Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone, för och emot.


Penna_ha

Rekommendera Poster

Hur lång livslängd är det på den skärmen, och hur repig är den efter ett halvårs scrollande med grova fingeravryck :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar
Fel av typen -1
Jag läste precis på Aftonbladets hemsida att de gett iPhone 5 Plus (+++++) i betyg. Hur fan kan man sätta ett betyg på något som inte ens är släppt än? Hur ofta är det inte att något verkar jättebra på pappret, men i praktiken funkar skitdåligt?

 

Det är tyvärr jättevanligt att folk gör så, sätter betyg på saker de inte själva använt. "Ja, den här TV:n (eller annat skräp) är skitbra (trots att ingen har testat den). Jag ska köpa en sådan när den kommer, så jag ger den maxbetyg."

465817[/snapback]

 

Ett betyg i Aftonbladet är ju inte direkt resultatet av en vetenskaplig undersökning... Vare sig när de sätter betyg på kändisars kläder, julöl, filmer, musikartister eller iPhone. Men visst, den här gången är väl underlaget lite väl magert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah.. Det ar ju inte specarna i sig som ar haftiga utan gransnittet och funktionaliteten. Dessutom ar jag overtygad om att nallen kommer med 3G i EUversionen runt nasta Jul.

 

Apple var ju bara tvunget att presentera nagot sa att inte aktien skulle rasa. Nallen ar ju bara halvfardig annu.

 

Jag kommer garanterat kopa sa fort den finns i UK. Granssnittet verkar ju helt fantastiskt smidigt - verkligen macigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Apple behöver är INTE att bli ytterligare en sketen telefontillverkare. Det finns redan för många telefontillverkare.

"Skomakare, bliv vid din läst." Koncentrera er på att tillverka datorer för katten.

465801[/snapback]

Det där skriver jag under på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1
Många funktioner verkar ju vara Cingular-förutsättande också. Visual Voicemail t.ex. Och funkar Google Maps i Sverige?

 

Det finns i alla fall kartor över Sverige. Zommar man in max finns även den lilla pyttegatan som jag bor på utsatt.

 

Och till sist, ingen mms-funktion??

 

Jag vet inte, har de MMS i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1
Vad Apple behöver är INTE att bli ytterligare en sketen telefontillverkare. Det finns redan för många telefontillverkare.

"Skomakare, bliv vid din läst." Koncentrera er på att tillverka datorer för katten.

465801[/snapback]

 

Men så kan man väl ändå inte resonera? Då hade ju Apple aldrig tjänat en krona på en endaste iPod och iTunes Store? Och Microsofts bruna Sune hade varit det hetaste i MP3-spelar-väg? Hur kul hade det varit?

 

Fast, ok, Apple får ju inte tappa bort datorutveckling i all upphetsning över iPodar och telefoner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste...ha...iPhone!! :pompoms:

Den kommer att kosta bra mycket mer än vad jag vanligen betalar för telefoner men what the hell?

 

Safari? Har alltid varit besviken över det som dom kallar "Internetsufning" i "vanliga" mobiler - precis som Steve säger!

MP3-spelar i mobilen? Har jag aldrig använt, har använt min iPod - precis som Steve säger!

Voicemail? Så jävla smart!!

Kamera i mobilen? Ok. Det här är det enda negativa för mig personligen. Det gör bara att mobilen skjuter upp i pris och OK 2MP är ok, men det blir bättre kort med riktig kamera. :byrakrat:

OS X i mobilen? WOW!! Måste ha!!

 

Och det bästa är att man hinner spara undan pengar tills den kommer. :pompoms:

 

One more thing...

Vem säger att svart inte är Macigt? Som dom flesta vet så spekuleras det om nytt gränssnitt och det sägs väl vara svart? Bara vänta och se.. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Apple behöver är INTE att bli ytterligare en sketen telefontillverkare. .................... Koncentrera er på att tillverka datorer för katten.

465801[/snapback]

 

Fast nu har dom ju bytt namn från Apple Computer Inc. till bara Apple Inc.

 

Vad tyder det på? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns i alla fall kartor över Sverige. Zommar man in max finns även den lilla pyttegatan som jag bor på utsatt.

Jag vet inte, har de MMS i USA?

465839[/snapback]

Ingen aning, USA är väldigt udda vad gäller mobiltelefoner. Alla har Blackberry och mail är the way to communicate.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste...ha...iPhone!!  :pompoms:

Den kommer att kosta bra mycket mer än vad jag vanligen betalar för telefoner men what the hell?

 

Safari? Har alltid varit besviken över det som dom kallar "Internetsufning" i "vanliga" mobiler - precis som Steve säger!

MP3-spelar i mobilen? Har jag aldrig använt, har använt min iPod - precis som Steve säger!

Voicemail? Så jävla smart!!

Kamera i mobilen? Ok. Det här är det enda negativa för mig personligen. Det gör bara att mobilen skjuter upp i pris och OK 2MP är ok, men det blir bättre kort med riktig kamera.  :byrakrat:

OS X i mobilen? WOW!! Måste ha!!

 

Och det bästa är att man hinner spara undan pengar tills den kommer.  :pompoms:

 

One more thing...

Vem säger att svart inte är Macigt? Som dom flesta vet så spekuleras det om nytt gränssnitt och det sägs väl vara svart? Bara vänta och se..  :ThumbsUp:

465847[/snapback]

 

Voicemail sa ju Steve var tack vare det unika sammarbetet med Cingular, tror inte det kommer funka här. :deppig:

Men smart, japp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång livslängd är det på den skärmen, och hur repig är den efter ett halvårs scrollande med grova fingeravryck  :armskeptisk:

465830[/snapback]

Exakt, det ser jag som en stor potentiell nackdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något OT, men ändå:

Jag skulle mycket, mycket, mycket hellre se att de släppte en 30 gigs ipod med iPhones skärm, gränssnitt och surffunktioner :D

Well ja, allt utom telefondelen liksom :P

Och gärna att prylen var lite mindre än iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det faktum att du använder susning som en källa är ju bara skrattretande. Ska du märka ord kan du väl åtminstånne använda riktiga källor?

 

Gränssnitt är ett flummigt ord JA, det finns ingen klar defenition eller avgränsning av ordet, därför anänds det i många sammanhang. Men för mig är det ett samlingsord för hur alla komponenter fungerar tillsammans, användarvänlighet, design, teknik, samspelet mellan dem. Vad jag kunde läsa ut av dina definitioner verkar det också vara vad dom syftade på.

 

Att gränssnittet i iPhone är sexigt det är min subjektiva uppfattning, du kanske trodde att jag talade för alla? Hursomhelt, det är vad jag tycker och jag försökte beskriva min åsikt med ett så illustrerande ord som möjligt.

 

Gränssnitt? :ermm:

 

Gränssnitt, interface, inom kommunikationsteori de medier som förbinder olika användare. I datorteknik utgörs gränssnitten av inenheter och utenheter.

 

Gränssnitt är inom datatekniken en gränsyta mellan två system. I mer specifika termer kan det vara hur programkod använder sig av programbibliotek, hur en klient använder sig av en server, eller hur en människa använder ett användargränssnitt.

Termen har fått en nörd-stämpel trots att gränssnitt faktiskt finns överallt omkring oss och underlättar vårt umgänge med saker. Detta gäller inte bara paneler i tåg eller flygplan. Hålet i en kryddburk t.ex. är gjord för att man ska kunna skopa upp precis ett struket kryddmått. Inom industridesign är gränssnittslära mycket viktig, men tyvärr ofta förbisedd (t.ex. i tillverkningen av videospelare och deras manualer).

Jag har hört ordet så många gånger i, som jag tycker, "fel" sammanhang. Skulle gärna vilja ha en förklaring till gränssnittet i iPhone & vad det är som är sexigt?

465753[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lellegoeswild

Jag blir fasen missnöjd fast det verkar som världen grej. Men som många säger så är Ericsson, Nokia, Motorola inga idioter. Dem kan härma iphone rätt igenom med egna patent och egna nya idéer. Jag tror att marknaden kommer bli fylld av "iphones" till fjärde kvartalet.

 

Jag kan inte låta bli att vara skeptiskt mot alla dessa funktioner såsom mail och google earth. Om Sverige är Sverige kommer det bli ett helvete att få det fungera och en förmögenhet att betala.

 

Det som gjorde mig mest besviken var väntetiden för den, skulle blivit besviken även om jag hade bott i USA. Steve sa att det var bättre att ta den på expot än på något annat sätt. Men 5 månader respektive 10-12 månader, det är att ta i. Det är bara irriterande!

 

Biter på mina naglar redan. :cry:

 

Men all Credit till Apple som gjort denna touch-screen Telefon till verklighet. Dem har tagit startskottet men man får inte stirra sig blint på att det är "Apple" inte heller att dem ligger " 5 år före”, för det gör dem verkligen inte. Vart var mobiltelefonin för fem år sedan? Det pratas redan om mobiler med inbyggd projektor, Kreditkort’-telefon och bättre GPS tjänster än Google Earth.

 

Men det stora som gör mig faktiskt oroad, är hur mycket kraft inom Apple har dem lagt på denna telefon. Har dem ens arbetat på Leopard, Iwork, iLife och Ipod G6 hälften så mycket som dem borde?

 

 

 

Tror att Apples taktik att vänta, hålla tyst och släppa produkter är förbi om dem håller på så här. iPhone är Yesterday's new's om en vecka, Köp Hypen försvinner när dagarna går, man vill ha produkten i Apple store, man vill ha den i sin hand innan helgen och försvinna in i teknik-himlen för en helg. Kanske fungerar taktiken precis som den gjort för Wii och PS3, men det här en mobil, men det är bara att vänta och se.

 

Jag vill ha något nytt på expot, något jag kan röra, något jag kan använda. Det jag däremot inte vill ha är en dröm som ligger 10 månader framåt.

 

Ge mig Leopard, ge mig inte Apple TV som endast klarar av 720p utan ett mediacenter operativsystem och Full HD. Trodde man aldrig behövde säga det, men tänk ett steg längre, Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Men det stora som gör mig faktiskt oroad, är hur mycket kraft inom Apple har dem lagt på denna telefon. Har dem ens arbetat på Leopard, Iwork, iLife och Ipod G6 hälften så mycket som dem borde? 

Tror att Apples taktik att vänta, hålla tyst och släppa produkter är förbi om dem håller på så här. iPhone är Yesterday's new's om en vecka, Köp Hypen försvinner när dagarna går, man vill ha produkten i Apple store, man vill ha den i sin hand innan helgen och försvinna in i teknik-himlen för en helg.  Kanske fungerar taktiken precis som den gjort för Wii och PS3, men det här en mobil, men det är bara att vänta och se.

 

 

Det är lugnt Apple har inte bara 2 personer som kan jobba med en sak åt gången... iwork utvecklarna har inget med leopart utveklarna att göra precis som iphone utvecklarna har inget att göra med OSX utvecklarna.

Dom satsar fullt på alla bitar. Nu valde dom att lansera iPhone eftersom det varit ett sånt sug efter den. iwork och ilife kommer nog snart ska du se. Leopard lanseras i Mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som gjorde mig mest besviken var väntetiden för den, skulle blivit besviken även om jag hade bott i USA.  Steve sa att det var bättre att ta den på expot än på något annat sätt.  Men 5 månader respektive 10-12 månader, det är att ta i. Det är bara irriterande!

Biter på mina naglar redan.  :cry:

Att Apple presenterade det nu beror på precis den anledningen som de sa.

Grunkor med radiokommunikation skall godkännas, godkännande tar några månader och är offentliga handlingar, någon hade snabbt som hejsan snappat upp om Apple lämnat in iPhon för godkännande och en ryktesspiral utan dess like skulle varit igång.

Bättre att presentera den själva än att alla andra som inte vet något gör det...

 

(F:ö skiljer det så mycket på hur en telefon används i USA och europa och Asien så det kan inte vara samma modell för alla marknader...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill kunna använda hela OSX. Bara koppla in tangentbord och extern skärm och använda den som en bärbar dator. Det hade varit en revolutionerande produkt! :bultandehjarta:

 

Var är föresten radio- och röstminnefunktionerna? (Alltså de där som fortfarande saknas i iPoden). :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Apple behöver är INTE att bli ytterligare en sketen telefontillverkare. Det finns redan för många telefontillverkare.

"Skomakare, bliv vid din läst." Koncentrera er på att tillverka datorer för katten.

465801[/snapback]

Ja men det är ju just det de gör, tillverkar en ny form av mobil dator som dessutom råkar vara användbar till att telefonera med!

 

Slå ihop många funktioner i en låda, bygg en dator alltså, med ett superenkelt gränssnitt och allt en läcker design! Sedan kan ju detta utvecklas mer som möjligheter att koppla till större skärm, tangentbord och mus och andra apparater - om man vill.

 

Jag tycker att den här apparaten ser ut som en naturlig del i företagets utveckling och hur nog även de hos Apple tror att persondatorer kommer att utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kände jag "Wow, denna måste jag bara ha!"

Nu känner jag att den inte är så Wow faktiskt.. tyvärr :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släng upp den hetaste låt säga Symbianmobilen mot denna och jämför tex mailen. Då ska du se att du tänker WOW igen. Eller browsern, eller bildvisning, eller MP3.

 

Den ÄR wow!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du märka ord kan du väl åtminstånne använda riktiga källor?

465897[/snapback]

Jag märker inte ord. Jag ställde en fråga.

Riktiga källor? Ojdå, förlåt, jag "missade" visst det. :elaktflin:

 

Gränssnitt är ett flummigt ord JA, det finns ingen klar defenition eller avgränsning av ordet, därför anänds det i många sammanhang. Men för mig är det ett samlingsord för hur alla komponenter fungerar tillsammans, användarvänlighet, design, teknik, samspelet mellan dem. Vad jag kunde läsa ut av dina definitioner verkar det också vara vad dom syftade på.

465897[/snapback]

Då är vi överens.

 

Att gränssnittet i iPhone är sexigt det är min subjektiva uppfattning, du kanske trodde att jag talade för alla? Hursomhelt, det är vad jag tycker och jag försökte beskriva min åsikt med ett så illustrerande ord som möjligt.

465897[/snapback]

Återigen, jag ställde bara en fråga. Jag förutsätter ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att iPhone är vääldigt långt över förväntan, i alla fall utifrån mina förväntningar. :D

 

Att Apple på första försöket lyckas prestera en sånhär produkt känns väldigt lovande, med största säkerhet hinner iPhone bli ännu bättre tills USA-lanseringen och definitivt till Europa Q4/Asien 2008.

 

Det jag tycker är lite konstigt är att det inte verka komma någon ny iPod, iPod 5.5G kommer vara över ett år gammal när iPhone släpps och även då lär man ju vilja kunna köpa en iPod-enhet utan telefon? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Släng upp den hetaste låt säga Symbianmobilen mot denna och jämför tex mailen. Då ska du se att du tänker WOW igen. Eller browsern, eller bildvisning, eller MP3.

 

Den ÄR wow!!

466014[/snapback]

 

 

Precis, själv har jag en SE M600 och iPhonens mail och surf. verkar det lilla vi sett sparka arsle med min M600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte använda mitt första inlägg här på forumet för en tanke...

 

Av det jag sett av både iPhone och Apple TV så är de imponerande små apparater som som på ett bra sätt blandar imponernade funktioner med enkelt handhavande, so far so good.

MEN, vilken nytta har man som svensk av tex Apple TV? Det går ju inte att köpa tvserier och filmer genom ITMS om man sitter i sverige, ska man då encoda de grejer man får tag i på "annat sätt" det är en jäkla massa hassle.

 

Det slår mig att apples senaste produkter kräver en marknadshelhet som vi inte har i sverige eftersom man hela tidn måste utröna vilka rättigheter som ska åtlydas, och vems bankkonto som ska fyllas.

 

"iPhonen verkar underbar" tänker jag, "tänk att kunna dra in sina favvoserier och musik på telefonen och titta på i tunnelbanan el likn"

Sen kommer jag på att det krävs rätt mkt jobb för att få de där serierna på telefonen om man inte bor i usa och har en stor disponibel inkomst, så hur har apple tänkt lansera sina produkter i sverige om de handikappas av itms's bristfällighet?

 

Jag skulle säga att ATV tappar 70% av sin funktionalitet eftersom vi inte kan köpa tvserier och film här, telefonen klarar sig bättre men även där är det tråkigt att som svensk missa features...

 

Sen ang. 3G så säger steve jobs att de KOMMER att stöda 3G i framtiden så det är redan avklarat "...and plan to make 3G phones and all other amazing things in the future..." säger han i keynoten från igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...