Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den där ptz0n..


ptz0n

Rekommendera Poster

Den där ptz0n..

Efter över 2 år här på forumet tycker jag att det är dags att jag en presentation!

 

Min första Mac-bekantskap gjorde jag vid ca 10 års ålder och det var då en PowerMacintosh 7100, då upptäckte jag inte riktigt vad som var tjusningen med Mac utan det fick vänta till för drygt 2½ år sedan då jag fick upp ögonen för Mac då jag surfade på Sweclockers. När jag, precis som vanligt tittade runt på forumet hittade jag en i en tråd med folks datorhörnor och där såg jag det underbara!

 

På bilden såg jag två bärbara från Apple, en 12" PB och en 12" iB. Jag blev kär!

 

Den stunden förändrade mitt liv och jag började förbrilt surfa runt på nätet efter fler bilder och info om Apples nya datorer och fick veta att de även använde ett makalöst OS (då Panther), vilket häller inte lät helt fel. Problemet var att en dator från Apple kostade många kronor mer än vad jag hade tillgång till, det fick helt enkelt vänta med datorinköp.

 

Men sommaren kom och efter sista lönen från sommarjobbet gick en beställning på en splitterny iBook G4 (sista utgåvan) iväg till Apple Store. Tiden innan leveransen började gå väldigt långsamt.. hehe

 

Tillslut anlände min nuvarande vapendragare i augusti, lagom till skolstarten för tredje året på gymnasiet. Men självklart så var man på skolan när budet kom hem med datorn så min bror roffade åt sig paketet och öppnade MIN FÖRSTA MAC!? Känndes inte helt OK, men vad kunde man göra två mil hemmifrån.

 

Idag lever jag och min Mac tillsammans i harmoni och tillsammans grejjar med att från webbprojekt till grafisk formgivining och ordbehandling.

 

Nog om Mac, mer om mig! Om 13 dagar (22 januari) är jag 20 år och det ska väl inte passera obemärkt? Vem är då mannen bakom det mer eller mindre kryptiska användarnamnet ptz0n? Erik Pettersson var namnet och ptz0n kommer från smeknamnet Pettson som min dagisfröken tilldelade mig för några år sedan.

 

För mig blir det många timmar framför datorn varje dag, någonstans mellan 8-12 när jag tänker till. Vilket i sig kanske gör mig till en tråkig människa rent socialt men både flickvän och vänner håller i än! Vänner klarar man ju sig inte utan! Sen har ja ju alltid er.. ;)

 

Något som jag också är väldigt mån om är föreningen LanBulle där jag sitter som ordförande sedan 2004. Föreningen pysslar med allt som hör LAN-evenang till; bussresor, arrangemang, hjälper grupper som vill arrangera m.m. Entreprenörskap måste vara det bästa efter produkter från Mac! Föreningen startade som ett kompisgäng som arrangerade mindre evenemang och idag har föreningen en omsättning på över 120 000 kr per år. Är inte det häftigt så säg?!

 

Efter studenten, våren 2006, jobbade jag som AD på evenemangstigningen till DreamHack Summer men efter det var jag arbetslös. Nu innan jul fick jag en anställning på Adecco som sidproducent, tjänsteman är ju ett fint yrke!

 

 

Jag tror det beskriver vad jag är för prick i stora drag.. Over and out *spraaaaaaak*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul presentation!! :ThumbsUp: Keep up the good work! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, Jag har ju haft äran att träffat dig i RL (Reallife) på DHw2006, måste säga att det var en upplevelse att vara på DH :ThumbsUp:

 

Hoppas du får en god fortsättning på det nya året och så syns vi kanske på DHs2007 :ThumbsUp:

 

ha de bra!

 

Hälsningar Masho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej du :) Kul presentation :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du får en god fortsättning på det nya året och så syns vi kanske på DHs2007  :ThumbsUp:

464897[/snapback]

 

Det hoppas jag!! Kanske med iMac då, om ja inte är ute och åker i min '75 folka-buss :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen, även om du redan har varit här i ett par år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre att presentera sig sent än aldrig!

Välkommen hit, även om du vart här ett tag (längre än mig) .. Hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
I stort sett alla former av yrken är värda att respekteras.

480721[/snapback]

 

Ny tycker jag att du kackade lite mycket på mig thegradge :geros:

 

Menar ju att jag är glad för det arbete jag har. Ett arbete som till viss del innebär att se respektabel ut, vilket jag inte känner att jag gör i alla sammanhang. :lol:

 

Håller helt med dig om att alla yrken är värda att respektera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny tycker jag att du kackade lite mycket på mig thegradge  :geros:

 

Menar ju att jag är glad för det arbete jag har. Ett arbete som till viss del innebär att se respektabel ut, vilket jag inte känner att jag gör i alla sammanhang.  :lol:

 

Håller helt med dig om att alla yrken är värda att respektera!

480741[/snapback]

 

Observera ordet "kackade"...

 

Ptz0n... Sånt brukar man göra på toaletten, inte på en person.. Skulle inte alls kännas fräsht om ngn sket på mig :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...