Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Katter!


kajsavarg
 Share

Rekommendera Poster

Lalala hell's getting hotter som david sandström en gång sjöng...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En känslig varelse den där sphynxkatten. Förmodar att den trivs bäst inomhus med tanke på risken att tappa i kroppstemteratur. Jag tycker den är vacker med sitt säregna utseende;- inte otäck på något vis. Hoppas att jag får se en i verkigheten någon gång. Kanske på utställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Aww så söta :D

 

Julius ser lite likt ut vår gamle bortgångne herre

 

1742148.purris20020410.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Jag kom just och tänka på en sak, som kanske är lite radikalt eller vad man kan säga, säkert upprörande för vissa djurägare... Men.

 

Katter, som många andra "husdjur" handlas det med. Människor gör vinst på dom. Dom behandlas enligt alla medel för att kunna "produceras" och säljas så billigt som möjlig.

 

Skulle det inte räcka med att ta betalt för kostnaderna som uppkommit? Eller är det också för mycket begärt? För; ska man ha levande varelser som man föder upp utan familjära känslor? Hmm...

 

Jag tycker det är fel. För dom är lika levande som vi. Med själar som våra.

 

Jag tycker djurhandeln ska stoppas :(

 

Men jag äter kött och är en allmänt dålig människa, så min röst är inte mycket värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man fick inte se din bild...

403 Forbidden.

Redigerad av kajsavarg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

:/ Man kunde tydligen inte direktlänka, så man får gå in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh tack!! Så söt katt!!

Min chef heter förresten Julius. Lite kul kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
Åh tack!! Så söt katt!!

Min chef heter förresten Julius. Lite kul kanske...

448220[/snapback]

 

 

:)

 

För att undvika missförstånd som det lätt kan bli såhär på kvällen så med Julius menade jag Julius inlagd utav Jochum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah jag förstår!

Så vad heter missen på bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Niko hette han :) Barndomskompis till mig, typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh. Det är jobbigt när katter går bort.

 

För att berätta en ganska tragisk men ändå mysig historia:

 

För tre år sedan var vi tvugna att avliva vår skeppskatt Matilda pga. cancer. Då hade vi bara kvar hennes dotter, Maja Gräddnos, som tyvärr två år senare blev påkörd :cry:

 

Nu, ett år senare fick jag två kattungar utav min pappa (kolla första bilden). Esther som är svartvit ser exakt ut som Maja, och beter sig på samma sätt (gillar bara mig, inte så kelsjuk när andra vill klappa henne men ligger gärna på rygg i mitt knä när jag sitter vid datorn.) och så är det Polly som är precis som Matilda, och ser lika dan ut (Svart, lite längre päls. Så är hon en utav de kelsjukaste katterna jag träffat.)

 

På sätt och vis är det ett jättebra plåster på såret som blev efter både Maja och Matildas död, men det påminner också, och på så vis kommer jag inte att glömma två av de mest underbara katter jag ägt.

:wub:

 

edit: vill bara påpeka Polly och Esther = Polysester...

Redigerad av kajsavarg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
Åh. Det är jobbigt när katter går bort.

 

För att berätta en ganska tragisk men ändå mysig historia:

 

För tre år sedan var vi tvugna att avliva vår skeppskatt Matilda pga. cancer. Då hade vi bara kvar hennes dotter, Maja Gräddnos, som tyvärr två år senare blev påkörd  :cry:

 

Nu, ett år senare fick jag två kattungar utav min pappa (kolla första bilden). Esther som är svartvit ser exakt ut som Maja, och beter sig på samma sätt (gillar bara mig, inte så kelsjuk när andra vill klappa henne men ligger gärna på rygg i mitt knä när jag sitter vid datorn.) och så är det Polly som är precis som Matilda, och ser lika dan ut (Svart, lite längre päls. Så är hon en utav de kelsjukaste katterna jag träffat.)

 

På sätt och vis är det ett jättebra plåster på såret som blev efter både Maja och Matildas död, men det påminner också, och på så vis kommer jag inte att glömma två av de mest underbara katter jag ägt.

:wub:

 

edit: vill bara påpeka Polly och Esther = Polysester...

448257[/snapback]

 

:)

 

Allting tar sin tid men det är tur att minnena finns kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det alltid härligt med minnen? Speciellt när det är två små livliga kattungar.

 

Men kattungar kan lätt bli tröttsamma. Vet inte hur kort tid det tog innan de rivit min lägenhet. X antal blomkrukor har gått i backen, tapeter är sönderrivna och sägen får inte vara bäddad nu för tiden för de ska under extramadrassen och leka. Oj, för att inte tala om mattorna. Finns inte en matta som ligger som den ska! Haha. Jag älskar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter vid fel dator nu så jag kan bara länka till Tomten Pussel  :)

448844[/snapback]

 

 

Naaw vilken sötboll!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Julius hade en kompis som hette Justus oxå, som är i katthimlen nu, alla män i familjen får tydligen heta nåt på J. :D

 

Men Niko var väldigt lik Julius, stiliga herrar båda, kanske de kan va bröder el kusiner el nåt?!

 

Vår Julius förresten kom till oss från en ung barnfamilj där mannen hade gått bort i en olycka, fortfarande än idag efter 14 år lystrar Julius så fort han hör spädbarnsskrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ser mest vettskrämd ut, stackare. "vill tillbaka till mammmas varma tutte".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta inte illa upp nu.

Men min katt är ingen älskare, han är kastrerad.

Håll koll på särskrivningarna, det finns såna poliser här. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min katt. Katten heter Adolf ( undrar varför :lol: ) och bor hos killen jag köper hö av.

post-6426-1167507383.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min katt. Katten heter Adolf ( undrar varför  :lol: ) och bor hos killen jag köper hö av.

 

458340[/snapback]

Finns en hel sida med katter som liknar Adolf... kommer inte bara ihåg adressen just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte min katt. Katten heter Adolf ( undrar varför  :lol: ) och bor hos killen jag köper hö av.

post-6426-1167507383.jpg

458340[/snapback]

Han ser mer ut som Agatha Cristys H Poiro än Adolf H.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...