Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bluetooth till G5


bartender

Rekommendera Poster

Vet någon om det går att köpa en Bluetooth adapter/antenn som passar i Bluetooth ingång på en PowerMac G5 (ej USB Dlink)? Just nu finns bara Bluetooth som tillval på AppleStore när man köper en 1,6 eller 1,8 PM G5... men kan man köpa den separat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om det går att köpa en Bluetooth adapter/antenn som passar i Bluetooth ingång på en PowerMac G5 (ej USB Dlink)? Just nu finns bara Bluetooth som tillval på AppleStore när man köper en 1,6 eller 1,8 PM G5... men kan man köpa den separat ?

Jag har bestämt för mig att det inte går. Jag minns tyvärr inte anledningen.

 

Vad är det för problem med en USB-variant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon om det går att köpa en Bluetooth adapter/antenn som passar i Bluetooth ingång på en PowerMac G5 (ej USB Dlink)? Just nu finns bara Bluetooth som tillval på AppleStore när man köper en 1,6 eller 1,8 PM G5... men kan man köpa den separat ?

Jag har bestämt för mig att det inte går. Jag minns tyvärr inte anledningen.

 

Vad är det för problem med en USB-variant?

Anledningen till att det inte går är att Apple har många konstiga ideér och problemet med en USB variant är att den tar upp en USB port. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Den inbyggda bluetoothfunktionen i Macar *måste* monteras i fabrik. Varför exakt vet jag inte men gissningsvis handlar det om montering av någon krets. Man hade ju önskat sig en lösning i stil med Airport-korten. Har för övrigt kontaktat Apple om detta och väntar in ett svar framöver.

 

Annars är det den senaste D-link-adaptern man ska välja. I alla fall om man vill att Bluetooth-tangentbord/mus ska fungera vid start (dock ej kallstart) med funktioner som C, T-tangenterna.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt rykten så ska det gå att starta datorn med ett blåtandstangentbord om man uppdaterar blåtandsadaptern. Problemet är dock att blåtandsadaptern blir obrukbar för andra datorer än Mac, vilket är problemet här hemma då både jag och maken använder samma Dlink USB-blåtandsadapter. Men å andra sidan har jag ingen blåtandsmus eller tangentbord så för mig är problemet minimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...