Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Räckvid på iTrip


heiko

Rekommendera Poster

Hej!

 

Någon som vet vad det är för räckvidd på en iTrip?

Och går den att använda exmepelvis på en iMac om man vill få ut ljudet på en stereo som man har hemma?

 

/Heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar väl bara med iPod vad jag vet (eftersom den inte har någon egen strömförsöjning), räckvidden är väl typ 10m eller nåt liknande.

 

prod_itrip_a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det med frekvenser? är det alltid samma frekvens eller kan man ställa in den?

 

E den fast så kan man ju ha otur att det ligger en radiokanal o sänder på samma frekvens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig man kan välja faktiskt men det är ju på de högre frekvenserna, och här där jag bor är det inte så många radiokanaler ialla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan välja på en massa olika frekvenser (tror att det är 100 st.).

Räckvidden är precis som pkb säger.

Jag har antennen bak på bilen och det är nog precis på gränsen att iTrip:en orkar få fram accepterbart ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur långt vi ska dra denna tråd för att iTrip är nämligen olaglig att använda i Sverige.

Men om man tar med iPoden ut i båten till internationellt vatten då? :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur långt vi ska dra denna tråd för att iTrip är nämligen olaglig att använda i Sverige.

Men om man tar med iPoden ut i båten till internationellt vatten då? :angel:

Tja dessa om B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det är olagligt att använda "radiosändare", men den lagen är ju knappast anpassad för iTrip och liknande apparater. Det är mkt som är olagligt, som tex gå över ett övergångställe där det är rött. jag tror inte själv att någon skulle märka ifall man använde sig av en iTrip pga sin korta räckvidd.:angel:

Räckvidden enligt specen är ca 10 meter, men i praktiken så är det mkt som avgör. Ifall det finns störningar, väggar mellan... Så som någon annan sade destu längre ifrån destu sämre blir ljudet.

 

En negativ sak med itripen för den äldre versionen av iPod är att den stängs av vid lugna partier i låtar.

 

 

--

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många trådlösa hemtelefoner är också olagliga.

Att gå mot röd gubbe är INTE olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Nils är ansvarig för inlägg postade här så är det väl inte merän rätt att egentligen inte posta om något som är olagligt enligt svensk lag.

 

Hade var och en varit ansvarig för det som postats här så hade det ju varit en annan femma, det är därför jag postar så jäkla mkt skit :devil::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade var och en varit ansvarig för det som postats här så hade det ju varit en annan femma, det är därför jag postar så jäkla mkt skit  :devil:  :P

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många trådlösa hemtelefoner är också olagliga.

Att gå mot röd gubbe är INTE olagligt.

aah hade bara för mig att det var olagligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...