Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du för handdator?


Nils Holmlöv

  

50 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad har du för handdator?

    • PalmOS
      23
    • PocketPC
      3
    • Mobiltelefonen
      10
    • Papper&penna
      8


Rekommendera Poster

Nils Holmlöv

Hur håller du ordning i ditt liv? Vissa använder en handdator, andra integrerar informationen i telefonen, och vissa trivs fortfarande bäst med papper och penna.

 

Röstningsresultatet ger oss en fingervink om hur väl tidningen stämmer överens med er verklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir kladd på papper med penna som sedan överförs till datorn. Blev lite jobbigt häromdagen när datorn dog…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prylnörd? Ja... :blush:

 

Tungsten / T68i / iPod / iBook med bluetooth-adapter (väntar på PBG5!) används dagligen och allt bor i en Fjällräven Kånken Computor.

 

Har en dessutom gammal iPac som icke används eftersom jag inte har ngn pese att synka mot. Men barnen spelar kort på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med mobilen för det mesta förutom när jag sitter vid datorn, då blir det penna och papper istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tre olika palm-varianter som olika arbetsgivare har tvingat på mig. Använder dem aldrig, men de ska ingå i konsult-utrustningen anser de. Jag använder mitt Moleskine-block och när jag behöver bli påmind om något eller dylikt så använder jag min iPod och min T610.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min handdator fanns inte med... visserligen använder jag den inte längre men...

 

Newton 120

 

Det e grejer det!!

Jag har inte ens nån mac med serieport längre, så det är svårt att använda den aktivt nuförtiden, men fungerar gör den.

 

Jag har tangentbord, 2 laddningsbara batterier (de funkar nog inte iofs...), externt batteripack, flera minneskort, läderväska, batteridrivet externt modem mm mm mm... den var redigt duktig på att känna igen min handstil när det begav sig. Hade den som almanacka på gymnasiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver in viktiga smågrejer med alarm i min lilla telefon.

Ritar och skriver texter i ett litet block.

Har aldrig behövt handdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver in viktiga smågrejer med alarm i min lilla telefon.

Ritar och skriver texter i ett litet block.

Har aldrig behövt handdator.

Du får inte vara med i min klubb för prylnördar. Behöver?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kalenderbruk duger den ju, den duger till mkt annat också idag är de kanske lite tråkigt att ha svartvit skärm men störs du inte av de så för runt 1000kr så är det en okej handdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Handdator? Blä. Jag drog mig för att skaffa mobil, men nu till hösten var jag så illa tvungen iom att jag började plugga på universitet och pendla 10 mil från och tillbaks tre dagar i veckan.

 

Och trots att jag ändå gillar prylar och var rädd och en mobil skulle förstöra min ekonomi så rullar jag fortfarande på andra hundringen på kontantkortet, efter tre månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kalenderbruk duger den ju, den duger till mkt annat också idag är de kanske lite tråkigt att ha svartvit skärm men störs du inte av de så för runt 1000kr så är det en okej handdator.

finns det ingen likärdig fast med bakgrunds belysning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handdator? Blä. Jag drog mig för att skaffa mobil, men nu till hösten var jag så illa tvungen iom att jag började plugga på universitet och pendla 10 mil från och tillbaks tre dagar i veckan.

 

Och trots att jag ändå gillar prylar och var rädd och en mobil skulle förstöra min ekonomi så rullar jag fortfarande på andra hundringen på kontantkortet, efter tre månader.

Tur du slipper ringa då ;) Mobilen känns tryggt att ha med sig hela tiden dessutom slipper man ju telefonkiosker :) Är inte så kul att leta upp en telefonkiosk mitt i natten när man ska ringa efter taxi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För kalenderbruk duger den ju, den duger till mkt annat också idag är de kanske lite tråkigt att ha svartvit skärm men störs du inte av de så för runt 1000kr så är det en okej handdator.

finns det ingen likärdig fast med bakgrunds belysning?

Gå upp lite i pris eller köp begagnat, Tungsten E är väldigt fin den får du för under 2000ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Japp, om andra vill nå mig så är kan dom det, och om jag skulle behöva ringa om något så går det. Håller helt med om att tryggheten att alltid ha en telefon till hands är huvudsaken.

 

Sen att jag slipper ha en klocka på mig är ju en bonus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Post it lappar - överallt och ingenstans. Fungerar lysande särskilt neonvarianten :D

 

Kompletterar med T610.

 

/Kidde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min första handdator 1999, en Palm V, och har inte använt någon pappersalmenacka sedan dess. Fungerar alldeles utmärkt och har kunnat synka med de datorer jag behövt.

 

Nu har jag en Tungsten T som jag synkar med min mac hemma, min pc på jobbet och min mobiltelefon (en T68i). Allt via bluetooth (förutom den tråkiga jobbdatorn).

 

Palmen fungerar dessutom alldeles utmärkt som extra stor och bra skärm för mina bilder från digitalkameran eftersom den kan läsa SD-kort. Jag använder förutom almenackan, adressboken, anteckningarna, spelen och mp3-spelaren även konvertering mellan olika enheter (typ mått och sådant) och en dagbok. En extra allt-i-allo helt enkelt. (Surfning via gprs och bluetooth är heller inte alls fel på spårvagnen till jobbet.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Själv kör jag med en P900 som jag är mycket nöjd med.

Funkar klockrent med att synka både på Mac och PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koncernbeslut på att det är HPs iPaqs som gäller. Trotts vi har massor av macar. Det finns få undantag men då måste du ha bra inflytande för att få en Palm.

 

Hoppas fortfarande på en Macversion av Activesync så man kan dumpa PCn! Men som det är nu kör jag outlooken i classicläge och sen syncar min Ipaq med min pc... Jättesmidigt! :lol:

 

Har en död Palm Vx som jag hade förr. Funkade så där.

 

Längtar efter en Newton 2004, kommer nog i sommar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...