Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Air port & skrivare


manticore_mantra

Rekommendera Poster

manticore_mantra

Har en Brother skrivare kopplad till en air port express och hemma har vi 2 mac book. Nu skulle vi vilja använda scaner funktionen och jag har installerat alla skivor som följde med, men hur hittar jag skrivarens ip adress (vilket programmet kräver). Lyckas inte söka upp den. Skriva ut funkar perfekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Brother skrivare kopplad till en air port express och hemma har vi 2 mac book. Nu skulle vi vilja använda scaner funktionen och jag har installerat alla skivor som följde med, men hur hittar jag skrivarens ip adress (vilket programmet kräver). Lyckas inte söka upp den. Skriva ut funkar perfekt...

466941[/snapback]

Det går inte att scanna via AirPorten, bara skriva ut.

Multifunktionsskrivare med inbyggd scanner måste alltså kopplas direkt till datorn, eller till en annan dator i nätverket, och delas ut därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med externa hårddiskar då, kan jag komma åt den trådlöst om den kopplas in i en AirPort Extreme router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med externa hårddiskar då, kan jag komma åt den trådlöst om den kopplas in i en AirPort Extreme router?

468225[/snapback]

Nej! AirPort Express har inte stöd för att dela ut en hårddisk via varken SMB eller AFP.

Den nya AirPort Extreme har däremot stöd för att dela ut en USB-hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...