Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Panther ute - vad tycker du?


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Det går ju inte en dag utan att det är något på MacFixit som rör Panther.

 

Iofs så är det väl inte därför jag avstår från att köpa det.

Försöker att ha tålamod tills dess en iMac med G5 kommer,

och då har jag en Pandoras ask..förlåt en Panther i en låda

Ja jag vet inte men ibland upplever jag det som vissa alltid har problem med datorer och annat oavsett vilken version av system de har. Kan ju ligga nåt i hur man pillar runt i datorn när man egentligen inte var vad man gör kanske?

Idag har MacFixit en del lösningar på problem som Panther orsakar en del användare.

Det gäller att läsa detta idag, såvida man inte är prenumerant hos MacFixit :)

 

MacFixits sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har MacFixit en del lösningar på problem som Panther orsakar en del användare.

Det gäller att läsa detta idag, såvida man inte är prenumerant hos MacFixit :)

 

MacFixits sida

hmm.. så här står det om skrivarproblemen (speciellt HP)

 

"Solutions that users have identified as successful so far for a variety of printers:

 

Deleting the drivers supplied with Mac OS X 10.3 and re-installing the drivers supplied with their printer on CD or available from the respective manufacturers' Web sites.

 

Delete all of the com.apple.Print.(...).plist files from the ~/Library/Preferences folder.

 

AllOSX describes a printing problem that can occur when repairing permissions after installing Mac OS X 10.3, and offers a downloadable AppleScript workaround.

 

For some printing problems, a driver update may be required."

 

Vem kommer med den Apple eller skrivartillverkaren ?

Och hur länge skall vi vänta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple måste komma ut med 10.3.1 snart....10.3.4 så blir nog Pantern riktigt tämjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple måste komma ut med 10.3.1 snart....10.3.4 så blir nog Pantern riktigt tämjd

Ja det behövs nog annars får jag göra alla utskrifter i Classic :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panther är helt klart trevligt att arbeta i. Min G5'a tuffar på aningen snabbare, och filhanteringen är numera genialisk. Tillsammans med allt som tidigare författare redan har nämt kan det inte bli annat än tummen upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple måste komma ut med 10.3.1 snart....10.3.4 så blir nog Pantern riktigt tämjd

 

Det ryktas bla på ars mac att 10.3.1 ska komma ut inom 30 dagar efter release av 10.3, det skulle bli en kulmulativ uppdatering för ev problem som man alltid kan förvänta sig av en så pass stor uppdatering som Panther är :)

 

Bla är det många som verkar ha problem med Samba i Panther i en blandad företagsmiljö, inte bra, sådant måste fungera seamlessly om fler företag ska gå över till att successivt ersätta sin maskinpark med Macintosh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panther är güld! Många förbättringar som gör att OS:et nu känns helt komplett.

 

En sak som jag irriterar ihjäl mig på är dock att dem har missat att Exposé är riktig! Jag vill få upp ALLA fönster i ALLA program som val. Som det är nu får man bara de som inte är DOLDA. Eftersom jag alltid döljer mina program när jag flyttar omkring så blir funktionen oanvändbar för mig.

 

En sak till också; Om man döljer program, och sen ska kommando-tabba tillbaka till det förra programmet så är inte programmet man nyss kommando-tabbade från det senaste öppnade...

 

Men annars är Panthern riktigt bra som sagt!

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses vad bra...

 

"Kort" historik vad gäller mitt val av musikdator:

Hade nyss en G4 466 mhz OS 9.2 och Cubase 4.1. Hög tid för uppgradering av musikprogrammet. Har även en Win XP på 1800 mhz. Självklart val - uppdatera till resurskrävande Cubase SX 2 och sen köra i den starkare PC´n. Jo, tjena....Cubasedemot knastrade märkligt i PC´n. Testade med ett annat bra gratisprogram. Samma knaster. Felsökning ledde till Steinbergs hjälpsida...jo det borde knastra...omständig ominstallation av XP krävdes (hade nå´t med strömsparande funktioner att göra) och sen kunde maskinen i princip bara funka som musikdator..verkade det som. Tänkte om...crossuppgraderade till resurssnåla Logic 6.....och tillbaka med hårdvarorna från PC´n....Logic funkade lysande i nian. Tänkte lite till. Dags för OS X (ljud- o midifunktioner i Patherns OS-kärna...till skillnad från Windows). in med OS X för en vecka sen. Allt funkade klockrent direkt. Banne mig om det inte var snäppet smidigare trots 466:an. I glädjeyran petade jag in en starkare processor. En helt ny dator!! Nu räcker den minst 3 år till.

 

Vill man ha datorn till annat än musik och att den ska funka utan evighetslånga inställningar verkar Mac regera. Undrar om Microsoft ens kommer att försöka matcha OS X på musiksidan? Självklart har Windows/PC sina goda sidor. Det kostar exempelvis en slant extra med Mac, men fördelen är att man inte behöver skräddarsy den för ett ändamål. Den bara drar igång och rockar....liksom..

 

Jag är löjligt nöjd. Så här ska teknik fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte märkt någon skillnad alls mellan jaguar o panther!? mer än "looken" på fönstren & att det ligger en "internet connect" i min application mapp.

 

Lär jag starta från cd'n för att kunna kasta (tömma yunnan) classic?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...