Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anders bygger dator som får egen vilja.


Axelman

Rekommendera Poster

Nu är forskningen långt gången angående tänkande datorer. Tyvärr sätter hårdvaran gränser.... Läs mer HÄR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för hemma-FRU.... OOPS... nu kände jag CybetPets vrede.... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, den kunde bara tänka som en råtta.... Men om 15-20 år har nog hårdvaran kommit ikapp. Frågan är om man vill ha en maskin som "kan själv."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju tråkigt att ha en dator som tänker själv det är ju själva grejen att man gör saker som man tänker själv och använder datorn för att utföra det. Fast det skulle inte vara fel om datorn visste vad jag ville och gjorde det åt mig, gutt o sitta o tänka vad man vill skriva utan o slippa trycka på tangenterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får intryck av att det är en liten annorlunda dator som kanske ligger närmare den digitala hubben. Ett multiverktyg snarare än en dator. En dator för oss är ju mer som en elektronisk verktygslåda. Den delen kommmer alltid att finnas såvida den inte kommer att kunna läsa tankar....

 

Det som jag tror är nästa stora steg är att röststyrningen blir bättre. Då kan man tala kommandon och diktera dokument. Det vore nåt det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator som gjorde allt tråkigt jobb automatiskt skulle inte vara dummt ibland.  :D

Det finns en film om jag inte missminner mig som handlade om någonting åt detta hållet, där datorn insåg att tråkigt jobb var lika tråkigt för "han" och lämnade ägaren med skitgörat ialla fall.

 

Sens moral: Det är inte säkert att det blir bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dator som gjorde allt tråkigt jobb automatiskt skulle inte vara dummt ibland.  :D

Det finns en film om jag inte missminner mig som handlade om någonting åt detta hållet, där datorn insåg att tråkigt jobb var lika tråkigt för "han" och lämnade ägaren med skitgörat ialla fall.

 

Sens moral: Det är inte säkert att det blir bra..

märk mina ord "en dator som GJORDE allt...."

 

Det innebär inte att den inte gör det :P

Men det ligger nog något i vad du säger iallafall.

Är det matrix du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en film om jag inte missminner mig som handlade om någonting åt detta hållet, där datorn insåg att tråkigt jobb var lika tråkigt för "han" och lämnade ägaren med skitgörat ialla fall.

 

Sens moral: Det är inte säkert att det blir bra..

Tror jag vet vilken du menar, en gammal 80 -eller tidig 90-tals rulle där han säger nåt i stil med "mmm I-N-P-U-T" när han upptäcker den kvinnliga rollinnehavaren i badkaret? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem vet om vi inte har en terminatorliknande robot om tjugo år... Man kunde ju lägga in diska, städa, handla, klippa gräs, skotta snö i basdirektiven. Då fick den använda sin självständiga förmåga i det att den höll ordning och utförde arbetena när den tyckte att det behövdes.

 

Va tusan... det är ju så jag har det redan..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ägna dig åt diverse virtuella orgier med att koppla upp din hjärna till en dator, midi eller annan anläggning.

Ta då och kolla in vad grabbarna på ibva håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...