Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard- The complete package


BobDeluxe

Rekommendera Poster

När jobs demade leopard på wwdc06 så sa han att leopard skulle innehålla "the complete package", typ front row, photo booth och boot camp.

Men kan det va så att även iLife och iWork integreras i Leopard? Det finns ju rykten som säger att de ska interagera tajtare med leopard, det skulle förklara varför de inte visades på mwsf.

Betyder det att man inte kan uppgradera enbart iLife, utan måste skaffa leopard också. :fundersam:

Detta är ju bra för apple, dels så kan de höja priset för leopard jämfört med tiger dels så blir det färre antal möjliga kombinationer av mjukvara på macarna, vilket leder till mindre kompabilitetsproblem.

 

Jag tror nog att det blir på detta vis, möjligtvis att iWork säljs separat men det tror jag inte.

 

Nån annan som har nån spekulation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
iLife, men inte iWorks.

468626[/snapback]

 

Är du säker? Jag har förstått det som att det bara är boot camp, front row och photo booth. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han menar nog, ilife möjligen men inte iworks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar också Quicktime pro :) totalt värt pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för nåt som är bättre med Pro :unsure: ?

468824[/snapback]

 

En hel del, tex den grundläggande fullskärmsläget med checkt reglage, du kan konvertera film till massvis av format, lägga ihop filmer i kontainers osv. Tex kan du snabbt lägga dina avi i mov-kontainer som går in i iTunes istället för att behöva konvertera (fast går inte in i iPoden då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är ny på det här forumet!

 

Jag är en besviken pc-ägare och funderar på att skaffa en mac, eftersom min pc nu är kaputt.

 

Men jag har fått reda på att leopard släpps snart och det är kanske bättre att vänta. Men det är egentligen inte det jag frågar efter. Om man köper en mac så tätt inpå får man uppgradera till leopard gratis? Jag har hört rykten :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte vad jag vet...däremot kostar ju leopard säkerligen bara en tusing sen så inte så farligt att lägga ut om du vill ha din dator nu direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är ny på det här forumet!

 

Jag är en besviken pc-ägare och funderar på att skaffa en mac, eftersom min pc nu är kaputt.

 

Men jag har fått reda på att leopard släpps snart och det är kanske bättre att vänta. Men det är egentligen inte det jag frågar efter. Om man köper en mac så tätt inpå får man uppgradera till leopard gratis? Jag har hört rykten  :fundersam:

468912[/snapback]

Välkommen :cake: Jo det stämmer man får med sig uppdaterings kuponger som man kan skicka

in till Apple .... är inte säker på om man skall skicka med orginal DVD till Tiger också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tror inte heller att iWork kommer inkluderas, isf så skulle priserna på macarna säkert höjas....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hel del, tex den grundläggande fullskärmsläget med checkt reglage, du kan konvertera film till massvis av format, lägga ihop filmer i kontainers osv. Tex kan du snabbt lägga dina avi i mov-kontainer som går in i iTunes istället för att behöva konvertera (fast går inte in i iPoden då)

468839[/snapback]

 

 

Men kan inte ha playlists i pro, det suger nått så otroligt hårt. Eller har jag bara missat de???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar? :skondans:

468837[/snapback]

 

Ja, du betalar väl ändå för de program du använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte heller att iWork kommer inkluderas, isf så skulle priserna på macarna säkert höjas....

469094[/snapback]

 

Du säger det som om att det skulle vara underligt. Du får ju ett program som enligt mig lätt konkurerar med Microsft Office. iWorks kostar runt 700:-.

 

Jag lägger ju hellre 700 extra på en Mac än att köpa en HP eller Dell med 4-5000:- pålägg för Office 2008 eller vad den nya versionen heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wwdc 06 The complete software " We still have some cool software that are in Beta statium" :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen :cake: Jo det stämmer man får med sig uppdaterings kuponger som man kan skicka

in till Apple .... är inte säker på om man skall skicka med orginal DVD till Tiger också

469090[/snapback]

 

Ok, Tack för svaret. Var kan jag hitta mer information om det. Kommer det med om man köper datorn från csn då man får rabatt? Kan man köpa vad som helst för kupongerna och hur mycket värde har dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Tack för svaret. Var kan jag hitta mer information om det. Kommer det med om man köper datorn från csn då man får rabatt? Kan man köpa vad som helst för kupongerna och hur mycket värde har dom?

469218[/snapback]

 

Om du köper via CSN får du 50% rabatt på mjukvaran så. Har jag för mig iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Om du köper via CSN får du 50% rabatt på mjukvaran så. Har jag för mig iaf!

469250[/snapback]

 

Jupp. Stämmer.

 

Visst kan det bli så att du får uppgradera till Leopard för en självkostnad på 195 spänn eller nåt. Men då gäller det att du köper datorn inom en viss tidsperiod innan Leopard släpps. Jag vet inte hur lång den var på den tiden, när Tiger kom, och framför allt vet vi ju inget om när Leopard kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wwdc 06 The complete software " We still have some cool software that are in Beta statium" :pompoms:

469208[/snapback]

 

Har han sagt så? Syftar han på några betor som redan finns publikt eller nya onämda apps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp. Stämmer.

 

Visst kan det bli så att du får uppgradera till Leopard för en självkostnad på 195 spänn eller nåt. Men då gäller det att du köper datorn inom en viss tidsperiod innan Leopard släpps. Jag vet inte hur lång den var på den tiden, när Tiger kom, och framför allt vet vi ju inget om när Leopard kommer.

469257[/snapback]

 

Är det vad Ronny sa, men att vi inte vet vilken period. Eller har Ronny fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han sagt så? Syftar han på några betor som redan finns publikt eller nya onämda apps?

469290[/snapback]

 

 

nya onämda apps, han sa något om det om du kollar WWDC 06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nya onämda apps, han sa något om det om du kollar WWDC 06

469296[/snapback]

 

det ska jag nog göra, finns det några rykten om vad det kan vara för apps?

jag skulle vilja ha ett ritprogram, iDraw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att iLife kommer med i Leopard. Däremot så vet jag inte. Ska bli kul att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...