Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adapter USB-seriell


Fingal

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en G4 AGP och vill ansluta en PLW 320. Det finns adaptrar som gör det möjligt att få en skrivarport via USB men enligt tillverkarens (Belkins) hemsida fungerar det inte med just LW 300-serien. Finns det någon annan lösning? Kanske någon känner till ett annat fabrikat (har utan framgång sökt hos Macoteket, InWarehouse, NetOnNet m fl).

Följdfråga: Fungerar skrivardrivrutiner för äldre laserskrivare typ Apples PLW i Mac OS X?

Hälsningar

Fingal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla in den till en mac med serieport under ex OS9 och sen lägg in LocalTalk Bridge så kan du skriva ut till din skrivare men OS X också via Apple Talk. LocalTalk Bridge finns på versiontracker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...vilket förutsätter att jag har en mac med serieport att tillgå. Det är just det som är problemet - jag har bara en mac med USB/FW numera. OK - visst kan jag köpa en billig mac med serieportar, men problemet är som sagt att jag vill köra laserskrivaren på G4:an. Om nu detta är omöjligt - därav min fråga utkastad i hyperrymden - får jag naturligtvis överväga andra utvägar, t ex en ny laserskrivare (hellre än att krångla med en gammal maskin).

Fingal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skaffar du en "Localtalk to Ethernet" adapter så kan du koppla in den i nätverket, Asante och Farallon har gjort sådana vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat en Asantékonverter hos Network Innovation - det kanske är lösningen. Tack för tipset, Maccis!

Fingal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...