språk, Skivverktyg,

så kan du behöva något annat verktyg, typ Drive10.

 

(Ta inte Norton, se annan tråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...