Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tiff och illustrator i indesign


sarara

Rekommendera Poster

Har precis bytt från Quark till indesign och känner mig rättså vilsen. Mest panik just nu har jag när det gäller den gamla quarkfunktionen att färgsätta en gråskalebild direkt i dokumentet. Finns något motsvarande för indesign? Och Hur får man en genomskinlig bakgrund på en 2-färgsbild photoshop tiff alt. en illustratorfil utan bakgrund? Jag måste montera en logga och få iväg till tryck idag... Sen så undrar jag om det finns nån bra bok/sida med tips för inbitna quarkanvändare som undrar hur indesign funkar.

 

Sara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Färgsätta en gråskalebild

Montera bilden > välj färg > markera bilden med den vita markerings pilen > gå till fönstret genomskinlighet > välj multipicera

 

2. Göra en bakgrund genomskinlig

Testa att markera din illustrator fil i inDesign och tryck ner högerknapp alternativ ctrl+musknapp och välj visningsalternativ. Välj högkvalite så ska det bli genomskinligt. Själv brukar jag köra med eps bilder tilll logotyper. Du kan även markera bilden och välja multipicera i inDesign.

 

Lycka till :)

--

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig räcker det att markera bilden med direktmarkeringsverktyget och välja färg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...