Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iBook G4 lanserad


magnus

Rekommendera Poster

12, 800 MHz - 11.495,00

 

14, 933 Mhz - 13.495,00

 

14. 1 GHz - 15.995,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som Apple kom på en bra lösning för att inte iBook ska sno köpare från PowerBook. iBook 12-tums finns endast med 800 Mhz, vill man ha mer fart i samma lilla format får man gå på PowerBook.

 

Kul att priserna är riktigt konkurrenskraftiga! Dessutom med combo-drive i samtliga modeller :-) Borde iofs svära eftersom min 700 G3-iBook nu är värd lika mycket som compaq-väskan den förvaras i…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm nu är man i valet o kvalet mellan minstingen eller mellanmodellen, min gamla 600a är så trött så de skulle ändå uppgraderas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på apple.se efter att ha sett i forumet att det hänt nåt. Syns ingenting! Inne på Apple Store står det med små bokstäver iBook G4. Sover de på Apple i Sverige?? Lite märkligt att man i slutet på 2003 lanserar datorer som inte når ÖVER 1 gHz... :) Då borde Powerbook G5 bli nästa logiska steg. Så nära i prestanda som iBook och Powerbook är nu är lite märkligt! Nog skulle jag avvakta ett köp..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på apple.se efter att ha sett i forumet att det hänt nåt. Syns ingenting! Inne på Apple Store står det med små bokstäver iBook G4. Sover de på Apple i Sverige?? Lite märkligt att man i slutet på 2003 lanserar datorer som inte når ÖVER 1 gHz... :) Då borde Powerbook G5 bli nästa logiska steg. Så nära i prestanda som iBook och Powerbook är nu är lite märkligt! Nog skulle jag avvakta ett köp..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(w00t) (w00t) (w00t) Då bör ju rimlighetens namn inte min PB G5 var så långt borta?!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog säga direkt att PBG5 är just låååångt borta, Man vet inte ens om det kommer någon ju. Kanske om 1år med lite tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nära i prestanda som iBook och Powerbook är nu är lite märkligt! Nog skulle jag avvakta ett köp.....  (w00t)

Tycker differensieringen iBook/PowerBook är helt ok.

 

iBook 12-tum: 800 MHz, 256 K L2-cache, 30 GB hårddisk, endast skärmdublering, Max 640 MB RAM, Endast Combodrive.

 

PowerBook 12-tum: 1 GHz, 512 K L2-cache, 40 GB hårddisk, fullt stöd för extern bildskärm, Max 1,25 GB RAM, inbyggd bluetooth. Möjlighet till SuperDrive.

 

Och gällande 14-tums modellerna kontra PB 15-tum så är skillnaderna så pass stora att PB spelar i en helt annan liga enligt mig (widescreen, högre upplösning, bluetooth, firewire 800, max 2 GB RAM, möjlighet till större/snabbare hårddisk som BTO, SuperDrive, Backlit keybord)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluetooth kan man få i de nya iBookarna också men en sak farsan har en sprillans ny 15" powerbook men bakgrundsbelysningen i tangentbordet finns det bara på 12" & 17"? För jag kunde minsann inte hitta eller få igång de sist jag var hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara 1,25 GHz 15-tum och 17-tum som har backlit som default. 1 Ghz 15-tum får man pröjsa ett par hundralappar extra för att få backlit. 12-tum PB har ej backlit eller möjlighet till detta.

 

…missade i ivern att iBook hade inbyggd plats för Bluetooth-modul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara 1,25 GHz 15-tum och 17-tum som har backlit som default. 1 Ghz 15-tum får man pröjsa ett par hundralappar extra för att få backlit. 12-tum PB har ej backlit eller möjlighet till detta.

 

…missade i ivern att iBook hade inbyggd plats för Bluetooth-modul.

 

Hur/var bestaller jag en AluBook 15 1,0 Ghz tum med bakgrundsbelysning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner ett kraftigt habegär. Har en G4 733 quicksilver och en 17" studio TFT. Kanske jag kan få ungefär lika mycket pengar för mitt kitt begagnat som en ny Ibook kostar. Då får jag mycket mindre skärm men en lika snabb dator som är BÄRBAR!! Det gillar jag. Underbart, klart bästa uppgraderingen (hittills) för en sån som mig (med liten plånbok, ingen plånbok menar jag). :D

 

Edit "och PANTHER, jag behöver inte köpa PANTHER, wow.."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte Apples minnen betydligt billigare än vad dom brukar vara, eller har dom bytt till en billigare modell av minnen än vad dom var innan?

jämfört med de gammla (nåja) iBook-minnena så skiljer det inte många hundralappar mellan att köpa på Applestore eller hos en vanlig macåterförsäljare.

Nu alltså

 

Innan var väl priset det dubbla......minst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAA! Nån av dessa godingar kommer min klass att få! (w00t) (w00t) (w00t) :D:D:lol::lol::blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAA! Nån av dessa godingar kommer min klass att få!  (w00t)  (w00t)  (w00t)  :D  :D  :lol:  :lol:  :blink:

Ja och min meeeeeeed (det är samma klass)! :P:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns nyheten om iBook på apple.se men med ENGELSK text och svenskt pris.... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni, är det en bra uppgradering? Är det en prisvärd och konkurrenskraftig dator? Dela med er av era åsikter. Vad har den för nackdelar, fördelar? Jag tänker att jag kanske missat nåt viktigt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...