Megallis Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 Jag behöver dela en fil så att den får plats på två CD-R. Finns det något bra program? Jag använder OS X. Tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccis Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 I StuffIt Deluxe finns Drop Segment, annars kan du ev splitta dem med Disk Copy (vet inte om man måste ha en disk image då). Link to comment Share on other sites More sharing options...
hokan Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 Du kan även använda kommandona "split" (för att dela) och "cat" (för att sammanfoga) om du känner för att använda terminalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccis Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 Uppstår inte problem då med saknad resursdel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megallis Posted October 28, 2003 Author Share Posted October 28, 2003 Du kan även använda kommandona "split" (för att dela) och "cat" (för att sammanfoga) om du känner för att använda terminalen. Tack, det verkar farligt. Hur gör jag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasson Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 Stuffit deluxe eller rarME Link to comment Share on other sites More sharing options...
hokan Posted October 28, 2003 Share Posted October 28, 2003 Uppstår inte problem då med saknad resursdel? Skulle anta det, det är troligen en god ide att bara använda denna variant på filer som inte kräver resursdel, tex de flesta arkiv / packnings format (sit, zip, dmg). Alla vanliga filformat man stöter på när man laddar ner saker från webben borde fungera eftersom internet inte heller hanterar resursdelar. Tack, det verkar farligt. Hur gör jag? korta förklaringen: läs man sidan för cat och split man split man cat långa förklaringen: split delar filen i block om 600MB (-b 600m) split -b 600m filen_att_dela om vi har tre delfiler så tar cat tre filnamn som argument "> nya_filen" placerar resultatet i en ny fil istället för att skriva ut resultatet i terminal fönstret cat del1 del2 del3 > nya_filen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.