Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TACK APPLE!!!!!!!! för Everquest..


Matador2003

Rekommendera Poster

Fick mitt Everquest av apple som plåster på såret för att jag har förnyat mitt medlemsskap. EQ är nog det bästa spel jag provat hitils...superb spelglädje etc....wow!! TACK APPLE!!!!!!!!!!!!!!! Någon annan här som spelat detta? :)

 

Matador

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev tvingad av en tjejkompis att välja SIMS så hon kunde få det. Så jag lär aldrig få veta hur bra EQ är...

:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig testat Everquest.

Har dock spelat en hel del Morrowind på Xbox, vilket är ett riktigt bra rollspel... fantastisk stort och mycket beroendeframkallande. Om Everquest är bättre än Morrowind så är det kanske läge att ladda hem ett demo (om det finns). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Evercrack och Morrowind är helt olika spel, eftersom det första inte ens har multiplayer, medan det andra är ett MMORPG. Har inte spelat det själv, men det verkar ju rätt kul. Morrowind har jag spelat rätt mycket på PC, och håller med, det är ett rusktigt stort och hemskt beroendeframkallande spel. Tur för mig att min G5 kom och drog till sig uppmärksamheten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( ja verkligen tur att jag inte tog sims.....

Sims som är så kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baron Bosse du menar väl Everquest?? EQ har visst multiplayer...onlinespel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baron Bosse du menar väl Everquest?? EQ har visst multiplayer...onlinespel....

Jag tror han syftar på att Morrowind inte har det.

 

Laddade hem en demo på Neverwinter Nights, och blev lagom imponerad. När det gäller rollspel måste det finnas något som gör att man dras tillbaka, något med spelkänslan som man inte kan beskriva med grafik och ljud. Annars orkar man inte spendera upp till 200 tim för att ta sig igenom spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Oj! Fel av mig, tvärt om ska det ju naturligtvis vara. Evercrack är MMORPG, Morrowind saknar alla former av multiplayer.

 

Zoppora: Med nwn ska man inte ge upp efter den medföljande kampanjen, utan ge sig ut och testa vettiga, roliga moduler med andra människor på nätet. Då kan det faktiskt bli ett rollspel och inte bara ett äventyrsspel med rollspelsinslag. Dessutom finns det ruskigt välgjorda och medryckande moduler som vida överstiger biowares både i känsla och stil.

 

Och nöjer man sig inte med det kan man som jag snart ska göra anmäla sig till någon av alla dom PW (Persistant Worlds) som finns och där spela med hundratals andra, nästan som i ett MMORPG, fast utan månadshyra och garanterat med rollspelare och inte en massa jobbiga fjortisar som inte vet vad "in character" betyder och som inte skriver så man förstår (s0m3th1ng l1k3 7h15).

 

Tyvärr måste du ju köpa spelet innan du kan testa detta, så det kan bli några hundralappar i sjön om det ändå inte tilltalar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Zoppora det är en enorm skillnad mellan never winter nights och everquest. Går inte att jämföra...EQ är såååå mycket större, består i princip av över 100 städer samt har flera hundra tusen online spelare sammtidigt, vad jag vet världens störta onlinespel. Dessutom är det b ra amycket mer utvecklat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jobbigt....

 

Alla "nivåspel" är såååå beroendeframkallande!!!! :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...