Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket operativsystem använder du?


treebeard

  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket operativsystem använder du?

    • Mac OS X Tiger
      35
    • Mac OS X Panther
      36
    • Mac OS X Jaguar
      25
    • Mac OS 9
      10
    • Mac OS 1
      0
    • Annat
      6
    • Använder helst papper och penna
      0


Rekommendera Poster

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Ser ut som poca har hittat värsta samligen bilder på kattdjur :) Och nog är han lite orolig också att jag ska komma ifatt hehe :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som poca har hittat värsta samligen bilder på kattdjur :) Och nog är han lite orolig också att jag ska komma ifatt hehe  :P

Nej faktiskt inte, jag har ju väntat in dig för att du skulle nå toppen :lol:

Funderar på om jag inte skulle ta och byta namn och bild.

 

Panther vore kanske nåt :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som poca har hittat värsta samligen bilder på kattdjur :) Och nog är han lite orolig också att jag ska komma ifatt hehe  :P

Nej faktiskt inte, jag har ju väntat in dig för att du skulle nå toppen :lol:

Funderar på om jag inte skulle ta och byta namn och bild.

 

Panther vore kanske nåt :devil:

Hehe okej det är bra då är jag ju snart ifatt ;)

 

men byta nick vore väl tråkigt, men byta avatar är ju okej :) Byter du nick så kommer jag kalla dig poca i alla fall sådeså :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag kommer tillbaka som Poca, var inte orolig...var ju kul att leka lite,

vände dessutom bilden som du ser :rolleyes:

 

PocaPanther kanske....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Windows borde funnits med som alternativ pga dess dominans samt att en del macare också använder det tex mig och Ytterberg. Jag använder allt kan man säga OS9.1, OSX 10.2 och Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Windows borde funnits med som alternativ pga dess dominans samt att en del macare också använder det tex mig och Ytterberg. Jag använder allt kan man säga OS9.1, OSX 10.2 och Windows XP.

Tänkte visst inte så långt när jag la in alternativen.

 

Du tillhör nog minoriteten "Annat" eller "Använder helst papper och penna" då :lol::lol::lol:

 

Förlåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man ha ett riktigt snabbt operativsystem ska det ju heta Geopard!

å andra sidan är det ju inte snabbt så länge....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med i morgon eftermiddag har jag en panther i maccen. Tyvärr, ett par dagar med leveransförseningar men nu ska den installeras (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har både 9.2.2 och sista versionen av OS X 10.3 eller vad jag har. Tyvärr funkar OSX inte enligt mina önskemål så jag jobbar o surfar på 9.2.2. Jag har inte lärt mig hur os X funkar så jag är helt osams med det systemet. Använder OS X för Cd-bränning eftersom min nya brännare inte funkar som brännare i 9:an.

 

/Sussi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panther hemma - på två burkar (2*1,44 och PB 400) - allt verkar fungera - utom attachments på msn... (dottern) Ngn som vet varför???

 

9,2,2 på skarpa burken på kontoret... men snart så är det Panther där med... nu när jag får Quarken att fungera stadigt..

 

Jag har mycket minne i dem alla... brukar vara en bra väg til ngt som fungerar stadigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panther hemma - på två burkar (2*1,44 och PB 400) - allt verkar fungera - utom attachments på msn... (dottern) Ngn som vet varför???

kolla sista sidan i senaste macworld.

Är det så det blir? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag tror bestämt att denna tråd behöver en uppdatering :ph34r::whistling: Jag har ju bara använt tiger så jag vet inte så mycket om de andra operativsystemen. Finns det något i de äldre os som ni tycker är bättre? Eller som ger nostalgi kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror bestämt att denna tråd behöver en uppdatering :ph34r:  :whistling: Jag har ju bara använt tiger så jag vet inte så mycket om de andra operativsystemen. Finns det något i de äldre os som ni tycker är bättre? Eller som ger nostalgi kanske?

194607[/snapback]

Möjlighet att markera hela mappar med färg saknar jag. Likaså möjligheten att fälla ihop fönster och ha mappar som flikar. Apple-menyn. Inställningsraden. Gamla Finder.

 

Förutom Tiger kör jag även Mac OS 8.1 då och då på PowerBooken. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag var frestad att kryssa i "MacOS 1", men dels har det aldrig funnits något som heter så (System 1 till 7 heter det), dels vore det ju lögn, och dels använder jag inte ETT system utan har ett par olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...