Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Daemon Tools till Mac?


JoppePloppe

Rekommendera Poster

Precis som rubriken löd undrar jag ifall det finns nån virituell dvd/cd spelar-program till Mac. Typ som pc´s Daemon Tools.

 

De vore trevligt...för då ryker min htpc mot en mac-mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt som behövs för hantering av optiska skivor finns redan i Mac OS X.

Vill du bränna skivor så är det bara att dra filerna du vill ha med till den tomma skivan.

Dubbel-klicka på skivan för att få upp ett fönster för att se vad som finns med.

Klicka på "Bränn" uppe till höger i fönstret för att.....

 

Det går också bra att skapa en skivavbild med /Program/Verktygsprogram/Skivverktyg.

Gå bara upp i menyn och välj Arkiv:Ny och någon av alternativen där.

Om skivavbilden inte är öppen så dubbelklicka ikonen för att öppna.

Dra sedan dit filer som ska vara med (om det var en tom skivavbild som skapats).

 

Osv.

 

I Finder menyn är det enkelt att få hjälp via (i menyn) Hjälp:Mac Hjälp, eller kringla+shift+?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du se på en DVD-image så är det bara att dubbelklicka på den (mounta) och öppna DVD-spelaren i OS X och så väljer du "Öppna media" i Arkiv-menyn. Där väljer du TS mappen. Eller så hittar DVD-spelaren i OS X allt från början....Det é ju OS X.....

 

Daemon är ett minne blott....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga att Daemon Tools är ett program för windows som emulerar OS Xs och Linux förmåga att mounta skivor ^^ Sådant behövs inte på såhär fina OS ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock behövs toast om du vill mounta något som en dvd-skiva, vissa "host" saker fungerar inte annars. Så lite halv deamon tools behövs. :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat på DVD film (både från skiva och från image), och jag har varken brännare eller Toast. Men för att kunna se på en image så har jag för mig att det inte funkar som man inte har en DVD läsare inpluggad i datorn, det var jag tvungen till att ha i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela upp dem i frontrow så finns DVD Assist som är ett gratisprogram.

 

Saxat från "description.rtfd" som ligger i DVDAssist147.dmg.

 

UDF ISO DVD Images and MPEG2 transport streams are also supported. Transport stream support requires VideoLAN player (VLC).

 

http://www.videolan.org/

 

The location of the placeholder movies is a little different for ISO images and transport streams. The critical part here is that the movie and the ISO/TS must have the exact same name except for the extension and the movie must be located within a folder called DVD Images for ISO images, or Transport Streams for .ts files. Here is a little more complex example with a mix of VIDEO_TS folders, Transport Streams and disc images:

 

Your Home Folder:Movies:

Movie Collection: (A subfolder inside of the Movies folder)

  Wonderful Movie 1.mov (an alias of the file below)

  Wonderful Movie 2.mov (an alias of the file below)

  Wonderful Movie 3.mov (an alias of the file below)

  Wonderful Movie 4.mov (an alias of the file below)

  Wonderful Movie 5.mov (an alias of the file below)

 

Elsewhere on your system you might have:

 

Big Fat Drive 1:

DVD Images: (The name MUST be "DVD Images")

  Wonderful Movie 1.mov (A copy of Start the Movie.mov)

  Wonderful Movie 1.iso (MUST end in .iso)

  Wonderful Movie 2.mov (A copy of Start the Movie.mov)

  Wonderful Movie 2.iso (MUST end in .iso)

 

 

 

/ o z o n e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hejsan! Är ny macanvändare o jag är också lite confused vad gäller Daemon tools etc...

 

Laddade ner en torrent med 44 filer o dom är .Iso format så vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Är ny macanvändare o jag är också lite confused vad gäller Daemon tools etc...

Laddade ner en torrent med 44 filer o dom är .Iso format så vad ska jag göra?

 

Gå in i en affär (brukar gå fint med online- eller vanlig sådan) och köp mjukvaran. Funkar varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tja, lånar tråden.

 

Fungerar Daemon tools i Windows 7 som jag kör på min mac, eller skulle detta störa något systemet på något sätt? (kör W7 via bootcamp).

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tja, lånar tråden.

 

Fungerar Daemon tools i Windows 7 som jag kör på min mac, eller skulle detta störa något systemet på något sätt? (kör W7 via bootcamp).

 

//BB

 

Testa! Har du säkerhetskopierat maskinen är det bara att köra på. Jag tvivlar på att det skulle vara dåligt, du kör ju trots allt windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, lånar tråden.

 

Fungerar Daemon tools i Windows 7 som jag kör på min mac, eller skulle detta störa något systemet på något sätt? (kör W7 via bootcamp).

 

//BB

Det fungerar precis som på vilken annan dator som helst med Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...