Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
LasseThid

Mail och kalender synkat mot Exchange 2007

Rekommendera Poster

Hej.

Är det någon som vet om det går att synka en kalender från outlook på PC med Mac på något vis?

Vi använder Mail på våra Macar idag, och så vitt jag förstår så är det inga problem att koppla Mail till en Exchange server. Frågan är dock om det på något vis går att synka en kalender mellan vårt PC-nätverk och vårt Mac-nätverk?

Tack på förhand

Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Hej.

Är det någon som vet om det går att synka en kalender från outlook på PC med Mac på något vis?

Vi använder Mail på våra Macar  idag, och så vitt jag förstår så är det inga problem att koppla Mail till en Exchange server. Frågan är dock om det på något vis går att synka en kalender mellan vårt PC-nätverk och vårt Mac-nätverk?

Tack på förhand

Lasse

450024[/snapback]

Om ni kör version Exchange Server 2000 eller nyare finns stöd inbyggt i Entourage 2004, som är en del av Office 2004 för Mac. Läs detaljer:

http://www.microsoft.com/mac/products/ento...px?pid=exup2004

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Så enda lösningen är att köpa in Office till alla macar med andra ord?

450039[/snapback]

Njae.....Jag har själv Entourage och anser att det är ett fullkomligt överlägset program med bl.a. Projekhanteringen. Så inget fel där alltså.

Men istället för att böka med Exchange (som kan strula ordentligt ibland) och egna kalendrar som ska uppdateras, osv, varför inte lägga en enda webbaserad kalender på en remote host? Det finns otroligt smarta sådana som inte är särskilt dyra. Kan tyvärr inte rekommendera någon särskild eftersom jag aldrig testat, men du kanske kan kolla hotscripts.com och calenders i php. Där borde de vanligaste finnas....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Så enda lösningen är att köpa in Office till alla macar med andra ord?

450039[/snapback]

Jag törs inte säga om dt är den enda lösningen, men det är den enda lösning jag känner till. För MacOS 9 fanns ju en engelskspråkig Outlook-klient från Microsoft, men hur bra den fungerade minns jag inte (dvs den fungerade bra som epostklient, men jag minns inte funktionalitet för kalender etc). Heller minns jag inte om den fungerar bra i Classic. Men jag kan nog gräva fram den ur mina arkiv om du vill testa den. Det var ett gratisprogram så prova kostar inget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I anslutning till mitt förra inlägg om en online-kalender:

Den här verkar ju intressant. Finns t.o.m. på svenska:

http://www.extrosoft.com/About/Thyme/Features/

...här är en till (gratis) som laddats ner bortåt 700.000 gånger av folk. Hittad genom sourceforge.net som ju har ganska hög kvalité på sina projekt.

http://www.k5n.us/index.php

(Ursäkta om jag blev väldigt aktiv. Din fråga råkade sammanfall med en liknande från en polare som jag hjälper...)

Redigerad av Danne Vendel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mail, Adressboken och iCal har alla stöd för synkning med Exchange Server, så det är ingen anledning till att du skulle behöva köpa Office med Entourage till alla Macar.

Dock så finns det andra lösningar som är ännu bättre.

Tyvärr kan jag inte berätta något om Leopard, då jag har tystnadsplikt, men jag kan ge dig en länk till en sida, som än så länge har mycket knapphändig information om det du förmodligen skulle vilja ha, om du visste det jag vet.

http://www.apple.com/server/macosx/leopard/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mail, Adressboken och iCal har alla stöd för synkning med Exchange Server, så det är ingen anledning till att du skulle behöva köpa Office med Entourage till alla Macar.

Låter bra. Var hittar jag inställningarna för synkning med Exchange Server i iCal? Jag tog en snabb titt, men hittade inget.

Företaget håller på att uppdatera mailservern, men som på de flesta tryckerier är det PC på kontoret och mac på prepress.

Tack

Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...