Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var tog (at) vägen?


mozze

Rekommendera Poster

Hej alla,

 

Har ett litet egendomligt problem som jag går bet på. Skulle precis skicka ett mail

och märkte att istället för "kringlan" så kommer ett "tm". Lite besvärligt eftersom

jag inte kan skicka några mail utan den, tror jag i alla fall.

 

Vad göra??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som troligtvis har hänt är att språket har bytts från svenskt pro till svenska, @ finns om du trycker alt + *. Det bästa är att byta tillbaka till svenskt pro under systeminställningar - internationellt och indatameny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen!!!!!!! Där var den igen! Inte en chans i h-et att jag hade löst det själv.

 

Grymt forum det här. Ska nog kunna bidra med något själv någon gång.

Men det dröjer nog.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ju lösningen på ditt problem och det är garanterat nån som får samma fel inom 6mån :P

Jag ser faktiskt någon fråga om detta i något forum varje vecka! :blink:

 

Det måste ju finnas en anledning till att så många får problemet! Alla kan ju intge ha gjort det av misstag! Någon uppdatering av något som krånglar? Tex 10.2.8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig nyligen; att @ flyttade sig utan att jag ändrat i inställningarna. Det gick dock snart att lösa men dessutom upptäckte jag till min stora förundran att namnen på mina mappar har bytt språk. Användare har blivit User, Bibliotek har blivit Library osv. Någon som kan förklara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer att visa filändelsen på filerna så visas inte längre namnen via filen som översätter till exempelvis svenska så då blir det engelska istället. (Apple borde nog ha skrivit till det vid kryssrutan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det förklarar saken. Har just börjat gå över till osx. Varje dag något nytt. Skönt att det finns svar på nästan allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag kör engelskt system bland annat för att slippa såna krångliga saker som mappar som heter en sak i Finder men en annan sak egentligen. Förutom att jag skulle bli förvirrad av alla översatta kommandon och alternativ i menyer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...