Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

uppdaterad eMac?


atomic_dog

Rekommendera Poster

Vad har hänt med eMac på apple store?

Vad jag kan se så har minsta modellen försvunnit och ersatts av 1GHz modellen till samma pris?

Annars är eMacen inte uppdaterad väl?

En USB2 port är det som saknas fortfarande...

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu bättre!!! Priset har sänkts 1,500:- spänn samtidigt som farten har höjts och ett bättre grafikkort är istoppat! Detta måste vara den mest prisvärda Macen genom tiderna! (Men varför sulla med 128 mb RAM??) Nu kan det blir priskalas på de nyss utgågna eMac 800 mHz!! Den är inte värd mer än 7.000:- nu! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig riktigt förstått mig på emac!!!

Vad är det som är bra förutom priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig riktigt förstått mig på emac!!!

Vad är det som är bra förutom priset?

inget, den är lite sådär på allt utom priset som är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig riktigt förstått mig på emac!!!

Vad är det som är bra förutom priset?

instegsmodell till macintoshvärlden för dom som aldrig haft en mac och tycker att prolinjen av macintosh är för dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig riktigt förstått mig på emac!!!

Vad är det som är bra förutom priset?

Det är liksom den ursprungliga iMacen en dator att sätta i händerna på vem som helst. Inget krångel med sladdar. Enkelt och smärtfritt = maccigt. Men om man har andra krav köp en annan dator... Det är ochså en fortsättning av en designidé om att en dator inte måste se ut som en PC = grå trist burk med grått och trist innehåll, utan en kul burk med kul innehåll! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är alltid bra med en instegsmodell. Många är osäkra och många tycker ju det är för dyrt med mac!

 

Designen är ju rätt cool egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om svenskarna köpte dator som de köpte bil skulle vägarna översvämmas av KIA, DAEWOO, HYUNDAI och allsköns andra modeller som jag inte kan namnet på. Billigt är ju bäst! Eller...? ;) Märkligt att dyra kvalitetsbilar toppar försäljningen. Nåt är fel.... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om svenskarna köpte dator som de köpte bil skulle vägarna översvämmas av KIA, DAEWOO, HYUNDAI och allsköns andra modeller som jag inte kan namnet på. Billigt är ju bäst! Eller...? ;)  Märkligt att dyra kvalitetsbilar toppar försäljningen. Nåt är fel....  B)

svenskarna köper inte dator efter pris. åtminstonde inte i första hand. dom köper pc för att flest har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är just det argumentet man får höra hela tiden. Sen att man kör Mercedes, har WidescreenTV med bioljud, bubbelbadkar är ju bara livsnödvändigheter..

Förstå mig rätt. Jag tror också folk köper pc för att andra köper pc. De som råkar se en mac reagerar med prislappen för att slippa undan. Det är ju drygt att tänka annorlunda... ;)

Det som är drygt och som man plågas av som gammal säljare är att folk har bestämt vad som får kosta eller inte. Inte om det är bra grejor eller om jag behöver dem. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att man kör Mercedes, har WidescreenTV med bioljud, bubbelbadkar är ju bara livsnödvändigheter..

de är möjligt att folk har merca, widescreen-tv med stereo och bubbelbadkar i dom kretsar som du umgås i men för 90% av svenskarna är det inte en realitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade min poäng... nåja. eMacen är perfekt att sätta i händerana på svärmor, svärfar, mor, far och alla de som vill greja utan att vara nördar och utan en massa strul. Datoranvändare kommer i alla storlekar, färger och förpackningar... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kär far är precis i faggorna att köpa sin första mac. Valet föll på den nya Emac på 1 GHz. Det är nog en perfekt ingångsmodell för honom där han kan upptäcka tjusningen med mac. Jag tror i alla fall att han kommer att bli supernöjd efter alla år traskandes i pc-träsket. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eMac är en fin liten maskin faktiskt. Man ska inte bara klassa ut den för att den ser ut som den gör. Perfekt för en vanlig hemanvändare som på sin höjd kör lite ordbehandling, kalkyl och mail och surf. Mamma ska köpa en eMac nu för hon vill köra Mac OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kär far är precis i faggorna att köpa sin första mac. Valet föll på den nya Emac på 1 GHz. Det är nog en perfekt ingångsmodell för honom där han kan upptäcka tjusningen med mac. Jag tror i alla fall att han kommer att bli supernöjd efter alla år traskandes i pc-träsket.  :P

Då får jag gratulera honom till ett klokt köp!

Och välkommen till Mac FAMILJEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eMac är en fin liten maskin faktiskt. Man ska inte bara klassa ut den för att den ser ut som den gör. Perfekt för en vanlig hemanvändare som på sin höjd kör lite ordbehandling, kalkyl och mail och surf. Mamma ska köpa en eMac nu för hon vill köra Mac OS X.

>eMac är en fin liten maskin faktiskt. Man ska inte bara klassa ut den för att den ser ut som den gör. Perfekt för en vanlig hemanvändare som på sin höjd kör lite ordbehandling, kalkyl och mail och surf. Mamma ska köpa en eMac nu för hon vill köra Mac OS X.

 

Håller med om att det är en perfekt ingångsmodell. Jag har en 1GHz Combo som jag köpte när den introducerades i somras, synd att jag inte väntade, då hade jag fått bättre grafik och dessutom fått in en extern hårddisk i budgeten. Men vadå på sin höjd lite ordbehandling, kalkyl, mail och surf??? :o Här kör jag Final Cut Express, InDesign, Quark 6 och Dreamweaver och den rockar ju! Bara man slänger in tillräkligt mycket RAm. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...