Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så ska en mobiltelefon se ut !


Pocahontas

Rekommendera Poster

Enkel och framförallt lång batteritid vill jag se dem ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel och framförallt lång batteritid vill jag se dem ha.

464895[/snapback]

Just det, batteritiden är viktig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller batteri- och taltid blir det väl inte mycket bättre än z530i.

 

Prestanda:

 

Samtalstid (upp till) 9 timmar 0 min

 

Passningstid (upp till) 400 timmar 0 min

 

Efter vad jag har hör så är det en ganska bra 'basictelefon' som har en föga imponerande VGA-kamera.

 

"Mer innanför skalet

Lagra och dela filer med Memory Stick Micro™. Anslut till datorn och andra enheter med inbyggt Bluetooth™ eller den praktiska USB-kontakten."

 

Förutom z530i har jag kollat på Nokias 2310, 2610 och 2650.

 

Förresten, om någon haft en eller flera av dessa telefoner så vore jag tacksam om ni kunde dela med er av era synpunkter. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt att den var riktigt ful.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag det känns lite gammelmodigt med massa prylar för olika saker, digitalkamera + mobiltelefon + MP3-spelare känns som exempel på saker som faktiskt går att kombinera tillfredsställande, vill man ta riktigt bra bilder får man väl köpa en dyrare digitalkamera/systemkamera också, men jag tycker att kameran i t.ex Nokia N73 på 3,2megapixel duger till att skriva ut.

 

Jag har armbandsur, mobiltelefon, iPod med mig nästan helatiden, vilket funkar fint men en digitalkamera vore en grej för mycket, ispeciellt om man bara vill kunna ta enklare bilder.

 

Så jag välkomnar mobiltelefoner som t.ex iPhone, den lär förenkla min vardag en hel del så man slipper pyssla med olika prylar hela tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg!  :yeahbaby:

 

simplephone.jpg

462473[/snapback]

 

sjukt snygg ju

finns det att köpa?

 

skulle slå till direkt typ...hatar alla extrafunktioner som bara tär på batteriet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller batteri- och taltid blir det väl inte mycket bättre än z530i.

 

Prestanda:

 

Samtalstid (upp till) 9 timmar 0 min

 

Passningstid (upp till) 400 timmar 0 min

 

Efter vad jag har hör så är det en ganska bra 'basictelefon' som har en föga imponerande VGA-kamera.

 

"Mer innanför skalet

Lagra och dela filer med Memory Stick Micro™. Anslut till datorn och andra enheter med inbyggt Bluetooth™ eller den praktiska USB-kontakten."

 

Förutom z530i har jag kollat på Nokias 2310, 2610 och 2650.

 

Förresten, om någon haft en eller flera av dessa telefoner så vore jag tacksam om ni kunde dela med er av era synpunkter.  :ThumbsUp:

465495[/snapback]

 

Passningstider kan man med fördel ta med en rejäl skopa salt. Så här kommer folket på SE (och troligtvis andra tillverkare) fram till passningstiden:

 

1. Batteriet konditioneras för att ge maximal effekt

2. Batteriet sätts i en telefon utan (!) SIM-kort

3. Telefonen slås på och läggs i ett rum som hålls konstant över 25 grader

4. När telefonen slutligen dör har man en fantastiskt fin siffra att använda i marknadsföringen. Klart!

 

Att de sen gör riktigt bra telefoner är ju en annan femma, men lita inte på passningstiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns den?

468768[/snapback]

 

Undrar det samma, hade köpt den på stubben! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMS vill jag inte vara utan. Den tjänsten kom väl på mobiler från början? :fundersam: Men allt annat i dagens telefoner klarar jag mig utan. Men jag vill kunna ringa med den också. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju klocka i den, det har man ju på armen  :D

464879[/snapback]

Och vad 17 gör "Menu" där? Det ska ju bara gå att ringa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad 17 gör "Menu" där? Det ska ju bara gå att ringa!

481025[/snapback]

Det är för att man kan välja om den ska ringa som en bakelittelefon eller en kobra :)

 

Jag är splittred.

Endera vill jag ha en mobil, mp3-spelare, dator med kamera som man kan göra allt på. Det ska helst gå att koppla ett riktigt tangentbord till den eller rent utav en större skärm. Den ska vara som en riktig dator så att det går att skriva ordbehandlingsdok. med mera. Den ska gå att synka med datorn åt båda håll. Och lägga in program som man behöver själv.

Så länge man i alla fall måste ha en extra pryl med sig föredrar jag en enkel telefon utan en massa finesser.

"Prototypen" här skulle i så fall passa mig ypperligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...