Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plötsligt ett nytt kortkommando


Kronér

Rekommendera Poster

Satt och tryckte och pillade här som vanligt, jag är svårt beroende av kortkommandon och använder i stort sett inte musen alls om man inte måste. Plötsligt hittade jag ett för mig nytt. Nu kan det ju vara så att det finns beskrivet någon annanstans på denna eminenta sida eller att ni alltid har känt till det. Men för mig var det nytt, och tänkte ifall ni inte vet så kan ju jag för en gång skull komma med lite hjälp.

 

Äpple + valfritt program i dockan = tar dig automatiskt till det programmet i programmappen.

 

Nu säger ni alla . Det var väl inget nytt :dumstrut:

Jo för mig :foralskad:

 

Så klicka på.

 

Allt jubel och tackrop mottages här nedan :ThumbsDown::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra!! Jag visste det inte så nu är du min hjälte Lasse! Nu ska jag bara fundera över vad sjutton jag ska med min nya kunskap till :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Lasse! visste ej detta. :ThumbsUp:

467056[/snapback]

 

 

JAAAAAAA ÄNTLIGEN!!!!! :pompoms::skondans::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra!! Jag visste det inte så nu är du min hjälte Lasse! Nu ska jag bara fundera över vad sjutton jag ska med min nya kunskap till  :lol:

467057[/snapback]

 

Jag funderar fortfarande :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man kan komma på :lol: Bra Lasse :ThumbsUp:

Sånt här leder till missbruk :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh .Trevligt kommando, visste ej om detta. Perfekt om man vill Tex byta ikon på ett program i dockan, äpple + klicka, få upp det i programmappen, högerklicka, visa info, klistra in ikon.

 

hittade ett användingsområde! :pompoms::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte själv denna smarta funktion för någon vecka sen när jag av misstag råkade hålla nere Äpplet istället för ctrl :) ... Helt klart användbar funktion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då kan ni alltid prova ALT-ÄPPLE-program i dockan....

Snajdigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och tryckte och pillade här som vanligt, jag är svårt beroende av kortkommandon och använder i stort sett inte musen alls om man inte måste. Plötsligt hittade jag ett för mig nytt. Nu kan det ju vara så att det finns beskrivet någon annanstans på denna eminenta sida eller att ni alltid har känt till det. Men för mig var det nytt, och tänkte ifall ni inte vet så kan ju jag för en gång skull komma med lite hjälp.

 

Äpple + valfritt program i dockan = tar dig automatiskt till det programmet i programmappen.

 

Nu säger ni alla . Det var väl inget nytt  :dumstrut:

Jo för mig  :foralskad:

 

Så klicka på.

 

Allt jubel och tackrop mottages här nedan  :ThumbsDown:  :w00t:

467052[/snapback]

 

Jaaa! :w00t: Tack, den funktionen var efterlängtad. Använder den rätt ofta genom att högerklicka och välja visa i Finder efter som jag byter ikoner lite då ock då. Men detta är mycket smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...