Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vintertid


peth

Rekommendera Poster

Glöm inte bort att vi allihopa på söndag klockan 02.00 skall vrida tillbaka klockan en timme för att sedan kunna njuta av en underbar sovmorgon. Ni som är späa kan ju ställa om klockan innan ni går och lägger er men det är mer sport att göra det klockan 02.00. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det på Gran canaria, är där nu på söndag B) ställer dom också om klockan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Eftersom små barn inte bryr sig om sommar- och vintertid, innebär det att de vaknar en timme "tidigare". Således ingen sovmorgon för oss :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh denna vinter/sommartid  hit och dit lika jobigt varje gång o ställa om klockorna :)

Ställa om klockan är väl en baggis!! Men att ställa om KROPPEN och KNOPPEN går inte så lätt längre. :( Ack att man vore ung och vacker igen...men man får trösta sig med att man har blivit klok istället.... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman. Klok, mogen och vacker menar du väl. Så ser jag på saken :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar och tjejer: Inse att ni är lurade! I närmare ett halvår SNOR de en timme per dag som vi aldrig får tillbaks. 150 timmar är puts väck! Ungefär sex dagar är vi blåsta på som vi aldrig får tillbaks! Undra på att manär trött......................... :wacko::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh denna vinter/sommartid  hit och dit lika jobigt varje gång o ställa om klockorna :)

mm... så testar du å jobba på tv... så måste man "utföra en manuell inställning på våran Evertz 5010 (GPS)".... *yes* vet inte ens vem Evertz är bland alla rack-grejjer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh denna vinter/sommartid  hit och dit lika jobigt varje gång o ställa om klockorna :)

mm... så testar du å jobba på tv... så måste man "utföra en manuell inställning på våran Evertz 5010 (GPS)".... *yes* vet inte ens vem Evertz är bland alla rack-grejjer...

Hehe låter ju inte så frestande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar och tjejer: Inse att ni är lurade! I närmare ett halvår SNOR de en timme per dag som vi aldrig får tillbaks. 150 timmar är puts väck! Ungefär sex dagar är vi blåsta på som vi aldrig får tillbaks! Undra på att manär trött......................... :wacko:  :wacko:

vilka är "de"? et fall för http://digital.uncg.edu/bookS03/Project%20...pages/join.html

:shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh denna vinter/sommartid  hit och dit lika jobigt varje gång o ställa om klockorna :)

Tur att man har en klocka som kollar tiden varannan timme.... :D Vet inte riktigt hur den fungerar, i clasohlson katalogen stod det att den var "radiostyrd" (fick inte med nån kontroll dock) (w00t) och i manualen stod det att den ställer tiden efter nån "server"(?) i hamburg eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh denna vinter/sommartid  hit och dit lika jobigt varje gång o ställa om klockorna :)

Tur att man har en klocka som kollar tiden varannan timme.... :D Vet inte riktigt hur den fungerar, i clasohlson katalogen stod det att den var "radiostyrd" (fick inte med nån kontroll dock) (w00t) och i manualen stod det att den ställer tiden efter nån "server"(?) i hamburg eller nåt sånt.

Jo i sovrummet har vi en sån klocka som "strålar" upp en digital historia i taket men nackdelen är att vi har fler klockor än så ;) Well är väl inte hela världen men varje gång så tycker jag det är lika tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacko om vintertid.

Vi har inte haft så här kallt i Göteborgstrakten under oktobter sen 1859, då mätningarna började.

Jag bor 5 mil sydost om Göteborg och här är nu..

 

-13

 

brrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacko om vintertid.

Vi har inte haft så här kallt i Göteborgstrakten under oktobter sen 1859, då mätningarna började.

Jag bor 5 mil sydost om Göteborg och här är nu..

 

    -13

 

brrr

Ta’t lugnt Poca!

I nästa vecka lär vi få tillbaka det älskade västkustvädret med regn och grådis!

Jag har köpt ett nytt regnställ :rolleyes: eftersom jag är hänvisad till cykeln. Vi har köpt en ny bil oxå men den har hustrun om dagarna... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbar och tjejer: Inse att ni är lurade! I närmare ett halvår SNOR de en timme per dag som vi aldrig får tillbaks. 150 timmar är puts väck! Ungefär sex dagar är vi blåsta på som vi aldrig får tillbaks! Undra på att manär trött......................... :wacko:  :wacko:

vilka är "de"? et fall för http://digital.uncg.edu/bookS03/Project%20...pages/join.html

:shifty:

Exakt! Ville inte skapa panik genom att avslöja sanningen om den internationella stölden av TID!! Den sista oexploaterade hårdvaran. Risken är att det bli rusning efter tid. Eller att staten går in och kontrollerar hanteringen och lägger skatt på tiden. Möjligheten finns att detta är en kommande börskomet. Med detta är ialla fall risken för insideraffärer med tid borta. Det fanns ju en idé bakom att lägga tidsomställningen i vargtimmen, nämligen att det inte skulle upptäckas att det läckte ut tid. Nu när det är känt kan man för enkelhetens skull göra tidsomställningen klockan 12.00 när alla ändå är vakna!

 

AB Svensk Tidshantering

"Vi har all tid i världen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacko om vintertid.

Vi har inte haft så här kallt i Göteborgstrakten under oktobter sen 1859, då mätningarna började.

Jag bor 5 mil sydost om Göteborg och här är nu..

 

      -13

 

brrr

Sicket gnäll.... Här i Dalarna slutar vi använda kortbyxor utomhus vid minus 13.... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa år får vi alla jobba fyra dagar mer, det är skottår också (w00t)

 

BNP påverkades visst med +2.7% om jag inte hörde fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy, inte vill jag bo söderut när det är så kallt. Här är det sköna -2 grader. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...