Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Katter!


kajsavarg
 Share

Rekommendera Poster

Ja hur är det med era katter ?

Jo, tackar som frågar :)

 

post-67957-0-69680500-1400612872_thumb.png

 

Hon verkar må bra :D

 

post-67957-0-74554000-1400612974_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Var gulliga "katter" på SVT nyss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina bilder ta gärna mera nu när de är ute och springer i trädgården

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kan rekommendera att titta på den här - speciellt ni som har katter.

 

http://www.svtplay.se/video/1756813/avsnitt-2-kattens-hemliga-vagar

 

Britter som ägnat sig åt att sätta GPS sändare och kameror på ett stort antal katter i en mindre by och sedan följt dem för att se vad de hittar på och hur de rör sig. Riktigt intressant.

 

Plus att forskarna använder Mac. Bara det är ju en god anledning att kolla :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Lägger upp ett par bilder på katten som har flyttat in hos mig sedan några dagar tillbaka. Är egentligen ingen kattmänniska men jag kan inte låta bli att tycka om den lilla krabatet, kelen och gosig är den och ligger helst på golvet strax bakom mig. När den kommer in och jag sitter vid datorn så ställer den sig bakom mig och jamar för att jag ska klappa den och se att den har kommit hem :D

 

Gissningsvis så är det en sommarkatt som har blivit övergiven och som har letat efter ett nytt hem att bo i. Det började med att den en dag smet in när jag hade altandörren öppen och la sig på mattan, körde ut den flera gånger under dagen, men det var hela tiden strax tillbaka där på mattan. Stängde till sist dörren, då ställde den sig och jamade. Öppnade dörren och då gick den in igen. Så jag letade fram burken med hundmat jag hade och ställde fram en skål med vatten, så efter lite försiktig avvaktan så började den äta och vila under flera timmar den kvällen innan den gick och la sig för att sova inne på en flyttkartong jag har stående. Sedan var den borta igen dagen efter och dök upp igen först två dagar senare och då gick den runt och spanade in alla lägenheterna här på gården ;) Men efter det så har den valt att flytta in här, men den trivs bäst om den får komma och gå som den vill, så nu går det in och ut genom fönstret som står lite på glänt.

 

Så nu har jag köpt hem kattmat och den har även fått lite köttfärs som jag hade i kylen, det var populärt kan jag säga :lol:

post-34005-0-00930100-1440528145_thumb.jpgpost-34005-0-64513000-1440528150_thumb.jpg

post-34005-0-87400700-1440528159_thumb.jpgpost-34005-0-97303700-1440528170_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fin katt. :)

Har den någon märkning? Tatuering i örat? Chipsmärkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fin katt. :)

Har den någon märkning? Tatuering i örat? Chipsmärkt?

 

Nej, inte vad jag har kunnat se, ska dock ta den till veterinär för att kolla upp katten samt skaffa hem avmaskning samt p-piller (tror det är en hona i alla fall :whistling: )

 

Härligt! Har du gett den något namn?

 

Nej, inte direkt, kallar den för Kisen och barnen har föreslagit att den ska heta Tussan. De protesterade när jag föreslog Ulf-Kenneth :hihihi::lol::behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger upp ett par bilder på katten som har flyttat in hos mig sedan några dagar tillbaka. Är egentligen ingen kattmänniska men jag kan inte låta bli att tycka om den lilla krabatet, kelen och gosig är den och ligger helst på golvet strax bakom mig. När den kommer in och jag sitter vid datorn så ställer den sig bakom mig och jamar för att jag ska klappa den och se att den har kommit hem :D

 

Gissningsvis så är det en sommarkatt som har blivit övergiven och som har letat efter ett nytt hem att bo i. Det började med att den en dag smet in när jag hade altandörren öppen och la sig på mattan, körde ut den flera gånger under dagen, men det var hela tiden strax tillbaka där på mattan. Stängde till sist dörren, då ställde den sig och jamade. Öppnade dörren och då gick den in igen. Så jag letade fram burken med hundmat jag hade och ställde fram en skål med vatten, så efter lite försiktig avvaktan så började den äta och vila under flera timmar den kvällen innan den gick och la sig för att sova inne på en flyttkartong jag har stående. Sedan var den borta igen dagen efter och dök upp igen först två dagar senare och då gick den runt och spanade in alla lägenheterna här på gården ;) Men efter det så har den valt att flytta in här, men den trivs bäst om den får komma och gå som den vill, så nu går det in och ut genom fönstret som står lite på glänt.

 

Så nu har jag köpt hem kattmat och den har även fått lite köttfärs som jag hade i kylen, det var populärt kan jag säga :lol:

attachicon.gifFoto 2015-08-25 20 24 51.jpgattachicon.gifFoto 2015-08-25 20 24 29.jpg

attachicon.gifFoto 2015-08-25 20 17 24.jpgattachicon.gifFoto 2015-08-25 20 16 18.jpg

Katter är mysiga, och den här lilla kissen gillar dig :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Skaffa Frontline med så drar den inte in så mycket fästingar och loppor. Finns på Apoteket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katter är mysiga, och den här lilla kissen gillar dig :ThumbsUp:

 

 

Den var ju otroligt fin. :wub:

 

Kisen har törnat in på barnens datorstol :wub:

 

post-34005-0-06052900-1440540256_thumb.jpg

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja där ligger den och sussar...

 

men vilka dåliga djurvärdar den förra familjen var

man kan inte bara lämna den kvar när man åker hem

självklart skall man ta kissen med sig hem.

 

det blir bakläxa! :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Blev väckt i morse av katten som kom in (öppet fönster) och sedan skrek och skrek och skrek, sa till den att den har mat i skålen men den bara fortsatte tills jag vände på mig och såg att den hade lagt fram en död mus till mig som den ville visa. Blev naturligtvis omklappad (katten alltså) och sedan slängde jag ut musen.

 

Katten kom precis in igen i en väldig fart och sedan hörde jag pipljud som jag först trodde kom från YT-klippet jag kikar på, men då jag spolade tillbaka och inte kunde höra det igen så gick jag och kollade vad katten sysslar med, då står den i hallen och har precis haft ihjäl en levande mus som den då alltså nyss hade kommit in med.

 

Försökte förklara för katten att jag inte vill ha in levande (eller döda) möss i lägenheten. Den får gärna skrika utanför dörren så jag kan beskåda och tala om för den hur duktig den är. En död mus är en sak, men levande som den ska släppa lös här inne för att fånga den igen och ha ihjäl den, det vill jag inte ha.... :behave:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du få se det positivt; du är värd att få presenter.

 

Fick precis en till (död) mus levererad till sängkanten, så jag måste verkligen vara snäll som får så många presenter :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väckt i morse av katten som kom in (öppet fönster) och sedan skrek och skrek och skrek, sa till den att den har mat i skålen men den bara fortsatte tills jag vände på mig och såg att den hade lagt fram en död mus till mig som den ville visa. Blev naturligtvis omklappad (katten alltså) och sedan slängde jag ut musen.

 

Katten kom precis in igen i en väldig fart och sedan hörde jag pipljud som jag först trodde kom från YT-klippet jag kikar på, men då jag spolade tillbaka och inte kunde höra det igen så gick jag och kollade vad katten sysslar med, då står den i hallen och har precis haft ihjäl en levande mus som den då alltså nyss hade kommit in med.

 

Försökte förklara för katten att jag inte vill ha in levande (eller döda) möss i lägenheten. Den får gärna skrika utanför dörren så jag kan beskåda och tala om för den hur duktig den är. En död mus är en sak, men levande som den ska släppa lös här inne för att fånga den igen och ha ihjäl den, det vill jag inte ha.... :behave:

Uschia mig så svårt det är att gilla katter när de gör så där. Fast de bara vill ha beröm och uppskattning på hur duktiga de är när de bidrar med mat.

 

Konstigt nog, så går det fort över. Och timmen efter så är det bortglömt och man gosar med katten och tycker den är så gullig.

 

Vår nuvarande katt är också en sån där sort, som ska visa upp sina byten. Hon är en mästare på att ta fåglar och det ligger nästan jämt rester av stackars fåglar på vår trapp. Hon är brunspräcklig och vår hypotes är att hon kan maskera sig bra.

 

Vår förra katt var också en duktig musfångare, men hade inte behovet att hela tiden visa upp sina byten.

 

Det verkar som att katten nu verkligen har valt ut dig och bestämt sig för att det är hos dig hon ska bo. Kul! Katter är trevliga att sällskapa med, men bara när de själva vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, inte vad jag har kunnat se, ska dock ta den till veterinär för att kolla upp katten samt skaffa hem avmaskning samt p-piller (tror det är en hona i alla fall :whistling: )

Hur gick det hos veterinären?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det hos veterinären?

 

Har varit så stort fokus för min del på huset i Sösdala (med hyresgäster & tillfixning) så det har helt enkelt fått stå tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Efter ca 18 år har min älskade kattvän lämnat mig.

Varje kväll har han gjort mig sällskap framför TV:n för att sedan vid sänggående ligga och mysa på mitt bröst i sängen. 

Vila i frid.

 

Hans bror förstår nog inte än.

53171B5A-C519-46DB-8839-92CFDF637102.jpeg

CFDE6F62-3796-4B80-9F79-359C3EB940A7.jpeg

  • Förvirrad 1
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Efter ca 18 år har min älskade kattvän lämnat mig.

Varje kväll har han gjort mig sällskap framför TV:n för att sedan vid sänggående ligga och mysa på mitt bröst i sängen. 

Vila i frid.

 

Hans bror förstår nog inte än.

53171B5A-C519-46DB-8839-92CFDF637102.jpeg

CFDE6F62-3796-4B80-9F79-359C3EB940A7.jpeg

Jag beklagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...