Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone, för och emot.


Penna_ha

Rekommendera Poster

Carlisle_united
Du fixar en plugin till iSync och sköter allt via bluetooth! :ThumbsUp:

466430[/snapback]

 

Det finns INGET plugin som fungerar med iSync och M600.

Detta finns det flera trådar om i forumet.

 

M600 kräver precis som SE Pxxx serie, ett specielt program

i .sis format som i sin tur hanterar alla kontakter och kalendrar så

att dom fungerar.

Detta program har hittils Apple programerat till symbian UIQ 2 telefoner

M600 är en symbian UIQ 3 telefon och tydligen klurigare att programera till och

det har inte ännu kommit någon uppdatering av iSync som hanterar symbian UIQ 3 telefoner.

Så återigen alla kontakter och uppgifter mellan m600 och macen måste hanteras manuelt med hjälp av bluetooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar
Det finns INGET plugin som fungerar med iSync och M600.

Detta finns det flera trådar om i forumet.

 

M600 kräver precis som SE Pxxx serie, ett specielt program

i .sis format som i sin tur hanterar alla kontakter och kalendrar så

att dom fungerar.

Detta program har hittils Apple programerat till symbian UIQ 2 telefoner

M600 är en symbian UIQ 3 telefon och tydligen klurigare att programera till och

det har inte ännu kommit någon uppdatering av iSync som hanterar symbian UIQ 3 telefoner.

Så återigen alla kontakter och uppgifter mellan m600 och macen måste hanteras manuelt med hjälp av bluetooth.

466455[/snapback]

Hm. Okej. My bad. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har diskuterat kameran ovanligt lite men det är väl den som tydligast ligger efter!

 

Min SE K750 från JUNI 2005 har också 2 MP men med kameralampa - inte ens det har iPhone. Tänk sen vid lanseringen i höst... 2 MP utan blixt/lampa är alltså sämre än min då nästan 2,5 år gamla SE, det är verkligen inte up-to-date.. Man får väl helt enkelt anse att dom inte velat göra den bästa möjliga allt-i-ett-prylen eftersom dom uppenbarligen inte brytt sig mycket om kamerafunktionen...

 

(reservation dock för ifall iPhone:s megapixlar har högre kvalitet än min mobils)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har diskuterat kameran ovanligt lite men det är väl den som tydligast ligger efter!

 

Min SE K750 från JUNI 2005 har också 2 MP men med kameralampa - inte ens det har iPhone. Tänk sen vid lanseringen i höst... 2 MP utan blixt/lampa är alltså sämre än min då nästan 2,5 år gamla SE, det är verkligen inte up-to-date.. Man får väl helt enkelt anse att dom inte velat göra den bästa möjliga allt-i-ett-prylen eftersom dom uppenbarligen inte brytt sig mycket om kamerafunktionen...

 

(reservation dock för ifall iPhone:s megapixlar har högre kvalitet än min mobils)

466585[/snapback]

Man kan ju se det så. Fast bifogad bild är tagen med en 2-mp-mobil (SEK610i). Som tidningsman skulle jag säga att kvaliteten räcker för att trycka i upp till 170 dpi på tre spalt, vilket är dagstidningskvalitet. Ska man ta bättre foton ska man använda en riktig kamera, då duger ingen mobil i världen, optiken kräver helt enkelt mer utrymme.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det är ju just det de gör, tillverkar en ny form av mobil dator som dessutom råkar vara användbar till att telefonera med!

 

Slå ihop många funktioner i en låda, bygg en dator alltså, med ett superenkelt gränssnitt och allt en läcker design! Sedan kan ju detta utvecklas mer som möjligheter att koppla till större skärm, tangentbord och mus och andra apparater - om man vill.

 

Jag tycker att den här apparaten ser ut som en naturlig del i företagets utveckling och hur nog även de hos Apple tror att persondatorer kommer att utvecklas.

465999[/snapback]

 

Jamen, iPhone är ju ingen dator. Det är en mp3 spelare med telefon. Om det vore en dator skulle man kunna köra datorprogram på den. MS Office, tex. Man kan ju inte ens kolla word-bilagor till sin e-post. :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag använder jag en P990, som kan det mesta, men poblemet med den är att den är superbuggig. Det är troligen ngt som man slipper med en iPhone.

P990i, har dock en schysst telefonfunktion.

466324[/snapback]

 

Har du uppgraderat? För två veckor sen kom en ny version, stabil och bra, snabbare etc.

Det enda som nu saknas är iSynckompatibilitet!

P990i fortfarande på topp! Har allt som iPhone påstår sig ha, men finns idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbläsaren klarar inte flash/java. Kameran har "bara" 2 MP. Den blir extremt kladdig, smutsig. Man kan inte använda den med en hand. Den har inte 3G. Den har inte HDSPA. Den är för stor för en ficka. Ännu mer för stor om man ska ha den i ett fodral. 8 gigabyte räcker inte långt till både filmer, musik och bilder. Man kan inte byta batteri. Det står ingenstans att den klarar MMS. Dålig taltid. Man kan inte stoppa in tredjepartsprogram (enligt macfeber)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbläsaren klarar inte flash/java. Kameran har "bara" 2 MP. Den blir extremt kladdig, smutsig. Man kan inte använda den med en hand. Den har inte 3G. Den har inte HDSPA. Den är för stor för en ficka. Ännu mer för stor om man ska ha den i ett fodral. 8 gigabyte räcker inte långt till både filmer, musik och bilder. Man kan inte byta batteri. Det står ingenstans att den klarar MMS. Dålig taltid. Man kan inte stoppa in tredjepartsprogram (enligt macfeber)

467585[/snapback]

Om jag får tolka Steve Jobes presentation så lämnade han en hel del öppet för utvekling och programerare. Denna produkt (iPhone) är bara en prototyp som skall presenteras för FCC. Vad som kommer i sommar kan vara en helt ny produkt vad det gäller mjukvara. När den kommer till europa, kommer den att ha 3G....annars blir jag förvånad. Och SJ säger ju själva att 3G kommer. Mjukvara i all ära, men jag tror att Widgets kommer att bli våran "egenproduserade" mjukvara, den kommer att funka precis som på Macen. Men jag tror inte att man kan köra Apps som adobe osv. på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Om jag får tolka Steve Jobes presentation så lämnade han en hel del öppet för utvekling och programerare. Denna produkt (iPhone) är bara en prototyp som skall presenteras för FCC. Vad som kommer i sommar kan vara en helt ny produkt vad det gäller mjukvara. När den kommer till europa, kommer den att ha 3G....annars blir jag förvånad. Och SJ säger ju själva att 3G kommer. Mjukvara i all ära, men jag tror att Widgets kommer att bli våran "egenproduserade" mjukvara, den kommer att funka precis som på Macen. Men jag tror inte att man kan köra Apps som adobe osv. på den.

467632[/snapback]

 

 

JA! det är det det jag sagt jag vet inte hur många gånger i alla trådar där folk förfasar sig över iphone... tack tack att fler faktiskt förstår hur mobilmarknaden fungerar. :pompoms::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! det är det det jag sagt jag vet inte hur många gånger i alla trådar där folk förfasar sig över iphone... tack tack att fler faktiskt förstår hur mobilmarknaden fungerar.  :pompoms:  :ThumbsUp:

467691[/snapback]

Håller med dig....att inte folk är mer lyhörda...eller så kan dom inte engelska. Jag tycker att man inte skall skrika innan man har produkten i näven. Känner jag Apple så kommer det hända saker innan den blir släppt på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA! det är det det jag sagt jag vet inte hur många gånger i alla trådar där folk förfasar sig över iphone... tack tack att fler faktiskt förstår hur mobilmarknaden fungerar.  :pompoms:  :ThumbsUp:

467691[/snapback]

 

Jag förfasar mig inte över iPhone, snarare över allt folk som okritiskt faller i farstun efter en presentation av en produkt i väckelsemöteanda, presenterad av en erkänt skicklig marknadsförare! En prototyp som till och med hängde sig under presentationen, utan att nån bryr sig!

Än så länge är det ju bara ytligt lullull vi fått se!

Håller den vad den lovar så är den på sin höjd intressant, men det är sällan reklam har så mycket med verklighet att göra. Vi är alla utsatta för ett marknasföringsknep som tydligen gått hem över förväntan!

Och snacket om alla eventuella brister, jodå, när den kommer hit är allt fixat!

Om inte om funnes skulle Steve kunna gå på vatten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag förfasar mig inte över iPhone, snarare över allt folk som okritiskt faller i farstun efter en presentation av en produkt i väckelsemöteanda, presenterad av en erkänt skicklig marknadsförare! En prototyp som till och med hängde sig under presentationen, utan att nån bryr sig!

Än så länge är det ju bara ytligt lullull vi fått se!

Håller den vad den lovar så är den på sin höjd intressant, men det är sällan reklam har så mycket med verklighet att göra. Vi är alla utsatta för ett marknasföringsknep som tydligen gått hem över förväntan!

Och snacket om alla eventuella brister, jodå, när den kommer hit är allt fixat!

Om inte om funnes skulle Steve kunna gå på vatten!

467740[/snapback]

 

Det må hända att inte allt är fixat till REV1.

MEN det som visades upp var ju en prototyp och det verkar liksom inte vilja förstå.

Sen även att olika marknader har olika modeller. SE P990 heter som bekant P990i i europa, i USA där den är anpassad till det amerikanska nätet (mycket väl utan MMS tex. har inte kollat) så heter den P990a och i Asien heter den P990c. Samma telefon, samma bas i systemet men helt anpassat till den marknaden.

Samma sak kommer hända med iPhone. Apple är inga idioter, har dom jobbat med det här så länge som dom sagt, så HAR dom kollat upp marknaden. Dom vet vad som efterfrågas i olika områden. Men det vore ju rätt ologiskt att presentera en telefon med saker inriktade på den asiatiska eller europeiska marknaden på en mässa i USA.

Vi har inte sett den slutgilltiga produkten än, men ändå verkar alla veta hur den är redan.

Konstigt, men alla på forumet kanske är ättlingar till Saida. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig verkar iPhone vara precis vad jag har väntat på. Nu har jag en P910 som jag köpte när min Tungsten gick sönder, och P910 är en mycket sämre PDA än Tungsten.

 

Nackdelen är ju att den inte kommer förrän till hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån frågade varför man skulle ha en 2mp kamera...det är guld värt!

T.ex fota bilder till kontaktlistan, fota kändisar på stan, fota din lunch och ladda upp på bloggen. vad som helst, 2MP är utmärkt, då det blir riktigt bra bilder på mobilskärmen, ( det det är ju där dom ska visas..)

 

läste att den inte stödjer java, men vem bryr sig. java-spel är bara ett dåligt tidsfördriv, med videofunktioner kan man döda tid på ett roligare sett, och kanske till ochmed lära sig nånting samtidigt. Som virtanen gör när han tittar på scrubs :)

 

tack för mig och tack för iphone!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig verkar iPhone vara precis vad jag har väntat på. Nu har jag en P910 som jag köpte när min Tungsten gick sönder, och P910 är en mycket sämre PDA än Tungsten.

467791[/snapback]

 

Där ser man. Jag har haft i stort sett alla kraftmodeller av Palmarna, med LifeDriven som den senaste, men i.o.m. P910 och numera P990 så tappade Palm sin tjusning till förmån för SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...java-spel är bara ett dåligt tidsfördriv...

Jo, i stort sett. Men den Converter jag har på min SEK610i är mycket användbar. Den gör om mått vad gäller temperatur, hastigheter, vikt, et cetera. Allt är inte onyttigt. Men det finns säkert nån widget som gör samma jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Jag har haft i stort sett alla kraftmodeller av Palmarna, med LifeDriven som den senaste, men i.o.m. P910 och numera P990 så tappade Palm sin tjusning till förmån för SE.

467806[/snapback]

 

:lol:

jo, vi måste använda dom på helt olika sätt, en sak jag stör mig på är skillnaderna på vad man kan göra i lucka stängd och lucka öppen. Sen finns det förvånasvärt få program till den. Och så är gränssnittet fult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker bra att folk e kristiska här i forumet även om det bara är en prototyp. Då kan Steve kolla lite på vårt forum och fixa till de saker som folk klagar på som någon sa tidigare. Jag har också lite åsikter om telefonen som Steve visade upp.

 

1) Enhandsfattning är ju ett måste för att ringa, jobbigt om man måste använda båda händerna.

 

2) Storleken tycker jag verkar lite för stor, men kan kan ju inte få allt

 

3) Videokamera för att filma? Videosamtal?

 

4) Som en del sagt: MMS?

 

5) Klart den kommer ha 3G och HSDPA när den kommer hit

 

6) Klart man ska ha heldisplay! Kanske inte om man är blind eller har dålig syn

 

7) Batteritiden? Kan vara dålig och speciellt om man inte själv kan byta det eller ta med ett extra om man tex. tittar mycket på film.

 

8) Borde vara lämpligt om man kunde stänga av skärmen med en extern knapp så man spara lite på strömmen.

 

9) Hade den radio?

 

10) 4 eller 8 GB räcker inte långt, men när den lanseras i EU så kommer man nog kunna stoppa in mer.

 

11) Det där med voicemailen som han drog är operatörsberoende

 

Men eftersom det är 5 månader tills den släpps i USA och 1 år innan den kommer hit så tillkommer säkert en hel del funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Tycker bra att folk e kristiska här i forumet även om det bara är en prototyp. Då kan Steve kolla lite på vårt forum och fixa till de saker som folk klagar på som någon sa tidigare. Jag har också lite åsikter om telefonen som Steve visade upp.

 

1) Enhandsfattning är ju ett måste för att ringa, jobbigt om man måste använda båda händerna.

 

2) Storleken tycker jag verkar lite för stor, men kan kan ju inte få allt

 

3) Videokamera för att filma? Videosamtal?

 

4) Som en del sagt: MMS?

 

5) Klart den kommer ha 3G och HSDPA när den kommer hit

 

6) Klart man ska ha heldisplay! Kanske inte om man är blind eller har dålig syn

 

7) Batteritiden? Kan vara dålig och speciellt om man inte själv kan byta det eller ta med ett extra om man tex. tittar mycket på film.

 

8) Borde vara lämpligt om man kunde stänga av skärmen med en extern knapp så man spara lite på strömmen.

 

9) Hade den radio?

 

10) 4 eller 8 GB räcker inte långt, men när den lanseras i EU så kommer man nog kunna stoppa in mer.

 

11) Det där med voicemailen som han drog är operatörsberoende

 

Men eftersom det är 5 månader tills den släpps i USA och 1 år innan den kommer hit så tillkommer säkert en hel del funktioner.

468139[/snapback]

 

 

 

Tveksamt om Jobs, Apple i USA eller Sverige ger ett Rats arse vad som säg på vårat förhålandevis lilla forum. Skärmen kan man stänga av förövrigt, sitter en lite knapp för det på översidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om Jobs, Apple i USA eller Sverige ger ett Rats arse vad som säg på vårat förhålandevis lilla forum. Skärmen kan man stänga av förövrigt, sitter en lite knapp för det på översidan.

468194[/snapback]

 

Jag tror tvärtom, vårt forum är Apples enda kontakt med yttervärlden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag tror tvärtom, vårt forum är Apples enda kontakt med yttervärlden!

468205[/snapback]

 

 

:w00t:

Ja så kanske det är... Den här "Gäst" som brukar vara inne och läsa ibland... är det Steve måntro. :fundersam::elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Apple behöver är INTE att bli ytterligare en sketen telefontillverkare. Det finns redan för många telefontillverkare.

"Skomakare, bliv vid din läst." Koncentrera er på att tillverka datorer för katten.

465801[/snapback]

 

 

Precis mina ord behöver inte skriva likadant. Snart faller det över helt de börjar väl snart spela in en docusåpa med bara Applesaker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis mina ord behöver inte skriva likadant. Snart faller det över helt de börjar väl snart spela in en docusåpa med bara Applesaker

468262[/snapback]

 

Vadå det e väl jättebra att vi får en till tillverkare av telefoner, ju fler desto bättre eller? Ger ju mer att välja på och leder till bättre konkurrens. Tycker det är utmärkt särskilt när Apple är så skickliga på att designa saker som folk vill använda. Hoppas SE och kompani kontrar med något konkret då inom ett år så kanske vi konsumenter får bättre telefoner/mp3-spelare/handdatorer/videospelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppgraderat? För två veckor sen kom en ny version, stabil och bra, snabbare etc.

Det enda som nu saknas är iSynckompatibilitet!

P990i fortfarande på topp! Har allt som iPhone påstår sig ha, men finns idag!

467417[/snapback]

 

Japp, har uppgraderat. Kan inte säga att jag märker ngn jätteskillnad...

Dock har jag enorma problem med min synkning med min PC. Fungerar ibland och ibland inte.... Det känns som att det är PC-suite som är buggigt.... Jag är så jävla trött på allt, funderar på att byta till en HTC TYTN-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...