Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Filformat


nilo

Rekommendera Poster

Disk image, samma som .img i os9 det är Disk Copy som gör dessa images i OSX (i Panther är Disk Copy integrerat med Disk Utility).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om .dmg är en disk image, hur gör jag då för att bränna en exakt disk avbildning? Är det bara att dra .dmg filen till brännaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja din brännare lär väl inte bara synas så där i macos ;) Men kör du Jaguar kan du bränna den genom att öppna Disk Copy och välja Burn i File menyn och sen peka ut din idsk images i Panther finns detta i Disk Utility.

 

beroende lite på vad det är för image fil så kan den också brännas i toast är bara att välja image och droppa där därpå då. (dock funkar det inte i OS9)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att översätta: Disk Copy = Skivavbildning och Disk Utility = Skivverktyg, båda finns i Verktygsmappen i Programmappen, oavsett om man har Jaguar eller Panther (Skivavbildningen finns inbyggd i Skivverktyg i Panther).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vågar aldrig översätta själv för jag är inte helt 100 på vad de heter på svenska och när man är lat och inte orkar logga ur o kolla så då får det vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...