Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PocketPC och Mac?


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Nu kanske det redan skrivits en artikel i ämnet; och då har jag tydligen missat den. I annat fall vore i alla fall jag intresserad av att få veta hur väl en iPaq o likn funkar med macen via verktyg som till exempel MissingSync och PocketMac. Bara en tanke... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika rman på Versiontracker så är betygen skitkassa ;) Program med mindre än 3 stjärnor kan inte vara något att ha :) Och nu när Palm har kommit ifatt på multimedia delarna finns väl nästan ingen anledning o köra PocketPC tycker jag inte, dessutom är PPC maskiner klumpiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Jo, jag vet att Palm har betydligt bättre macstöd, men ett sådant resonemang håller ju inte; det är som att på frågan "hur kopplar jag macen till tv:n?" svara "skaffa dvd-brännare och bränn en skiva istället". :eeeh:

 

TomTom har dessutom en navigationslösning för PocketPC som man kan ha i bilen, säljs i bundle med en iPaq 1940, har funderat på att skaffa, men då vill jag ju kunna koppla den till macen. Jag vet att det finns liknande lösningar för Palm, men TomTom ska tydligen vara bättre, snyggare och smidigare än ex. Navtech eller Redknows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Jag utesluter ingenting här, men lite om hur vi resonerar:

 

Vi har mellan 60 och 65 redaktionella sidor att leka med. I det inkluderas saker som innehållsförteckning, omslag et c. När vi då funderar på vad vi ska skriva om så tittar vi på det som de flesta läsare kan tänkas vara intresserade av. Vi måste även ha en viss bredd - det ska finnas något för alla i tidningen.

 

Ibland trotsar vi det här konceptet, eftersom vi själva tror starkt på ett område. "Det räcker inte att med att ge läsarna vad de vill ha, man måste även ge dem vad de inte visste att de ville ha."

 

PocketPC hamnar egentligen inte i någon av dessa kategorier. Det utesluter inte att vi kommer att skriva om den, men jag har inga konkreta planer i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att Palm har betydligt bättre macstöd, men ett sådant resonemang håller ju inte; det är som att på frågan "hur kopplar jag macen till tv:n?" svara "skaffa dvd-brännare och bränn en skiva istället".  :eeeh:

 

TomTom har dessutom en navigationslösning för PocketPC som man kan ha i bilen, säljs i bundle med en iPaq 1940, har funderat på att skaffa, men då vill jag ju kunna koppla den till macen. Jag vet att det finns liknande lösningar för Palm, men TomTom ska tydligen vara bättre, snyggare och smidigare än ex. Navtech eller Redknows.

Jaha är det en GPS lösning du vill ha ;) Jag har bara hört att Navtech är de bästa tomtom o redknow är inte i närheten. Men det är vad jag har hört du har ju hört nåt annat :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Jag har bara hört att Navtech är de bästa tomtom o redknow är inte i närheten. Men det är vad jag har hört du har ju hört nåt annat :P

Ja...svårt det här. Jag har oxå hört goda saker om Navtech- om inte annat så är det ju de som levererar kartor till många bilmärkens inbyggda navis. Men *varför* de är bättre vet jag inte; är det noggrannheten, uttalet på rösten, bildkvaliteten, färdvägarna? Jag har kollat på de respektive företagens sajter- och tomtoms lösing är utan tvekast snyggast (by far!) och verkar ha smartast funktioner. Och den funkar bara på PocketPC... :angry:

 

Nils,

Jag menar inte att ni skulle skriva om PocketPC i sig- enbart om kopplingen till mac. MW har väl skrivit artiklar om hur man kopplar ihop macen med en windows-server och liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Nils,

Jag menar inte att ni skulle skriva om PocketPC i sig- enbart om kopplingen till mac. MW har väl skrivit artiklar om hur man kopplar ihop macen med en windows-server och liknande?

Det är ju ett betydligt vanligare scenario, så det är inte riktigt jämförbart. Men som sagt, jag utesluter inte alls att vi skriver om PocketPC, och som alltid i alla artiklar vi publicerar (nåja) om på vilket sätt det påverkar Macanvändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...