Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Print-Panik!!!


tjorven

Rekommendera Poster

hej.

 

sitter i illustrator9 och har producerat lite grejjer för tryck.

 

nu visar det sig att ripparna som ska skriva ut är så gamla att de inte tar genomskinlighet eller blur.

PANIK!!

 

jag har tagit bort det mesta, men sitter nu med ett par foton som jag lagt opacitetsmask på......det funkade ju givetvis inte heller i rippen då...

 

men hur klipper jag ut bilden i den banan jag vill ha....pathfinder vägrar fungera som det ska..och jag antar att det har med att det är ett importerat foto att göra...

 

behöver hjälp.....snabbt

 

antingen hur man fixar genomskinlighet o opacitetsmasker så de funkar i rippen, eller hur man klipper ut en bild efter en bana

 

tack tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte spara (distillern) som en äldre pdf-fil och rippa den istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryckeriet måste kunna hjälpa dig. Att de inte har berättat att de inte har normal standard innan du lämnar matrial verkar väldigt underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är ganska sorgligt....särskillt eftersom det var jag som upptäckte att de gjort fel vid ett tidigare tryck, och särskillt bett höra av sig om transparensen krånglade.

 

det kanske inte är så många konstnärligt lagda människor som jobbar på tryckeri??

 

jag har iaf. gjort ett nytt försök och vi får se hur resultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Du har säkert redan löst problemen, men kan man inte öppna (eps?)-filen i Photoshop och spara om den som bild i ett annat format, eller går du misste om transparensen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera objekten och välj: Object > Flatten Transparency... funkar för det mesta väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...