Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BenQ FP93VW Wide 19"


DCLXVI

Rekommendera Poster

Hey, nu blir det nog att köpa sig en extern skärm, nämligen denna från BenQ, men tänkte ta och fråga lite först... Någon som testat den och har några synpynkter i allmänhet?

Har en mini-dvi --> dvi adapter också men behöver jag köpa nån extra sladd eller kommer det med tro?

Fungerar det att "förlänga" skribvbordsytan mellan MB-skärmen och denna? (vet inte vad det kallas hehe men men) tacksam för svar! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag fick min fp93vw idag från macoteket, så jag svarar gärna. Dock lite sent, du kanske redan köpt den eller bestämt dig för att inte slå till.

 

Köp om design är viktigare än finesser. För det priset 3600:- får du en skärm med bättre specs och mer än d-sub och dvi som anslutningsmöjlighet om du letar bland andra märken. Jag har dock inte hittat någon skärm som passar apples vita lineup lika bra som den här. Jag är iaf nöjd med mitt val.

 

DVI och d-sub sladd följer med, så det enda du behöver är mini-dvi > dvi adapter:n. Du kan utöka skrivbordet som du säger, eller spegla macbookens skärm med alternativet bildskärmsdubblering i inställningspanelen bildskärmar. Men då måste du använda 1280x800 som är macbookens upplösning och det ser klart sämre ut än benq:ens ordinarie 1440x900, så mitt råd är att köra med utökat skrivbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tack för svaret! Det låter ju mysigt, designen och upplösningen tycker jag är det viktigaste men å andra sidan funderar jag på att lägga pengarna på en 32" platt-tv istället. Får grunna på det ett tag till :) kul att du är nöjd :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...