Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows-fildelning med OS X


ribban

Rekommendera Poster

Jag har försökt få en kompis att komma åt mina mappar med det käcka "Tillåt Windows användare att komma åt din dator" i systeminställningarna. Men får det inte att funka. Han kan inte hitta servern säger hans dator. Jag har skapat ett konto och gett han den åtomst som han skall ha. Men vi kommer ingen vart. Är det någon som är mer bevandrad i ämnet, så är jag tacksam för all hjälp jag kan få!

 

Ribban :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Om han kör XP Pro så tror jag han måste lägga till din dator på nåt sätt. Min polare som kör XP Home har inget problem med att logga in, men när vi tog hit en annan polares dator för att LAN:a lite så hade vi en massa problem. Först med att han inte hade installerat delning och därmed varken kunde dela ut mappar eller koppla upp sig till andras (vilket skämt, behöva installera extragrejer för att koppla upp sig mot andra.) Sedan med att vi inte kom åt andra datorer från den, tills vi kom på att man kunde "lägga till plats" och skrev in Workgroup-namnet som min andra polares gamla dator (som vi också hade här) har, då kom den fram, men fortfarande saknas hans nya och min G5:a.

 

Om Reefer eller någon annan som kan Windows bättre kunde va så snäll och förklara lite för oss så vore vi mycket tacksamma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...