Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Carlis

Tiger till Leopard,

Rekommendera Poster

Jag noterade just att man kan installera om tiger utan att alla ens program försvinner. Jag vet inte om jag pallar att konfigurera en burk igen så min fråga är, kan man göra det med leopard ovanpå tiger?

Bonusfråga. Är paralell desktop sjukt buggigt och hänger sig hela tiden eller är det mig det är fel på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag noterade just att man kan installera om tiger utan att alla ens program försvinner. Jag vet inte om jag pallar att konfigurera en burk igen så min fråga är, kan man göra det med leopard ovanpå tiger?

448173[/snapback]

Svar: Ja. Du kommer att få frågan om du vill installera helt nytt eller om du vill köra en "arkivera och installera" dvs, bara få en ny systemmapp.

Fråga två kan jag dessvärre inte svara på eftersom jag aldrig har testar parallells, men det låter skumt tycker jag. Det är nog inte så många andra här som har klagat.

Redigerad av daniel_hejhopp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då är ju dock frågan, hur länge ska man vänta innan man installerar Leopard?

Att installera *.0 av något brukar straffa sig och speciellt när det är ett operativsystem som avses.

Jag tänker nog vänta till 10.5.1 har varit ute i några veckor innan jag byter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leopard finns enbart ute för utvecklare, och som alltid, vad är det som är så jäkla märkvärdigt med Leopard ?

Några fler onödiga finesser som ingen använder efter ett tag.. Nyhetens behag kostar 13-1400 spänn, som man bara drar på utanpå Tigern, byter skinn helt enkelt.. :armskeptisk:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Leopard från dag ett gäller här. Nyhetens behag säger killen som postar nya mjukvaror snabbare än Lucky luke ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir precis som med tiger, det beställs samma dag som det släpps... jag har ju öhm "råkat" se lite hur leopard är... och det ser lovande ut.

Men don't worry mitt "råkande" är borttaget och raderat och jag väntar... nej längtar att ge Apple mina pengar... Faktiskt! :w00t:

Redigerad av Carlisle_united

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det blir precis som med tiger, det beställs samma dag som det släpps... jag har ju öhm "råkat" se lite hur leopard är... och det ser lovande ut.

448349[/snapback]

Och ändå har du bara sett en liten del av som komma skall. You ain't seen nothing yet! :skondans:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och ändå har du bara sett en liten del av som komma skall. You ain't seen nothing yet!  :skondans:

448362[/snapback]

Precis... Plus att det var ENORMT beta buggigt och inte skrämde det mig... tvärtom, det peppade mig ännu mer och försäkrade mig att dom pengarna det kommer kosta är väl värda.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska inte Leopard vara snabbare än Tiger? Läste att det skulel vara det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ska inte Leopard vara snabbare än Tiger? Läste att det skulel vara det.

448432[/snapback]

Ja, det kommer att vara snabbare. Det kommer att vara bättre optimerat för Intel-Macar, men även PPC-baserade Macar kommer att få en fartökning. Detta eftersom det bland annat kommer multitrådat OpenGL med mera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer nog stå utanför dörren till lämplig macbutik och vänta hela natten för att få mit t exemplar.

Man använder nog alla häftiga funktioner i början, sen dör de av och sen återupplivas dem.

I början av tiger hade jag ingen nytta av Spotlight och Dashboard lekte man bara runt med. Men nu har jag hittat rätt. Spotlight används nästan varje dag och Dashboard drar jag igång varje gång jag ska till bussen.

Kommer nog ske samma sak med Leopard!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det lilla jag såg av leopard så finns det mycket smått och gott som kommer användas dagligen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Får se om jag köper en ny bärbar till våren, så får jag Leppen på köpet, men än är jag inte i behov av en krångellåda.

iBooken är som en pålitlig vän, bråkar aldrig med mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag får ju studentpris och då e det ju bara ca 500 va?! då blir det ett direkt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Får se om jag köper en ny bärbar till våren, så får jag Leppen på köpet, men än är jag inte i behov av en krångellåda.

iBooken är som en pålitlig vän, bråkar aldrig med mig

448568[/snapback]

snäll liten kisse alltså

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick lite vibbar om att 10.4.9 ska bli julklappen.... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Kommer nog stå utanför dörren till lämplig macbutik och vänta hela natten för att få mit t exemplar.

448521[/snapback]

Ska du stå utanför och vänta, medan vi andra går in och handlar? :o

När Tiger släpptes, så var det ett antal butiker som hade ett litet "event". Om jag inte minns fel så var det vid 18-tiden på kvällen som det började, och då var det först en liten genomgång av nya finesser i Tiger, och sedan bjöds det på lite att äta och dricka. Slutligen så släpptes Tiger till försäljning. De fick inte börja sälja Tiger förrän efter en viss tid på kvällen, eftersom den skulle släppas samtidigt som i USA, där den släpptes vid 10-tiden på dagen (vilket blir runt 19 svensk tid).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fick lite vibbar om att 10.4.9 ska bli julklappen.... :whistling:

448810[/snapback]

Då får du nog tyvärr vänta tills efter nyår på din julklapp. :elaktflin:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När man kör "Arkivera & Installera" så får man en mapp som heter "Tidigare system".

Kan man kasta den, bara sådär, om nu allt rullar på som det ska?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
När man kör "Arkivera & Installera" så får man en mapp som heter "Tidigare system".

Kan man kasta den, bara sådär, om nu allt rullar på som det ska?

454189[/snapback]

Det kan du göra om du tycker att alla inställningar osv fungerar som de ska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv får man leoparden genom jobbet, så att stå och köa blir det nog inget av. Jag sparar den energin till när PS3 släpps. Alternativt när det r e bra konsert som man inte får biljetter i förhand på.

Så jag behöver inte fixa om alla inställningar? :w00t: Va skönt, jag har gått och oroat mig över vad jag skulle göra och över hur jobbigt det skulle bli

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När släpps Leopard egentligen, någon som hört?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

första kvartalet är väl allt som sagts

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
första kvartalet är väl allt som sagts

454523[/snapback]

Japp, våren 2007. Troligen får man veta lite mer om hur utvecklingen har gått för Apple på keynotepresentationen om en dryg vecka till när Macworld kör igång deras pompa och ståt :yeahbaby:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...