Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använder ni .Mac?


progg

Rekommendera Poster

Missförstå inte min fråga. Jag ser själv vad som ingår och vet att en del dessutom vill ha utrymme för webplats om man inte har en egen domän etc, men min fråga gäller mer att jag som nyfiken skulle vilja veta vilka funktioner som just du tycker är anmärkningsvärda på något sätt. Om ni finner det prisvärt etc eller om det bara är för att man "vill vara med i klubben".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whoopsie daisy!

Ingen som är med? :blink:

Ingen som vågar berätta (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte .mac det enda som skulle kunna få mig att skaffa det är väl sync av bokmärken osv mellan datorer men tja en tusing på ett år känns inte så prisvärt för den funktionen just. Email och webbplats håller jag mig på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder det för närvarande mest för att läga upp bilder där, har nog inte utnyttjad .mac

så som man kan göra.

Backup är väl bra, men det gör man ju på egna skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där - nu har giganterna talat. Då kanske även andra vågar :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kände mig tvingad eftersom det kom så hastigt på och jag inte orkade skicka ut massa massmail om att nu byter jag epost-adress (och ändå vara rätt säker på att jag missat några). Smart Apple, irriterande smart, som vanligt vet de precis var man kan klämma ut pengarna <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Använder hemside-mallen som tillägg till min vanliga. (Ingen mästare på att göra hemsidor dock)

-Mailen såklart (kort adress+kort efternamn=enkelt att komma ihåg)

-Har backuppat tidigare men inte vågat på ett tag (I iCal byttes alla ÅÄÖ ut mot något oläsligt..såg ut som om någon släppt en påse grus på tangentbordet, är dock inte helt säker på om det var backupen som var anledningen)

-Lägger dit dokument som jag sedan kan plocka hem från plugget där jag jobbar (Word)

-Enklare ackord etc för blivande gitarrhjältar

osv

-------------------

Gissar att det finns billigare alternativ men va faan, jag fajtas ju för denna maskin :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte. För dyrt... o lite sur är jag fortfarande efter gratislöftena... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har betalt för ytterligare ett år.Såg i efterhand att betalningen numera görs i Euro.Hade räknat på dollar.Men jag gillar .mac.Fick dessutom ett spel.The Sims.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Epost-adressen är viktigast. Grymt coolt. Dom andra grejerna som är bra är iDisk och Backup tycker jag. Förlängde med ytterligare ett år och har utnyttjat den första rabatten till Panther (225 kr). Passade samtidigt på att registrera en epost-adress till brorsan åxå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mac känns som en panikartad fortsättning på eworld, tyvärr tror jag inte att den kommer att överleva, vem vill lägga känsliga filer på en Apple kontrollerad server, som dessutom kostar pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstå inte min fråga. Jag ser själv vad som ingår och vet att en del dessutom vill ha utrymme för webplats om man inte har en egen domän etc, men min fråga gäller mer att jag som nyfiken skulle vilja veta vilka funktioner som just du tycker är anmärkningsvärda på något sätt. Om ni finner det prisvärt etc eller om det bara är för att man "vill vara med i klubben".

Jag använder det som download zone för min website och mina shareware program, så slipper jag ha så oändligt hög last på min stackars 256kBit/s lina varje gång jag släpper en uppdatering. Innan .Mac stod linan still i tre-fyra dagar om jag släppte en update.

 

// Totte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder .MAC en hel del.

Jag lägger upp bilder från fester och liknande snabbt och lätt direkt ifrån iPhoto.

Min .Mac mail är min huvudmail. Den är lätt och kort.

Synkar mina bokmärken, kontakter och kalendrar mellan skoldatorn och den där hemma. Mycket trevlig funktion.

Kör backup på vissa inställningsfiler, mail m.m så att man alltid har dem om nått händer.

Resterande utrymme på idisk används som transport av filer mellan skola och hemmet.

 

Det var helt klart värt en ny omgång och så får jag ju lite rabatt på mitt panther inköp också.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det verkar dyrt. Och lite onödigt.

Men jag kan ha fel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Jag ser att jag inte svarat här så då är det väl dags då.

 

Jag använder Excel till mina tabellarbeten som jobbet behöver

macen har varit det självklara valet för att slippa virus och annat ofog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...