Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Saknar en del på min dator

znozy

Recommended Posts

Har köpt en alldeles ny DDM 1.25 från Apple store, men den saknar 1st FW 800 port. Inte för att jag behöver den men ska den finnas där eller är det pristillägg som gäller om den ska finnas vid leverans.?? Modellen före hade väl den som "standard" om jag minns rätt, blev det för kostsamt att få den modellen tyst så FW 800 försvann på den efter?

Sedan undrar jag varför Apple inte kan bjuda på ett USB:2 PCI-kort när man köper en dator, HDD i min kosta 600, minnet 460:-, Cd-rw'n 500:- (säkert billigare för Apple),osx 1400:-Det ger ca:10 000:- över till plastlådan/plåten/moderkortet o lite kabel. så man kan ju tycka att ett usb-kort för 300 spänn inte skulle vara så pass kostsamt för Apple att de skulle gå i KK eller göra någon större förlust på den nymodigheten.

//Grid

Jag ser inget om att det ska finnas några FW800 protar på din dual 1.25GHz på Apple Store.

varför Apple inte kan bjuda på saker tja inget är gratis ;) det må va sant att det inte kostar Apple mkt men att bjuda på saker och ting hit och dit är nog inget som är bra ekonomiskt för någon.

Nä då ska jag inte ha någon FW 800, men nog fanns det på tidigare modeller. "Bjuda o bjuda" menade jag ju kanske inte, kanske mer att det redan borde ingå i priset. Om du förstår hur jag menar, nu är det ju bara att köpa till ett. Men skulle ju vara bra om det satt ett från början. :) Det har ju några år på nacken o kan ju inte vara så lurigt att få fungerande på en mac. USB tillbehören har ju en något humanare prislapp för mig som "hempulare" (tex bildläsare) mm. Det kanske inte är något som macanvändare saknar då det inte finns på macar, men men smaken är som baken.

Bara en fundering om vad sjutton jag betalar för :lol:

///Dezire

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...