Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra lösenord (Admin)


progg

Rekommendera Poster

När jag ändrar lösenord för mitt konto (admin) på OSX så fungerar det klanderfritt - dock så kan jag inte ändra lösenordstips, vare sig under "Mitt konto" eller under "Konton". Jag har reparerat behörighet, men det hjälpte inte ett smack. Finns det ngt sätt? Helst utan att använda terminalen eftersom jag är totalt nollad på det området…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Em... netinfor manager verkar ännu farligare än terminalen om man inte vet vad man håller på med.

 

Jag testade just och det gick utmärkt. Det kan dock vara lite klurigt att hoppa mellan rutorna i dialogfönstret märkte jag, den vill liksom inte ibland, möjligen är det problemet? Jag föreslår att testa detta: Välj "Konton" och "ändra konto". fyll i nuvarande lösenord och tryck sedan på tab. fortsätt trycka tab tills du är i rutan för lösenorodstips. fyll i och klicka ok. Märtke också att om jag gjorde motsvarande i mitt konto så hade ändringen inte slagit igenom när jag kollade i konton. Men från konton till mitt konto verkar det funka bra iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Netinfo Manager, välj din user och ändra variabeln i Hint.

Whoopsie daisy… :blink:

 

Det visste jag inte ens att det fanns...

Men, med tungan i rätt mun så fungerade det - fast jag såg ändringen under "Mitt Konto" först efter det att jag loggat ut och in igen...

 

Taxåmycket maccis. :)

 

Tillägg:

Och även lasson! Jag håller med om att det verkar helt livsfarligt. Men som väl var så var maccis snäll och inte på jävelskapshumör – då hade han kunnat lotsa mig rätt ut i helvetet med det verktyget verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutet gott allting gott :)

 

(fast jag vill egentligen fortfarande veta varför det inte funkade att göra som vanligt... såna saker irriterar mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast jag vill egentligen fortfarande veta varför det inte funkade att göra som vanligt... såna saker irriterar mig

Håller med du!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är fixat i Panther :)

Det vet vi i morgon (w00t) (w00t) (w00t)

Om leveransen som är aviserad kommer fram i tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...