Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför blir jag inte inloggad automatiskt...


FixarFrazze

Rekommendera Poster

Efter att jag installerade om mitt system blir jag inte inloggar automatiskt när jag kommer hit trots att jag kryssar i den rutan varje gång jag loggar in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kryssat i din webbläsare att den tillåter Cockies?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem du surfar till ska räcka. Att tillåta alla cookies innebär oftast att annonsörer lagrar cookies (som ofta har sina banners på annan domän) för att kunna få ut vettig statistik och välja vilka banners du ska se. Inte sagt att så är fallet för macworld.se för det har jag ingen aning om, menar bara generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här funkar det perfekt, men prova att tillåta alla cookies från alla siter eller nåt.

 

jag har coockies från macworld.idg.se, idg.se, www.idg.se och forum.macworld.se (där är mina autologin kakor).

Vilken webbläsare är det du kör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inte ens om jag slår på "acceptera alltid" kommer den i håg mig...

 

Jag testade en gång från skolan och då kom den ihåg mig, kan det vara så att mitt skolkonto gör så att jag inte blir ihågkommen hemifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trött jag blir! :angry:

 

Raderade alla mina cookies för att kunna logga automatiskt på ett forum och det gick jättebra.

Däremot tycks jag inte längre kunna logga in automatiskt här!!??

Raderade alla macworlds cookies, loggade in här, kryssade i det jag skulle men inte då.

Får numera logga in på nytt för varje gång jag går in här. Har även återställt Safari, vad kan jag mera göra?

Mitt OS är Panther om det nu skulle kunna ha någon betydelse?

 

PS Jag loggar inte ut när jag lämnar forumet!DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trött jag blir! :angry:

 

Raderade alla mina cookies för att kunna logga automatiskt på ett forum och det gick jättebra.

Däremot tycks jag inte längre kunna logga in automatiskt här!!??

Raderade alla macworlds cookies, loggade in här, kryssade i det jag skulle men inte då.

Får numera logga in på nytt för varje gång jag går in här. Har även återställt Safari, vad kan jag mera göra?

Mitt OS är Panther om det nu skulle kunna ha någon betydelse?

 

PS Jag loggar inte ut när jag lämnar forumet!DS

Låter mer som det är din webbläsare som dummar sig, kör du Safari så prova någon annan i stället.

En Explorer vore inte helt fel :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem. För mig var det ett gammalt bokmärken till den inloggade sidan dvs med en massa siffror och sånt efter. Prova att gå till den vanliga adressen utan att använda bokmärke alltså https://forum.macworld.se/ och inte https://forum.macworld.se/blablabla..2a14e6...d4add66..blabla bla, Lägg sedan till ett nytt bokmärke när ni är inloggade och använd det istället för det gamla så funkar det nog. Om ni normalt använder bokmärken alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem. För mig var det ett gammalt bokmärken till den inloggade sidan dvs med en massa siffror och sånt efter. Prova att gå till den vanliga adressen utan att använda bokmärke alltså https://forum.macworld.se/ och inte https://forum.macworld.se/blablabla..2a14e6...d4add66..blabla bla, Lägg sedan till ett nytt bokmärke när ni är inloggade och använd det istället för det gamla så funkar det nog. Om ni normalt använder bokmärken alltså...

Tackar så mycket Fnatte! :wub:

 

Nu fungerar det!

 

Pocas!

 

Inget fel på Safari här, försök inte! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Fnattes lösning i huvudet också....men inte trodde jag att du behövde den :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade Fnattes lösning i huvudet också....men inte trodde jag att du behövde den :blush:

Tror du att jag är någon slags expert va? ;)

 

Hade aldrig kommit på detta själv, prövade dock andra beprövade knep.

 

Då har jag lärt mig något nytt igen, kul! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ursäkta att jag bumpar tråden, men Fnattes tips hjälpte även mig med detta problem, hoppas nån annan ser denna tråd också och blir hjälpt. :tummeupp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...