Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur mycket väsnas bärbara/kompakta Macar?


fredson

Rekommendera Poster

Tycker mycket om min vita iBook 500 men går och suktar efter en ny Mac. Det jag gillar med min iBook är bland annat hur tyst den är. När jag nu funderar på ny Mac undrar jag hur mycket andra Macar väsnas.

 

Att PowerBook G4 12" har en fläkt och att 15" och 17" har två vet jag. Men hur mycket låter de?

Hur är det med nya iBook G4, har den någon fläkt? (Har inte lyckats hitta nån info om det). Hur är det med iMac G4 Globe? Har den någon fläkt och i så fall, hur mycket väsnas den?

 

Alla svar emottages tacksamt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farsan har en 1GHz alubook och den fläkten går inte alls igång lika ofta som den gjorde på hans 800MHz titanium pb, så när fläktarna inte går så är de tysta. Jag tror de nya alubookarna är bättre än titanium om man ser till "fläkt gången".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag inte gillar med min iBook är att man inte kan ha den i knät så länge.

Såvida man inte gillar att få rostade kastanjer (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va känslig du var då ;) Så varm tycker jag inte min iBook blir värre var det med min pismo jag hade innan iBooksen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag värmer upp lägenheten med min TiBook :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja min MDD värmer upp rätt bra tycker jag fast när man inte betalar för nån uppvärmning så kan det kvitta, är dock väldigt jobbigt på sommaren när temperaturen stiger flera grader bara för man har den igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag inte gillar med min iBook är att man inte kan ha den i knät så länge.

Såvida man inte gillar att få rostade kastanjer (w00t)

Haha!

Mina kastanjer hänger allt en bit ifrån (iaf närmare stolen/soffan än iBooken). Dina kastanjer verkar ha kommit lite "snett"! ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Panther installerad så har fläktaktiviteten avtagit avsevärt i min PowerBook G4 (sista TiBooken på 1GHz).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iBook är så tyst. Man hör bara lite surr från HD-n.. :) Men CD-n har fått ett högfrekvent ilande ljud på sista tiden... :ph34r: Det är inte så högt, men det stör när ungarna kör den när man tittar på TV. Första gången trodde jag det var TV-ns högpänningsdel som var på väg till de sälla jaktmarkerna..... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att den är för varm för att ha i knät.. jag har ett tips till er.

Med risk för att låta som om jag menar nåt annat så säger jag:

Sära på benen lite.

Powerbooken blir som varmast i mitten, och om man har lite mellanrum mellan benen, låren, knäna och låter powerbooken vila med vardera kortsida på låren så luftas just den kritiska värmepunkten och den blir inte alls lika varm.

Om man dessutom ställer den på material som leder bort värme, typ stenbord, så blir den heller aldrig riktigt varm.

 

Jag har en gammal PB titan 400mhz. Fläkten går aldrig igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...