Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ftp-program


lejzer

Rekommendera Poster

Hej!

 

Finns det något inbyggt ftp-program i OSX, typ fetch? Eller är jag bara blind? :)

 

Jag vill alltså kunna ansluta till en ftp med anv. och lösen för att kunna lägga upp filer.

 

Tack

 

/ Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft problem med det inbygga FTP-programmet. Enda tråkiga är att det inte finns något grafiskt användargränssnitt.

 

I Terminal skriver man "ftp <datoradress>" och sedan kommer frågan om användarnamn och lösenord. Kommandon get och put används för att hämta/lämna filer och cd för att byta katalog på den andra servern.

 

Tråkigt men stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft problem med det inbygga FTP-programmet. Enda tråkiga är att det inte finns något grafiskt användargränssnitt.

 

I Terminal skriver man "ftp <datoradress>" och sedan kommer frågan om användarnamn och lösenord. Kommandon get och put används för att hämta/lämna filer och cd för att byta katalog på den andra servern.

 

Tråkigt men stabilt.

Tror Zorro menade den som är inbyggd i findern (det är rimligtvis samma som i terminalen men i findern funkar den dåligt, bl a kan man inte ladda upp saker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst lasson, jag menade i findern. Sorry, hade lite bråttom och utgick från att lejzer inte ville rota i terminalen som första alternativ. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...