Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny svensk konkurent till...


Axelman

Rekommendera Poster

Apple har tydligen banat väg för musikförsäljning på nätet. Nu kommer det en svensk uppstickare! Läs mer HÄR!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli kul att testa om de kommer igång någongång, tror inte de är klara så snart som han påstår. Fast de lär väl göra så det inte funkar på Mac.

 

Saxat från deras pressrelease:

Microsoft finns med i projektet som partner och fungerar som allmän rådgivare i teknikfrågor. Plattformen använder Windows Media Audio som filformat samt DRM-teknologi för att säkerställa upphovsrätten i musikfilerna.

 

Sami-gubben verkar också ha missat att iTMS har med över 200 independent bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar inte Windows Media Player för Mac mediafiler för windows? Kör den mycket lite. Det blir när det gäller musikfiler på nätet som inte går i QT, så jag har ingen kläm på vad den klarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jo den klarar filtypen. Men filtypen SUGER. Man blir rosenrasande på sånt där. Dom kan ju inte ta ett slutet M$-format om dom vill komma någon vart. Och känner ni några som vill ha sin musik i nåt annat än MP3 eller möjligen AAC? Nej jag tänke väl det. Bah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar inte Windows Media Player för Mac mediafiler för windows? Kör den mycket lite. Det blir när det gäller musikfiler på nätet som inte går i QT, så jag har ingen kläm på vad den klarar.

Den saknar stödet för DRM som MS har byggt in i Windowsversionen. Det är förstås möjligt att de skärper sig i framtiden. Men om man ska lära av historien så funkar det säkert inte så bra.

 

Väntar fortfarande på att exempelvis MusicBrigade ska börja funka. Men, det är nog förgäves. Ja, ja. Det dyker väl upp en konkurrent någon gång får man hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara så svårt att göra en spelare för Mac som klarar dessa format? Jag får intrycket att det kryllar av olika spelare på Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara så svårt att göra en spelare för Mac som klarar dessa format? Jag får intrycket att det kryllar av olika spelare på Windows.

Hur många av dessa klarar AAC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska det vara så svårt att göra en spelare för Mac som klarar dessa format? Jag får intrycket att det kryllar av olika spelare på Windows.

Hur många av dessa klarar AAC?

Som jag skrev högre upp så har jag ingen kläm på PC. En av grabbarna som envisas med slika tingestar spelar musik på en massa olika spelare, men jag orkar inte kolla vad de kan och inte kan. Därför frågar jag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...